Minkä takia peilikuva valehtelee?
Tätä on täällä pohdittu aikaisemminkin, mutta mikä siinä on, että näytän omasta mielestäni vuodesta toiseen hoikalta ja sopusuhtaiselta. Kuten tänäänkin aamulla. Sitten kävin vaa'alla ja pum taas oli tullut kiloja lisää. Työterveydenhoitajakin huomautti ylipainosta jo viime keväänä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
En vain näe lihomistani peilistä. Ehkä se on se kun katsot aina peiliä omasta näkökulmastasi omilla silmillä, etkä sattumanvaraisesta kuvakulmasta kuten valokuvissa.
Se oma kotipeili voi myös vääristää ja saada näyttämään hieman todellista kapoisemmalta. Lisäksi siinä peilin edessä oppii kummasti vetämään vatsaa sisään, oikaisemaan ryhtiä ja olemaan just siinä oikeassa kulmassa joka saa näyttämään todellista hoikemmalta.
Itse kävelin taannoin prisman vaateosaston läpi ja katsoin että oho, tuolla naisellahan onkin ihan samanlainen takki kuin mulla ja thank god en sentään ole noin pulskassa kunnossa kunnes tajusin, että siinä hyllyvälin päädyssä olikin peili eikä mitään pulskaa naista samanlaisessa takissa ollut koko kaupassa.. Tai oli, minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanheneminen ja lihominen tosiaan näkyvät paljon paremmin valokuvassa kuin peilissä. Kerran on tullut vastaan kuva, josta en oikeasti tunnistanut itseäni. Kuva oli otettu eräissä sukujuhlissa. Minä katsoin pitkään erästä kuvassa olevaa naista pohtien, kuka vanha sukulaistäti on kyseessä. Sitten tajusin, että se olen minä 😱.
Oletko keski-ikäinen palstamies?
Keski-ikäinen nainen olen. Se vielä puuttuisi, että ihmettelisin valokuvasta itseäni, miettien että kukas sukulaissetä tuossa onkaan.
Parempi varautua jo ennalta tuohonkin, kun näitä muutoksia ulkonäössä tuntuu tässä iässä riittävän ;-)
N46
Tuo toiminee ihan yhtä ongelmitta kumpaankin suuntaan eli se laihtunut näkee itsensä edelleen ylipainoisena ja lihonut taasen hoikkana/normipainoisena.