Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia peilikuva valehtelee?

Vierailija
06.08.2022 |

Tätä on täällä pohdittu aikaisemminkin, mutta mikä siinä on, että näytän omasta mielestäni vuodesta toiseen hoikalta ja sopusuhtaiselta. Kuten tänäänkin aamulla. Sitten kävin vaa'alla ja pum taas oli tullut kiloja lisää. Työterveydenhoitajakin huomautti ylipainosta jo viime keväänä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin se, että et "näe" nenääsi, vaikka se on joka hetki näkökentässäsi. Katso vaikka, vain keskittymällä huomaat sen.

Vierailija
2/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa maksassa> kilot kertyvät ulkopuolelle kroppaan siksi huomautti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kuitenkin sanotaan, että luota vaakaan vaan siihen miltä näytät.

Vierailija
4/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas näytän peilistä ihan nätiltä mutta valokuvissa olen kuin petolinnun pe*se.

Vierailija
5/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole kertynyt kiloja, mutta valokuvissa näytän vanhemmalta ja lihavammalta kuin kodin peilissä. Mistäköhän johtuu.

Vierailija
6/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen ja lihominen tosiaan näkyvät paljon paremmin valokuvassa kuin peilissä. Kerran on tullut vastaan kuva, josta en oikeasti tunnistanut itseäni. Kuva oli otettu eräissä sukujuhlissa. Minä katsoin pitkään erästä kuvassa olevaa naista pohtien, kuka vanha sukulaistäti on kyseessä. Sitten tajusin, että se olen minä 😱.

Vierailija
7/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös valaistus vaikuttaa. Usein vaateliikkeiden sovituskopeissa on joku tosi miellyttävä valaistus, joka saa näyttämään ihmisen paremmalta. Tarkoitus on saada ihminen ostamaan tuote, siis laskelmoitu juttu. 

Tai ottaa vaikka peilin käteen ja menee ulos kirkkaalla ilmalla, niin näyttää ihan erilaiselta, kun siellä vessan valaistuksessa. 

Vierailija
8/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taikapeili.

Vierailija
9/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se on vaan outoa, kun en haluaisi lihoa, niin luulisi, että omaan peilikuvaan suhtautuisi hyvinkin tarkkaavaisesti.

Vierailija
10/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä näytän ihan ok:lta, mutta valokuvissa aina joku ihme virnistys naamalla. 

Vierailija
11/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomaan muutoksia kehossani peilistä, mutta en osaa yhdistää niitä lihomiseen. Huomasin tänä kesänä että maha on alkanut roikkua bikinialaosan päällä, mutta olen ajatellut sen olevan iän tuomaa muutosta. Olen jo yli kolmekymppinen. Kyllä sitten vaaka ja mittanauha kertoivat kyseessä olevan muustakin kuin ikääntyminen.

Vierailija
12/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt.

Vierailija
13/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköaistumus syntyy aivoissa ja aivot siis tulkitsevat silmästä tulevia vies4ejä. Eli aivot ovat syy siihen, että näkee itsensä tietynlaisena. Miehet näkevät itsensä nuorena ja komeana, syömishäiriöiset lihavana jne. Mä olin tottunut näkemään itseni normaalipainoisenakodin peilistä, mutta hotellin peilissä näytinkin lihoneelta, kun se oli eri paikka, missä yleensä kävin.

Vierailija
14/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Atleetti onkin kotleetti.

Vierailija
15/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän samalta kuvissa peilissä ja videolla, joka kerran , jopa passikuvassa.

Vierailija
16/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas näytän peilistä ihan nätiltä mutta valokuvissa olen kuin petolinnun pe*se.

Peilissä näet peilikuvan itsestäsi eli et näe itseåsi kuten muut sut näkevät.

Olet tottunut peilikuvaasi ja siksi jos nået itsestäsi kuvan oka ei ole peilikuva niin saatat näyttää omasta mielestäsi oudolta.

Vierailija
17/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexin sovituskopin peili näyttää kaikki selluliittimuhkurat. Karsee kokemus, ne valot oikein korostaa joka muhkua. 🤔

Vierailija
18/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassta syytä poistin kotini vaan ja peilit. Kylpyhuonen peilikaappia en voipostaa, kun on vuokratalon omaisuus. laitoin siihen verhon. Olen voinut sen jäkeen hiton hyvin! Kyllä ihmettelen vaateet , onko nissä väärät pesu ohjeet? Kun tuntuu oilisivat kutistunet pesussa?

Vierailija
19/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tiimalasivartalo, niin vaikea huomata muutoksia peilistä. Viimeksikin oli tullut kymmenen kiloa lisää enkä huomannut mitään peilistä.

Vierailija
20/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tiimalasivartalo, niin vaikea huomata muutoksia peilistä. Viimeksikin oli tullut kymmenen kiloa lisää enkä huomannut mitään peilistä.

Tuossahan jo vaatekoko muuttuu? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän