Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia peilikuva valehtelee?

Vierailija
06.08.2022 |

Tätä on täällä pohdittu aikaisemminkin, mutta mikä siinä on, että näytän omasta mielestäni vuodesta toiseen hoikalta ja sopusuhtaiselta. Kuten tänäänkin aamulla. Sitten kävin vaa'alla ja pum taas oli tullut kiloja lisää. Työterveydenhoitajakin huomautti ylipainosta jo viime keväänä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA:

Siinä RINNAKKAISET

VALONSÄTEET VAIHTAVAT KOKONAAN SUUNTAA,

rinnakkaisina

.Pysyen edelleen rinnakkaisia valonsäteinä.

Näin muodostetut kuvajaiset ovat . Valekuva ei ole todellisten valonsäteiden vaan niiden

jatkeiden muodostama, mutta se näyttää sijaitsevan peilin takana

.Eli ei todellisten valonsäteiden muodostama. todellisten valonsäteiden vaan niiden jatkeiden muodostama, mutta se näyttää sijaitsevan peilin takana.

. Tasopeilin muodostama kuva on samankokoinen kuin alkuperäinen kohde.

Näin ollen Siksipä peili ei näytä Todellista kuvaa!

Ennen peilin keksintöä kuvastimenq oli vesiastia , kun kuva heijastu veteen.

Kiilotesta kuparista valmistettiin peilejä, jo noin 4000 Esa.

Mesopatatamissa.

Tasopeili on yleinen peili, sen on saman kokoinen kuin katsojansa kun.

Vierailija
22/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tiimalasivartalo, niin vaikea huomata muutoksia peilistä. Viimeksikin oli tullut kymmenen kiloa lisää enkä huomannut mitään peilistä.

Tuossahan jo vaatekoko muuttuu? :)

Ei oikeastaan, kun käyttää joustavia ja ilmavia vaatteita ja oli jo valmiiksi kokoa xxl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin se, että et "näe" nenääsi, vaikka se on joka hetki näkökentässäsi. Katso vaikka, vain keskittymällä huomaat sen.

Niin. Kokeilin niin näin toisella silmällä, mutten toisella sen.

Vierailija
24/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huomaan muutoksia kehossani peilistä, mutta en osaa yhdistää niitä lihomiseen. Huomasin tänä kesänä että maha on alkanut roikkua bikinialaosan päällä, mutta olen ajatellut sen olevan iän tuomaa muutosta. Olen jo yli kolmekymppinen. Kyllä sitten vaaka ja mittanauha kertoivat kyseessä olevan muustakin kuin ikääntyminen.

se on ihan normaalia. naiset rupsahtaa 25 vuotiaina

25/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös valaistus vaikuttaa. Usein vaateliikkeiden sovituskopeissa on joku tosi miellyttävä valaistus, joka saa näyttämään ihmisen paremmalta. Tarkoitus on saada ihminen ostamaan tuote, siis laskelmoitu juttu. 

Tai ottaa vaikka peilin käteen ja menee ulos kirkkaalla ilmalla, niin näyttää ihan erilaiselta, kun siellä vessan valaistuksessa. 

Ihmiset näyttävät paljon paremmalta syksyn ja talven hämärässä. Keväällä alkaa paljastumaan totuus ihosta ja kropasta.

Vierailija
26/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huomaan muutoksia kehossani peilistä, mutta en osaa yhdistää niitä lihomiseen. Huomasin tänä kesänä että maha on alkanut roikkua bikinialaosan päällä, mutta olen ajatellut sen olevan iän tuomaa muutosta. Olen jo yli kolmekymppinen. Kyllä sitten vaaka ja mittanauha kertoivat kyseessä olevan muustakin kuin ikääntyminen.

Tuossa taitaa kyse olla ihan vaan totuuden kieltämisestä.

Vierailija
27/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän valokuvissa oudolta, koska kasvoni ovat epäsymmetriset. Olen tottunut peilikuvaan. Muiden mielestä peilikuvani on outo, jos jonkun tutun kanssa satutaan saman peilin ääreen.

Ihminen tottuu oman kropan ulkonäköön. Sokaistuu lihomiselle ja laihtumiselle. Siksi pitää käyttää vaakaa, mittanauhaa tai tavoitevaatetta, kun laihduttaa.

Vierailija
28/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanheneminen ja lihominen tosiaan näkyvät paljon paremmin valokuvassa kuin peilissä. Kerran on tullut vastaan kuva, josta en oikeasti tunnistanut itseäni. Kuva oli otettu eräissä sukujuhlissa. Minä katsoin pitkään erästä kuvassa olevaa naista pohtien, kuka vanha sukulaistäti on kyseessä. Sitten tajusin, että se olen minä 😱.

Oletko keski-ikäinen palstamies?

Vierailija
29/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOSKA:

Siinä RINNAKKAISET

VALONSÄTEET VAIHTAVAT KOKONAAN SUUNTAA,

rinnakkaisina

.Pysyen edelleen rinnakkaisia valonsäteinä.

Näin muodostetut kuvajaiset ovat . Valekuva ei ole todellisten valonsäteiden vaan niiden

jatkeiden muodostama, mutta se näyttää sijaitsevan peilin takana

.Eli ei todellisten valonsäteiden muodostama. todellisten valonsäteiden vaan niiden jatkeiden muodostama, mutta se näyttää sijaitsevan peilin takana.

. Tasopeilin muodostama kuva on samankokoinen kuin alkuperäinen kohde.

Näin ollen Siksipä peili ei näytä Todellista kuvaa!

Ennen peilin keksintöä kuvastimenq oli vesiastia , kun kuva heijastu veteen.

Kiilotesta kuparista valmistettiin peilejä, jo noin 4000 Esa.

Mesopatatamissa.

Tasopeili on yleinen peili, sen on saman kokoinen kuin katsojansa kun.

Esa. Mesopatatamissa. Lääkkeet?

Vierailija
30/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain näe lihomistani peilistä. Ehkä se on se kun katsot aina peiliä omasta näkökulmastasi omilla silmillä, etkä sattumanvaraisesta kuvakulmasta kuten valokuvissa.

Vierailija
31/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itsestäni tänä kesänä sivustapäin otetun valokuvan ja todella kauhistuin. Maha röllötti ulompana kuin rinnat ja perä näytti valtavalta farkuissa. Tiedän lihoneeni paljon, mutta en näe sitä peilistä. Valokuvista näen.

Vierailija
32/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe itseäni peilistä. Onko minussa jotain erikoista?

Vierailija
33/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peilikuvasi valehtele. Ihan saman kuvan sinusta näkevät kaikki muutkin luonnossa. Tulkintasi omasta kuvastasi on vain täysin väärä, etten sanoisi itsekeskeisyyden vääristämä!

Vierailija
34/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanheneminen ja lihominen tosiaan näkyvät paljon paremmin valokuvassa kuin peilissä. Kerran on tullut vastaan kuva, josta en oikeasti tunnistanut itseäni. Kuva oli otettu eräissä sukujuhlissa. Minä katsoin pitkään erästä kuvassa olevaa naista pohtien, kuka vanha sukulaistäti on kyseessä. Sitten tajusin, että se olen minä 😱.

Oletko keski-ikäinen palstamies?

Keski-ikäinen nainen olen. Se vielä puuttuisi, että ihmettelisin valokuvasta itseäni, miettien että kukas sukulaissetä tuossa onkaan.

Vierailija
35/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas näytän valokuvissa välillä pyöreältä ja välillä taas hoikalta/normaalipainoiselta. Omassa kotipeilissä näytän normaalipainoiselta, ja jonkun toisen peilissä taas hieman pyöreältä. Että ota tästä nyt sitten selvää. Ehkä se vaaka ja mittanauha kertoo totuuden.

Vierailija
36/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe itseäni peilistä. Onko minussa jotain erikoista?

Oletko kotoisin Transsylvaniasta? Sielläpäin tuollainen on kuulema ihan tavallista.

Vierailija
37/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin se on vaan outoa, kun en haluaisi lihoa, niin luulisi, että omaan peilikuvaan suhtautuisi hyvinkin tarkkaavaisesti.

Asetut peilin edessä automaattisesti edulliseen kulmaan niin, ettei lihominen näy. Jos usein peilailee, niin silmä tottuu, eikä hidasta lihomista huomaa.

Peili tai vaatteet on huono konsti painon hallintaan. Vaatekokojen väli on noin 10 kg, ja lisäksi osa on venyvää kangasta.

Jos oikeasti aiot seurata painosi kehittymistä, niin käy vaa'alla säännöllisesti.

Vierailija
38/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä voi nähdä itsensä vähän niinkuin haluaa. Tai niinkuin ei halua. Olen kuullut ihmisistä jotka ovat laihduttaneet kymmeniä kiloja mutta kun peiliin katsovat jotenkin aivot näyttävät yhä sen ylipainoisen, en tiedä miten tuo toimii.. Minäkin olen monesti ryppyisempi valokuvissa kuin peilikuvassa joten tässä varmaan peilikuva näyttää sen aivojen haluaman ja valokuva sen todellisen :)

Vierailija
39/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä kummastelin hautajaiskuvia katsellessani, että kuka tuo vanhempi nainen on joka seisoo mieheni vieressä..

Hetki meni ennen kuin älysin, että minähän se olen ihan itse vaikka näytänkin todella tätimäiseltä enkä yhtään samalta kuin peilissä josta itseäni katsoin ennen tuonne lähtemistä.

Vierailija
40/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut anoreksia ja sen jälkeen ahmintahäiriö. Sain onneksi apua, mutta paino ehti vaihdella älyttömän paljon. Peilikuvaa ja valokuvia olen inhonnut sydämeni pohjasta, mutta nyt nelikymppisenä en luota enää niihin. Vartalon muoto muuttuu ikääntyessä joka tapauksessa, vaikka paino pysyisi samana. Joskus käy edelleen niin, että olen varma reilusta lihomisesta peilin perusteella. Sitten uskaltaudun vaa'alle, ja se näyttää paljon vähemmän, kuin luulin.  Välillä en taas usko peilin perusteella laihtuneeni, mutta vaaka kertoo toista. Summa summarum; hankin vaatteita, joissa on hyvä olla, ja huolehdin itsestäni fyysisesti ja henkisesti. Peili ja fiilikset valehtelee lopun ikää. En varmaan totu kaikkiin muutoksiin, mutta ei tarvitsekaan. Se on tärkeämpää, millainen ihminen olen, kuin se, mihin suuntaan vartaloni repsottaa.