Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset eläkekäytännöt Espanjassa ja Britanniassa, mitä todistuksia Suomeen pitää toimittaa saadakseen työkyvyttömyysseläkkeen Suomesta?

Vierailija
05.08.2022 |

Olen nainen 43 ja työssä täällä Espanjassa. Aiemmin asuin Britanniassa ja pääsisin myös vanhaan työhöni takaisin joten Britannia myös vaihtoehto.
Olen siis Suomesta kotoisin (Terkkuja tutuille ja kaikille tamperelaisille), olen kokki mutta teen kaikenlaisia hanttihommia.
Ongelmaksi on nyt muodostunut uupumus työelämään.
Ihminen tarvitsee lopultakin niin vähän että turhalta tuntuu haaskata elämänsä rikkauksieni tavoitteluun.
Omaisuuksia kahmitaan, itse en sellaista ymmärrä. Minulle riittäisi hyvin elämiseen se reilu tonni mitä Suomesta voisi saada eläkettä, enemmän hän se olisi kuin mitä palkkani nyt täällä Espanjassa.
Onko kukaan hankkinut ulkomailta käsin työkyvyttömyyseläkettä Suomesta?
Millaisia todistuksia ja lääkärinlausuntoja kelalle pitää toimittaa?
Suomesta peräisin tuo tapa että koko ajan pitäisi ihmisen tehdä työtä, Suomi sairastuttua minutkin suorittamiseen ja se johtanut uupumukseen ja turhuuden tunteeseen työssä; niin kovin vaikea hyväksyä rahaa vastineeksi kaikista niistä voimauttavista kokemuksista joista jää paitsioon työn ja rahan takia!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan asuit Britanniassa, onko sinulla pysyvää oleskelulupaa tai kansalaisuutta? Brexit on vähän muuttanut käytäntöjä maahanmuuttamisen osalta.

Vierailija
2/2 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle; olethan ihan työkykyinen, kuvittelisin, vähän laiska vain. Minkälaisia hanttihommia teet, kun olet niin uupunut? Hanki kunnon työpaikka- olkoonkin se missä tahansa ja ryhdistäydy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan