Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa te täydelliset lähi-äidit...

Vierailija
20.08.2008 |

mitä odotatte äitipuolelta ja yleensäkin isän viikonlopuista? Miksihän usein (aina) samat vaihtovaatteet mukana meillä, yleensä ne rumimmat? Ja kiitoksen sanaa en saanut kun ostin lapsille vaatetta? Joita ei ole meillä mukana näkynyt? Mikä teitä vaivaa? Kateus miehen uutta perhettä kohtaan??

Korostan vielä, lapset viihtyvät meidän luona ja meillä on hyvät välit. Pitäisikö teidän kanssa ryhtyä kavereiksi vai mitä haluatte??

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aina tulivat likaisina kotiin. Paras oli kun kerran ripulikakasta sotkeutuneet alushousut oli laitettu pieneen muovipussiin ja laukkuun. Luulisi nyt että olisi voinut edes ne pestä.

Ostakaa itse ne vaihtovaatteet mitä lapset teillä ollessaan tarvitsevat.

Vierailija
2/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään, mutta miksei vois laittaa uusia ja nättejä? Tai niitä ostamiani? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain maininnan, että voisinko laittaa vähän vähemmän siistejä käyttövaatteita mukaan. Ja viikonlopulta odotan, että lasten kanssa ollaan. Ei tarvitse mitään sirkushuveja, ihan tavallinen oleminen riittää.

Vierailija
4/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti ihan mielenkiinnosta tulla kattomaan kuinka monet äidit käy kertomassa mielipiteensä ja omat käytännöt. klikkas tänne siks ku huomas että niistä puhutaan, "täydelliset äidit".. niinku nro 3.. hohhoi. nauran teille

Vierailija
5/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteisiin. Jos äiti ei ajattele koko asiaa, sinä voit säilyttää mieleisiäsi vaatteita kotonasi.

Vierailija
6/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsäkin luona jokin vaatekaappi tai yksi hylly, jossa olisi muutamat housut ja paita odottamassa pientä kulkijaa.

Vierailija
7/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on isän ostamia ja isän sukulaisilta saatuja vaatteita. Ei tartte aina raahata vaatteita ees taas, ainoa mikä kulkee on rakas nallekarhu, jota ilman ei voi nukahtaa.

Jos isä ostaa tai saa sukulaisiltaan vaatteita, jotka tulee meille "arkikäyttöön", käytetään niitä siinä missä muitakin vaatteita. Ei ruveta lapsen kanssa pohtimaan, että mitkäs sun vaatteet onkaan isin ostamia ja mitkä meidän. Eikä ainakaan sitä mietitä, että lapsen pitäis olla isiltä saaduissa vaatteissa kun menee isille. Lapsen vaatteitahan ne on kumminkin kaikki. Sama koskee myös leluja ja pelejä ja muita vastaavia.

Vierailija
8/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on isän ostamia ja isän sukulaisilta saatuja vaatteita. Ei tartte aina raahata vaatteita ees taas, ainoa mikä kulkee on rakas nallekarhu, jota ilman ei voi nukahtaa.

Jos isä ostaa tai saa sukulaisiltaan vaatteita, jotka tulee meille "arkikäyttöön", käytetään niitä siinä missä muitakin vaatteita. Ei ruveta lapsen kanssa pohtimaan, että mitkäs sun vaatteet onkaan isin ostamia ja mitkä meidän. Eikä ainakaan sitä mietitä, että lapsen pitäis olla isiltä saaduissa vaatteissa kun menee isille. Lapsen vaatteitahan ne on kumminkin kaikki. Sama koskee myös leluja ja pelejä ja muita vastaavia.

Vierailija
9/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ostakoot itse sellaisia vaatteita, joita haluaa lapsen päällä käytettävän. Sinulle se asia ei kuulu.

Vierailija
10/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun lapset ovat meillä, että mitä niillä on päällä... Mun mielestä sinä kuulostat hyvin katkeralta vielä. Noin meilläkin alussa oli, joskus vieläkin kommentit "ei kuulu sulle". Lapset kun tuli miehen mukana, joten kuuluvat ns. pakettiin... ap

Vierailija
11/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän isälle huononpia vaatteita siksi koska ne tuppaa jäämään sinne,mökille yms ja tulee sitten joskus takaisin kun ovat jo pieniä..viimeksi tuli kerran pidetty reiman pipo takaisin reilu vuoden päästä ja eihän tuo mahu päähän enää...mutta isä pyytää erikseen jos on juhlia yms niin sitten tietysti pistetään juhlakamppeet mukaan.Likaisia kamoja ei tule takaisin,ne jäävät isälle pesuun ja ovat seuraavaa kertaa varten siellä oottamassa varavaatteina

Vierailija
12/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis kuinka äitipuoli? Kyllä ne on isä ja äiti jotka lapsen asioista päättää.

Vierailija
13/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaikka miehellä ei siis vielä naikkostaan siellä asumassakaan.)

Vaikka miten yrittää neutraalisti suhtautua, niin silti viimeistään alitajunnasta kumpuaa jotain joka sitten putkahtaa tälläsenä outoutena.

Jos meillä olisi vastaava tilanne, en kyllä pidä yleensäkään lukua siitä keneltä mitäkin vaatetta on tullut. Saattaisivat olla kotosalla käytössä jos ovat käytännöllisiä, mutten erikseen katsoisi että "nämä on sen ostamat, nyt ne päälle." Kiitoksiakin olen huono sanomaan, vaikka teoriassa tiedän että kuuluvat hyviin käytöstapoihin. Naamakkain ehkä sanoisin mutta jälkikäteen tai erikseen jos pitäisi hommaan ryhtyä, unohtuu varmasti.

Lähinnä minua tässä "lapset isän luona"-asiassa nyppii se että kalleimmat aarteeni maailmassa (lapset) joudun lähettämään pois, joudun sitä ennen pakkaamaan sen iänikuisen (ISON)matkakassin ja kelin epävakaisuudesta johtuen sitten joskus hyvinkin rutkasti roipetta, joudun pelkäämään etteivät aja kolaria tuolla pitkällä useinkin pimeällä matkalla.

Sitten tulee lasten odottama isä, kerää pullat rusinasta, saa lasten riemun ja vie mun aarteet, mun pakkaamat kassit ja palauttaa sitten koko saman satsin mun siivottavaksi ja ottamaan vastaan lasten kiukkuttelut kun potevat "erokrapulaa" isästä.

Että itse koen että on liki 50/50 hyvät ja huonot puolet, huonoja ehkä piirun enemmän, siksi ehkä haluaa edes alitajuisesti kiusata hiukan isääkin (huonoilla vaatteilla, huu, mikä kapina.)

Ja toinen alitajuinen juttu, olen koittanut jankata että ei raahaisi lapsia isäviikonloppuina mihinkään rientoihin, koska lapset kaipaa vain yhdessäoloa isänsä kanssa. Että jos pakkaan vain huonoja vaatteita, ei voisi viedä niitä julkiselle paikalle.

Ja itse toivoisin etäisiä mutta asiallisia välejä. Ei todellakaan mitään kaveerausta. Parasta mitä äitipuoli voisi minulle tehdä, on että kohtelee lapsiani mahdollisimman hyvin ja rakastavasti.

Jos haluat parempia vaatteita, osta teille niitä ja pidät ja peset niitä siellä. Ei varavaatteet koskaan haitaksi ole.

Vierailija
14/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kyllä kamalasti lapsen etua ajattele. Kyllä lapsen etu on, että aikuiset välittävät, ja hyvässä yhteistyössä lapsia hoitavat.

Vierailija
15/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vasta eronnut, kun olet noin mustasukkainen? En äitipuolena ole vireas, vaan yksi lapsien läheisimmistä aikuisista.... ap

Vierailija
16/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet lapsia joka toinen viikonloppu. Tarhantäditkin on tutumpia kuin sinä!

Vierailija
17/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä useinhan ne isääkin näkevät, joten onko sun mielestä sit isäkin vieras mies??????

Vierailija
18/49 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli isä on ollut useimmiten lähivanhempikin jonkun aikaa. Isän uudet ellit ovat pitkään vieraita, halusit tai et. Toki suhde varmasti kehittyy mitä pidempää elli on kuvassa mukana, mutta ainakin meillä isän naiset vaihtuvat tiuhaan tahtiin. Olen lapsille sanonutkin, ettei isin naisiin kannata kiintyä - eipähän tule sitten tuskaa kun uusi nainen astuu kuvaan mukaan.

Mutta asiaan. En ymmärrä, miksi ne vaatteet piti laittaa lapsen mukana lähivanhemman kotiin, miksi eivät voineet jäädä käyttöön isän luona? Ilmeisesti taustalla on ajatus, että lapsen oma äiti ei osaa vaatteita ostaa, kun kerran tapaamisiin lapsi tulee aina rääsyt kassissa.

Meillä ei pukeuduta hienosti kotonakaan, käytämme kaikki kivoja oloasuja; puuvillahousuja ja -puseroita, lähinnä T-paitoja. Lapsilla ei edes ole mitään sen kummoisempaa käyttövaatetta, parempia tilaisuuksia varten toki jotakin.

Järkevin periaate on se, että molempien vanhempien luona on perusvaatevalikoima, jolloin mitään vaihtovaatekassia ei edes mukana tarvita. Minua ei ainakaan kiinnosta pestä ja viikata isän luona käytettyjä vaatteita, kun se isikin tai isin uusi elli voivat pyykkäyksen ja viikkauksen tehdä.

Vierailija
19/49 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin kuuluu laittaa vaihtovaatteet mukaan. Ja isän ellit huh-huh... Ja vielä mustamaalataan lapsille... Samallahan haukut myös isää??

Vierailija
20/49 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen laki sanoo, että äidin tehtävä on käyttää torstai-ilta kassin pakkaamiseen ja maanantai pyykkäämiseen. Kai se iskäkin osaa vaatteita ostaa.

äidin kuuluu laittaa vaihtovaatteet mukaan. Ja isän ellit huh-huh... Ja vielä mustamaalataan lapsille... Samallahan haukut myös isää??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan