Miks nuoret lyttää tölkit ja särkee pullot
Eikö ne tajua että tuo saattaa vielä iskeä karman kautta omaan nilkkaan, sitä kun jonain päivänä ei olekaan isin ja äitin pörssirahat taskussa niin saattaa olla että keräilläänkin tölkit ja pullot hattu kourassa kadulta ja viedään kauppaan että saisi muutaman sentin ruokarahaa... ja toivottavasti käykin ylimielisten typerysten kohdalla.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä kerrostalossa ja täällä ei asu kuin yli 30-vuotiaita ja pieniä lapsia. Olen huomannut että joku heittää tölkit metalliroskiin lytättyinä.
Voi olla pantittomia
Mutta eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä kerrostalossa ja täällä ei asu kuin yli 30-vuotiaita ja pieniä lapsia. Olen huomannut että joku heittää tölkit metalliroskiin lytättyinä.
Voi olla pantittomia
Mutta eivät ole.
Pengot siis roskia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti pantittomia tölkkejä. Eli silloin toimii oikein kun lyttää ne metallijätteeseen.
Tuskin kun joukossa on ainakin Lidlin halpislimuja (mm. colaa jossa ainakin on pantti) sekä lonkeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla pantittomia
Mutta eivät ole.
Pengot siis roskia?
Väkisinkin ne pistää silmään kun laittaa itse metalliroskiin säilyketölkkejä ja nuo lytätyt tölkit ovat siinä kaiken päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla pantittomia
Mutta eivät ole.
Pengot siis roskia?
Väkisinkin ne pistää silmään kun laittaa itse metalliroskiin säilyketölkkejä ja nuo lytätyt tölkit ovat siinä kaiken päällä.
Hmm miksiköhän ovat aina päällimmäisenä. Myös sen jälkeen kun olet vienyt roskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla pantittomia
Mutta eivät ole.
Pengot siis roskia?
Hmm miksiköhän ovat aina päällimmäisenä. Myös sen jälkeen kun olet vienyt roskat.
Missä kohtaa sanoin että ne ovat *aina* päällimmäisinä ja vieläpä sen *jälkeen* kun olen itse laittanut roskani roskiin? Ne kerrat kun olen tölkit havainnut ne ovat olleet muiden roskien päällä kun olen ollut itse sinne jotain laittamassa ja siksi helposti huomattavissa. Kuinka yksinkertainen pitää olla että tästä vääntää itselleen jonkin suuren mysteerin jossa minä ilmeisesti olen jotenkin tämä lyttääjä? Hohhoijaa.
Jonnet juo 10 tölkkiä ES juomaa päivässä, ja kaikki lytätään. Fiksu laskisi että kun koko kaveriporukka kerää kaikki juomansa tölkit päivässä, niin jokainen saa vielä yhden päälle. Mutta kun isi ja äiti antavat vaikka 1000e päivässä btc/pörssirahaa jota on voittaneet viime vuosina niin eipä ne paljon paina. Sen sijaan jo peruskouluaikana yhteiskunnasta syrjäytyneille nuo ovat elinkeino, joten älkää lytätkö, älkää edes laittako roskikseen, vaan jätetään ne selkeästi julkiselle paikalle, koska ne häviävät siitä muutamassa sekunnissa. Omalta osaltaan tämä myös kertoo siitä, miten kehno Suomen sosiaaliturva on
Ongelmana korjaantuisi suuremmalla pantilla, vaikka 10 euroa pulloon ja 5 euroa tölkkiin.
Ei ole amiksilla enää varaa niitä lytistellä ja vaikka sekaisin ollessa ei olisi väliä, joku toinen selvempi amiskaveri kikkailee ne itselleen ehjänä. Sen verran köyhää porukkaa.
Samaa pohdin, että miks ne tupakantumpit on PAKKO heittää maahan. Kun ne ei maadu ikinä. Onko oikeasti niin vaikeaa laittaa se tumppi siihen tupakkapaikan pönttöön?
Vierailija kirjoitti:
Niisthän saisi rahaa uuteen energiajuomaan.
Minuakin huvittaa että ne samat tyypit, jotka ostavat lähikaupasta energiajuomaa, eivät sitten viitsi ja jaksa palauttaa tölkkejä sinne kauppaan.
Onneksi kaljat pakataan nykyisin pääosin metallitölkkeihin, joten nykyisin näkee vähemmän niitä keskelle tietä särjettyjä lasisia kaljapulloja.
Vierailija kirjoitti:
Samaa pohdin, että miks ne tupakantumpit on PAKKO heittää maahan. Kun ne ei maadu ikinä. Onko oikeasti niin vaikeaa laittaa se tumppi siihen tupakkapaikan pönttöön?
llmeisesti ne tupakoitsijat haluavat merkitä reviirinsä niillä tupakantumpeilla ja kuvittelevat olevansa jotain suuria kapinallisia vaikka todellisuudessa he vain heikentävät omaa terveyttään. Monet tupakkapaikat ovat myös täynnä syljen jälkiä maassa.
Onko teineillä muka niin paljon ruista ranteessa että saavat tölkin ruttuun... ei kai mäkkärin eväillä... hyppivät varmaankin tölkit ryttyyn...
Vierailija kirjoitti:
Onko teineillä muka niin paljon ruista ranteessa että saavat tölkin ruttuun... ei kai mäkkärin eväillä... hyppivät varmaankin tölkit ryttyyn...
Ehkä se ryttääminen käsin on voimaharjoittelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla pantittomia
Mutta eivät ole.
Pengot siis roskia?
Missä kohtaa sanoin että ne ovat *aina* päällimmäisinä ja vieläpä sen *jälkeen* kun olen itse laittanut roskani roskiin? Ne kerrat kun olen tölkit havainnut ne ovat olleet muiden roskien päällä kun olen ollut itse sinne jotain laittamassa ja siksi helposti huomattavissa. Kuinka yksinkertainen pitää olla että tästä vääntää itselleen jonkin suuren mysteerin jossa minä ilmeisesti olen jotenkin tämä lyttääjä? Hohhoijaa.
Kommentti: meillä metallinkeräyslaatikko on sen verran iso ja isolla luukulla, että päivänvalossa ilman penkomista näkee kyllä jos joku on kipannut ison määrän juomatölkkejä keräykseen.
Ehkä tolla urputtajalla on pienemmät laatikot pihallansa.
Samaa ihmetellyt ja poikaani lainaten "eikö ne ymmärrä, etä niistä saa rahaa?!"
Meillä työpaikan(päiväkoti) pihassa tölkkien ja pullojen lisäksi usein kertaalleen imeskeltyjä karkkeja, jotka sitten syljeskellään milloin minnekin.
Siis ostat karkkipussin ja vähän imeskelet ja räkäset pois. Maksat siitä, että saat syljeskellä ne pitkin pihaa. Kouluikäisten luulisi kuitenkin jonkinlaiseen ajatuksen juoksuun pystyvän, kun sää ilman holhousta liikkuakkin.
Vierailija kirjoitti:
Hei boomeri, jäitä hattuun
Joo. Voin laittaa sun hattuun, ja päästää vielä letkulla jäätävää vettä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt ja poikaani lainaten "eikö ne ymmärrä, etä niistä saa rahaa?!"
Meillä työpaikan(päiväkoti) pihassa tölkkien ja pullojen lisäksi usein kertaalleen imeskeltyjä karkkeja, jotka sitten syljeskellään milloin minnekin.
Siis ostat karkkipussin ja vähän imeskelet ja räkäset pois. Maksat siitä, että saat syljeskellä ne pitkin pihaa. Kouluikäisten luulisi kuitenkin jonkinlaiseen ajatuksen juoksuun pystyvän, kun sää ilman holhousta liikkuakkin.
ihmettelen kanssa tätä karkkipussi-ilmiötä. Koulunnkersat käy ostamassa kaupasta karkkipusseja repii ne auki, syö muutaman ja heittää loput bussipysäkille. Karkit on melko kalliita, mistä ne repii massit tohon. Entäs se ilmastoahdistus ja roskaaminen, mihinkäs se angsti katos?
Ja miksi ne viskovat tupakantumpit kaduille tai luontoon? Samassa kerrostalossa asui aiemmin noin kaksikymppinen tupakoiva nainen, joka aina kotiin tullessaan poltti tupakan ja viskasi tumpin aina samalle kohdalle jalkakäytävälle. Käsittämättömän näköistä. Tumpeista irtoaa valtavasti mikromuovia luontoon.
Aika pelottavaa, että ehdit kaikki tölkkien kyttääjät ja pullojen särkijät kyttäämään. 😬