Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikilla tuntuu olevan nykyään silmälasit, miksi?

Vierailija
06.08.2022 |

Itse taidan olla jo vähemmistössä kun melkein kaikilla ikätovereilla on ollut silmälasit jo alakoulusta asti. Alan jo epäillä tarviiko itsekin vaikka näössä ei ole mitään vikaa. Olen 31. Mikä meitä nykyään vaivaa, sokeus? :D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likinäköisyys vaivaa.

Ja silmälasit voivat olla tosi tyylikkäät.

Vierailija
2/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näön vuoksi. Joko ulkonäön tai sitten oikeaan tarpeeseen huonon näön vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan silmälaseja huvikseni käytä. Olisin mieluummin ilman. Ja ihan käytän sen takia, etä en oikeasti näe edes lukea ilman laseja, en minkään muotijutun takia.

Vierailija
4/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näöntutkimukseen osataan/uskalletaan ehkä nykyään hakea matalammalla kynnyksellä, eikä vasta silloin, kun ei oikeasti näe enää lukea ollenkaan.

Vierailija
5/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monen työ on tietokoneella istumista. Siinä alkaa huono näkö ärsyttää nopeasti, vaikka muuten elämässä ilman laseja vielä pärjäisikin.

Vierailija
6/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nyt muotia ja oikein kuuminta hottia !

Vierailija
7/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään monen työ on tietokoneella istumista. Siinä alkaa huono näkö ärsyttää nopeasti, vaikka muuten elämässä ilman laseja vielä pärjäisikin.

Jostain luin, että koneella työskentely myös aiheuttaa likinäköisyyttä...

Joka tapauksessa hyvä, ettei silmäasema enää pidetä noloina - minkäs sille mahtaa jos ei pärjää ilman? Ja nörtti kun olen, niin olen oikeastaan sitä mieltä että useimmat ovat jopa paremman näköisiä lasit päästä.

Vierailija
8/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti liity tähän mutta voiko olla että alati kasvavat ruudut (televisiot jne) jotenkin heikentää tai laiskistaa näkökykyä, olen miettinyt miten ensimmäisessä asunnossani minulla oli semmonen 17 tuuman matkatelevisio ja ihan sitä tuli katottua ja tekstityksetkin siitä näki lukea, sitten myöhemmin ostin näitä ensimmäisiä litteitä telkkareita 32 tuumasen joka näytti pitkään jotenkin naurettavan isolta, nyt taas melkein jokaisen mielestä 42 televisiokin on jo liian pieni :D

Vierailija
9/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei syödä voita, vaan margariinia.

Vierailija
10/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Ei varsinaisesti liity tähän mutta voiko olla että alati kasvavat ruudut (televisiot jne) jotenkin heikentää tai laiskistaa näkökykyä, olen miettinyt miten ensimmäisessä asunnossani minulla oli semmonen 17 tuuman matkatelevisio ja ihan sitä tuli katottua ja tekstityksetkin siitä näki lukea, sitten myöhemmin ostin näitä ensimmäisiä litteitä telkkareita 32 tuumasen joka näytti pitkään jotenkin naurettavan isolta, nyt taas melkein jokaisen mielestä 42 televisiokin on jo liian pieni :D

Sitähän on tutkittu että kun kohdistaa jatkuvasti näköä lähelle (näyttö, puhelin) niin silmä tottuu siihen, eikä kaukonäkö enää toimi. Katse pitäisi kohdistaa välillä kauas, vaikka ikkunasta ulos parin kilometrin päässä olevaan kohteeseen. Monilla peli on menetetty jo nuorena.

Vierailija
11/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee ihmisestä fiksumman oloisen.

Vierailija
12/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta ihmistä, joilla on silmälasit, mutta eivät pidä lasejaan. Eli viisaudestahan se kertoo jos lasejaan pitää

Vierailija
13/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit eivät ole enää "nolot". Ei olisi tullut kuuloonkaan, että vielä 10 vuotta sitten olisin mennyt baariin tai treffeille silmälaseissa, nykyään en osaa edes olla ilman, kun kasvot näyttävät jotenkin tyhjiltä.

Vierailija
14/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole laseja eikä ole tarvetta laseille. Teen päätetyöskentelyä ja olen 45v, niin lasien tarve ei luultavasti johdu päätetyöskentelystä.

Vierailija
15/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kyllä läheskään kaikilla ole, nuorilla varsinkaan. Aika harvoin tulee vastaan teini-ikäisiä/nuoria aikuisia joilla silmälasit. Ehkä monet sitten käyttävät piilareita, en tiedä. 

Vierailija
16/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetissisti vääntää aina uutta provoavausta ja nyyhkytarinaa näistä että pääsee esittämään ja puolustelemaan. Tuttu kaava monista aiemmista ketjuista ja aiheista jo vuosien ajalta.

Vierailija
17/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fetissisti vääntää aina uutta provoavausta ja nyyhkytarinaa näistä että pääsee esittämään ja puolustelemaan. Tuttu kaava monista aiemmista ketjuista ja aiheista jo vuosien ajalta.

Jep. Oon ollu itekin tarpeeksi monta vuotta palstalla jotta tunnistan jo tietyn kaavan ja jutut.

Vierailija
18/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii myös yliksellä. Siellä käyttäjien numeroinnista ja toistuvista kuvajaoista paremmin tunnistaa.

Vierailija
19/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii myös yliksellä. Siellä käyttäjien numeroinnista ja toistuvista kuvajaoista paremmin tunnistaa.

millaiset kuvapakotukset ovat jäneet mieleesi?

20/31 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni ulkona luonnonvalossa oleilun vähäisyyttä pidetään pääsyynä likinäköisyyden yleistymiseen yhteiskunnassa, vaikka lasien käytön yleistymiseen voi myös liittyä niiden sosiaaliseen hyväksyntään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän