Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!

hukassababy
05.08.2022 |

Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏

Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?

Kommentit (559)

Vierailija
481/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vienyt itse tehtyjä töppösiä ja tumppuja.

Tytöille vaal oun, pojalle vaal sin.

Yksi ilmoitti ei kerro lapsen sukupuolta, vein luonnonvalkoisen

aika vaarallista tehdä itse kun sinne voi jäädä neuloja, aikamoisia kuolemanloukkuja noi töppöset ja tumppuset, jätetään niiden teko ammattilaisille

Kannattaa oikeasti puhua lääkärille, jos muistisi on noin hatara. Tuo ei ole normaalia hajamielisyyttä.

Niitä voi jäädä ihan vahingossa ilman että riippuu muistista

Vierailija
482/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

baby golden shower

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jack Danielsia siinä on ämmillä ihmeteltävää

Vierailija
484/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

cucci lastenrattaat

Vierailija
485/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jack Danielsia siinä on ämmillä ihmeteltävää

Drink your booze loser

Vierailija
486/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi

Vierailija
487/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soopaa en menisi

Vierailija
488/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En veisi lahjaa tai edes tulisi paikalle. Tyhmiä mokovat vauvasuihkut. Kuka muutenkaan haluu mennä johonkin jenkkilarppaukseen mukaan?

Taidat olla tosi hauskaa seuraa

Vierailija
489/559 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin täältä oman babyshower lahjani https://tinyurl.com/4ek9cck6

Löytyy moneen lähtöön kannattaa katsella.

Ei sovi baby showeriin. Noi on kastelahjoja.

Vierailija
490/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joulupukki ei saa nukkua joulun aikaan? - Koska hänen sängyssään on niin paljon lahjoja.

Vierailija
491/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaan surkeaa

Vierailija
492/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vinkkejä lahjoihin jotka sopivat sekä pienille että isoille lapsille?

Vierailija
493/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmisiä on joka lähtöön toinen tuhlaa rahansa lastenvaatteisiin ja joku sitten johonkin muuhun.

Vierailija
494/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeetä.

Vierailija
495/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiilu Suomeen

Vierailija
496/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai joko tälle Jenkeistä kopioidulle turhalle ja tyhjänpäiväiselle tilaisuudelle on muotoutunut suomalainen etiketti?

Ei musta tuntunut kyllä tuntunut turhalta yllättää ystäväni iloisesti ja olla mukana järjestämässä juhlia. Harmi jos sinä et tykkää juhlia ystävien tärkeitä tapahtumia.

Eli lahjot ystävääsi useampaan kertaan? Suomen perinne on viedä yleensä vauvalahja vasta kun vauva on syntynyt. Baby shower järjestetään maissa, joissa ei ole äitiyspakkauksia. Kerskakulutus täysin tarpeetonta.

Vierailija
497/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo vauvakastit menee samaan hömpötykseen kuin halloween eli ripulikakkaan

Mikä tekee niistä huonon?

Krääsä ja tarpeettomuus. Meillä on jo äitiyspakkaus, haloo.

Vierailija
498/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ois just semmonen tyhmä kysymys mutta oisko sul joku idea miten saisin parannettua mun suomen kielen kirjoitustaitoja?

Vierailija
499/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joulupukki ei saa syödä piparkakkuja? - Koska hän ei saisi pysyä hoikkana tarpeeksi.

Vierailija
500/559 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi ollut niiden vaippakakkujen tekijöiltä järkevää, että ehdottavat että jokainen lisää jonkun yhden jutun mukaan siihen, eikä niin että he omivat idean ja muut saavat keksiä omat lahjansa. Kyllä itse käsittäisin kyllä, että jos jotain yhteistä annetaan, se on se lahja kaikilta yhteisesti jos kulutkin tuossa on jo vaippakakusta ja lahjakorteista jaettu kaikkien kesken.