Omistatko kultalusikoita?
Meillä oli suvussa perinnönjako ja minä sain muutaman kultalusikan. Niissä näkyy jostain syystä harmaata, haittaakohan se lusikoiden mahdollista realisointia?
N60
Kommentit (15)
En ole ikinä nähnyt kultalusikoita.
Kyllä ne vaan kultaisia ovat. Voihan se kultakin kulua. Täytyy mennä kysymään panttilainaaamosta tai muualta.
Ap
Minä heitin hopeiset pienenä roskiin kun niistä tuli rumia. Kukaan ei muistanut kertoa, että ruma lähtee pyyhkimällä pois :D
On toki. Kaikki mikä kiiltää on kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä heitin hopeiset pienenä roskiin kun niistä tuli rumia. Kukaan ei muistanut kertoa, että ruma lähtee pyyhkimällä pois :D
Rumia eli hapettuneita?
Olen syntynyt vain hopealusiikka suussa.
Vierailija kirjoitti:
Panitte siis lusikat jakoon?
Parempi vaihtoehto kuin heittää lusikka nurkkaan!
Siitä on vuosia, kun jokin postimyyntifirma jakoi lahjoina nimenomaan kullattuja lusikoita. Kirpputorilla näin kullatut venäläiset lusikat, Täyskultaisia en ole nähnyt myynnissä missään, hopeisia kyllä.
Kenties tällaisia, mistä tässä blogipostauksessa on kuvia?
https://kirppisrakkautta.blogspot.com/2021/03/kierros-salon-kirppiksill…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaan kultaisia ovat. Voihan se kultakin kulua. Täytyy mennä kysymään panttilainaaamosta tai muualta.
Ap
Katsopa vielä, onko lusikoissa kullan merkit, ne löytyvät myös verkosta: tekija, paikkakunta ja kultapitoisuus. Jos on, olet oikeassa, jos ei ole, niin älä pety.
Ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu.
Nukutko lusikassa ?
Vierailija kirjoitti:
Siitä on vuosia, kun jokin postimyyntifirma jakoi lahjoina nimenomaan kullattuja lusikoita. Kirpputorilla näin kullatut venäläiset lusikat, Täyskultaisia en ole nähnyt myynnissä missään, hopeisia kyllä.
Miksi se on muuten LUSI kka?
Hehe. Kultaus kulunut pois.