Loukkasinkohan jotenkin naapurin naista, jonka (alle kouluikäinen) lapsi on sairastunut vakavasti (?) Nousi itsellekin kyyneleet silmiin ja sanoin "kovasti jaksamista ja voimia, sano vaan jos voin mitenkään auttaa"
Naapuri taisi suutahtaa tai niin sen käsitin. Tokaisi vaan minulle "ai sinunko suru se nyt sitten on" kun en voinut mitään sille, että herkistyin. Olen hoitanutkin tätä lasta usein. Harmittaa. En tiedä mitä olisi ns. kuulunut sanoa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat jotenkin idiootilta (mulla on hyvä vaisto) ja luulen että jos nyt hirttäisit itsesi ap se keneltä kysyt pitäisi kakkukahvit.
Olipa vastenmielinen kommentti. Jotkut vaan ei kykene handlaamaan tunteitaan, sitten yritetään kaataa oma viha muiden niskaan ja kannettavaksi.
Olihan tuo jokseenkin outo kommentti, mutta ottaen huomioon tilanteen, hänen reaktionsa on aivan ymmärrettävä. Myöskään sun sanoissa ei ollut mitään vikaa. Sulla on oikeus tuntea surua ja pahaa mieltä, vaikket lapsen lähisukua olisikaan. Lopuksi esimerkki todellisesta tökeryydestä. Sairastuin vakavasti muutama vuosi sitten ja makasin sairaalassa letkuissa ja eristettynä, eikä kukaan tiennyt, miten mulle tulisi käymään. Eräs tuttu viestitti mulle sitten sinne, että nyt kannattaa käyttää aika hyödyksi ja opiskella vaikka uusi kieli:D
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä jonkun penskan kuolemassa? Ennen niitä kuoli usein ja se oli ihan normaalia.
Ketään ei kiinnosta lapsellinen provosoimisesi
Hän ei pystynyt ottamaan vastaan suruasi lapsensa puolesta ja alkoi hyökkääväksi. Harvemmin noin tapahtuu. Yleensä ihmiset ovat avonaisia toisen empatialle.
Niin se on että sureva ei kestä toisten dramaattista parkua
Sano myöhemmin että liikutuit koska sinusta se lapsi on niin erityinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä jonkun penskan kuolemassa? Ennen niitä kuoli usein ja se oli ihan normaalia.
Ketään ei kiinnosta lapsellinen provosoimisesi
Ketään ei kiinnosta joku sairas lapsi tai sen vauhkoontunut äiti