Minkä merkkinen digiboksi olisi hyvä?
Kommentit (36)
Digibokseja saa kierrätyskeskuksesta halvalla, väitti poikani. Omasta TV:stä meni antenniliitäntä rikki, siksi tarvitsen digiboksin, korjaus maksaisi monta sataa, samoin uusi tv. Jos löydän kierrätyskeskuksesta halvalla digiboksin, saan ongelman ratkaistua. t. toinen digiboksin tarvitsija
Vierailija kirjoitti:
Länkyttäjät taas vauhdissa tyhymyydessään.
Oikeasti on järjetöntä tunkea tekniikka näytön koteloon. Huollonkin kannalta rikipoksi on todella näppärä. Piuhat (1-2) irti ja kainaloon.
Nykyään kaikissa "televisioissa" toimii vain osa nykyajan hienouksista, ja ne vanhenevat parissa vuodessa.
Hinnasta laadukas (oled)näyttö muodostaa leijonan osan. Olisi todella näppärää uusia vain boksi.
Voisitko opetella kirjoittamaan, ennenkuin haukut muita.
Ainiin mikä on rikipoksi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tarvetta uuteen telkkariin mutta tarvitsisin uuden boksin. Ap.
Sama tilanne oli meillä, kyselimme kaverit/sukulaiset läpi saimme 3 samanlaista joka itsellä meni rikki. Se olisi helppo korjata, mutta paikkakunnan ainoa korjaaja on lopettanut. TOPFILD on merkki ja sillä saa 2 kavavaa yhtä aikaa tallennettua ja kolmatta voi katsoa, eli tämä on niitä vanhija malleja.
Nykyisillä myynnissä olevilla ei saa tallennettu kuin yhtä kanavaa.
Sitten kun tv lakkaa toimimasta, niin ei enää noita tarvi , mutta vanhalla PIONEERilla mennään nyt.
Vierailija kirjoitti:
Toppfield kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppfield kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppfield kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppfield kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käytä enää digibokseja.
Televisioissa on ollut jo ainakin 10 vuotta omat virittimet.
Minä ainakin käytän tallentamiseen. Se kun ei kysele tekijänoikeuksien perään kuten esimerkiksi Elisan palvelut. Kerran olen joutunut siihen kondensaattorit vaihdattamaan. Maksoi muistaakseni noin satasen.
Nythän niitä on jo vaikeaa saada kaupasta, mutta minulla on kaapissa yksi käyttämätön varastossa.
Miksi et käytä ulkoista kovalevyä/muistitikkua?
Sellainen meillä on jokaisessa televisiossa usb-portissa kiinni.
Kiinasta tilailin, niin maksoi jopa 7€ kpl.
Olen tuosta tietoinen, mutta olen tapojeni orja ja tottunut tuohon Toppfieldiin. Erityisesti pidän sen ajansiirtotoiminnasta. Kun vaimo avaa suunsa, voin painaa pausea ja jatkaa katsomista, kun keskustelut on keskusteltu. Miten teen tuon ulkoisella kovalevyllä?
Meillä toimii kyllä samalla lailla myös noiden ulkoisten kovalevyjen kanssa.
Eli pystyy pysäyttämään katsotun ohjelman ja jatkaa sitä hetken päästä.
Noita digibokseja saattaa olla nykyään vaikeampi löytää, ainakaan uusia ja halvalla.
Kuten joku tuolla mainitsikin, niin uuden tallentavan töllön saa samalla rahalla.
Pysyykö sillä ulkoisella kovalevyllä tekemään tuon realiajassa vai pitääkö ensin tallentaa koko ohjelma? Toisekseen, pystyykö sillä katsomaan ja tallentamaan toista ohjelmaa samaan aikaan?
Joo, pystyy tekemään reaaliajassa.
Ja pystyy tallentaa toista kanavaa ja katsomaan/tallentaa toista.
Mutta luulisin tämän olevan television ominaisuus (kaksi viritintä), ei pelkästään sen kovalevyn.
No niinpä tietenkin. Kiitos valistuksesta.
Jos ostat sen kovalevyn,voit tallentaa vielä useampaa kanavaa, telkkarista ja digiboksilta niin kauan kun se toimii.
Kiitokset jälleen asiaan vihkiytyneille vastauksista. Kytken siis ulkoisen kovalevyn usb:llä telkkariin ja telkkarissa on kaikki tarvittava tallennusten tekemiseen ja katseluun? Olen asiasta vähän pihalla kun nykyinen Philipsin testivoittaja on vuodelta 2006.
Montako gigaa tilaa vaatii tunti hd-kuvaa?
Onko televisiossa scartti ja kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Jos minulta kysyit, niin on kaksi scarttia, kaksi usb:tä, kuulokeliitäntöjä kaiuttimille ja wga.
Toppfield kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulta kysyit, niin on kaksi scarttia, kaksi usb:tä, kuulokeliitäntöjä kaiuttimille ja wga.
No kyllä se sitten toimii. Digiboxilla.
No Kansalaisboksi on hyvä ja halpa.
Tuolta löytyy bokseja, VU+:n Uno tai Duo budjetista riippuen. https://www.satshop.fi/vu-uno-4k-se-bundle.html
Vierailija kirjoitti:
Toppfield kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppfield kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käytä enää digibokseja.
Televisioissa on ollut jo ainakin 10 vuotta omat virittimet.
Minä ainakin käytän tallentamiseen. Se kun ei kysele tekijänoikeuksien perään kuten esimerkiksi Elisan palvelut. Kerran olen joutunut siihen kondensaattorit vaihdattamaan. Maksoi muistaakseni noin satasen.
Nythän niitä on jo vaikeaa saada kaupasta, mutta minulla on kaapissa yksi käyttämätön varastossa.
Miksi et käytä ulkoista kovalevyä/muistitikkua?
Sellainen meillä on jokaisessa televisiossa usb-portissa kiinni.
Kiinasta tilailin, niin maksoi jopa 7€ kpl.
Olen tuosta tietoinen, mutta olen tapojeni orja ja tottunut tuohon Toppfieldiin. Erityisesti pidän sen ajansiirtotoiminnasta. Kun vaimo avaa suunsa, voin painaa pausea ja jatkaa katsomista, kun keskustelut on keskusteltu. Miten teen tuon ulkoisella kovalevyllä?
Meillä toimii kyllä samalla lailla myös noiden ulkoisten kovalevyjen kanssa.
Eli pystyy pysäyttämään katsotun ohjelman ja jatkaa sitä hetken päästä.
Noita digibokseja saattaa olla nykyään vaikeampi löytää, ainakaan uusia ja halvalla.
Kuten joku tuolla mainitsikin, niin uuden tallentavan töllön saa samalla rahalla.
Tallentaako yhtaikaa kolmea kanavaa kahdesta kanavanipusta? Meidän kymmenvuotias Finnsat tekee niin. Tallessa on ohjelmia ihan sieltä vuodesta 2012 saakka. Miehen serkku vaihtoi kondensaattorit siihen edelliseen, Handan-merkkiseen boksiin ja nyt päästään taas näkemään tallennettuja ohjemia vuosilta 2008-2012. Nykyinen boksi on HD-malli, se Handan ilman HD-kanavia. Vanhassa on ohjelmia siltä ajalta, kun meillä näkyi 37 tv-kanavaa eri kanavapaketeista. Niiden katsominen on hauskan nostalgista.
digiboksi... aikamatka vuoteen 2006
Vierailija kirjoitti:
digiboksi... aikamatka vuoteen 2006
Niin sanoi kummityttönikin ja katsoi jotain sarjaa 6":n näytöltä. Minusta se näyttää paremmalta 60":sta.
Entäs mitkä videot kannattaa ostaa? Lapsena halusin aina hifivideot, nyt sellaisiin olisi jopa varaa.
Kannattaa hankkia uudempi boxsi kun nykyiset jo muutaman vuoden jälkeen jo käyttökelvottomia tulevan kanava uudistuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia uudempi boxsi kun nykyiset jo muutaman vuoden jälkeen jo käyttökelvottomia tulevan kanava uudistuksen jälkeen.
Muutama vuosi on pitkä aika elektroniikassa.
Jos ostat sen kovalevyn,voit tallentaa vielä useampaa kanavaa, telkkarista ja digiboksilta niin kauan kun se toimii.