Tytär oli lähtenyt junalla Helsinkiin ilman lupaa
Ikää 16v. Asumme Tampereella, ja yllätyin kun laittoi snäppiä että on junassa. Vastasin että ok, millon palaat kotiin. Vastausta ei ole vielä tullut.
Tavallaan ymmärrän mutta tavallaan en. Miksi ei kertonut aiemmin?
Kommentit (27)
Ap tämä palsta on täysin väärä paikka moisen arvuuttelemiseen. Me ei olla sun tytär joka on ainoa joka sulle voi sen oikean syyn kertoa.
Ehkä sun pitäis tänne ihmettelyn sijaan parantaa kommunikaatiota jälkeläisesi kanssa. Puhelin veks kädestä ja huomioimaan teiniä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti haluaisi asua tuolla, mutta luvan kanssa ei olisi päässyt edes käymään? Onko mahdollista, että muuttaa huoltajana ja mahdollisten sisarusten kanssa pääkaupunkiseudulle? Varmasti on ilmaissut aikaisemminkin mahdollisen halunsa asua Helsingissä, mutta se tyrmätty täysin. Espoo tai Vantaa voisi sitten olla kompromissi teinin ja huoltajan uudeksi asuinpaikaksi. Tietenkään tuollainen ilman lupaa lähteminen ei ole teinille oikein ja voi joutua vaaraan. Helsinki ei todellakaan ole mikään mukava paikka.
1) Jos haluaa asua Helsingissä, niin silloin haluaa asua Helsingissä, ei Vantaalla tai Espoossa.
2) Teinin haluamiset eivät muun perheen asumispaikkaa määrittele.Itse satuin syntymään Helsinkiin ja täällä olen koko elämäni asunut. En kuitenkaan oikein pidä Helsingistä. Sama se pätee myös näin päin eli eivät kaikki Helsinkiinkään syntyneet olisi tänne välttämättä halunneet syntyä. Myös isäni on syntynyt Helsingissä ja asunut Helsingissä koko elämänsä.
Onneksi en asu Helsingissä, vaan Pohjanmaalla. Jos totta puhutaan, niin en muuttaisi Helsinkiin.
Kuten sanottua en olisi itsekään tänne koskaan muuttanutkaan, jos siis en olisi tänne sattunut syntymään. Kaikki sukulaiset myös asuvat Helsingissä ja Espoossa. Olen kyllä harkinnut useastikin muuttua Vantaalle ja Hyvinkäälle. Myös Espoota olen ajatellut. En edes päässyt AMK:hon Helsingissä, vaan Espoossa jouduin opiskelemaan. Toki koulumatka oli helppo ja yksinkertainen. Koulun lähelle pääsi hyvin bussilla ja junalla.
Asun Helsingissä. Tytär täyttää 16. Piilotan passin, ettei lähtisi ilman lupaa Tallinnaan!
Ap, tietääkö tyttäresi, missä aikoo yöpyä? Tiedätkö sinä?
Eiköhän 16-vuotias osaa jo mennä junalla Tampereelta Helsinkiin ja osaa takaisinkin... Ei varmaan kertonut aiemmin, koska ei olisi saanut lupaa. Halusi kuitenkin teille kertoa, missä on. Ehkä on aika höllätä vähän napanuoraa ja antaa 16-vuotiaan jo kulkea vapaammin?
Kertoo sulle kuitenkin, eikä salaillut. Toki olis voinut aikaisemmin ilmottaa, ellei ollut joku extempore reissu shoppaileen tai kaveria kattoon. 16-vuotias on jo tarpeeks iso tekeen päiväreissuja itsekseen, kunhan ei ihan yön selkään ilmoittamatta lähde. Fiksu kuitenkin kun ilmoitti sulle missä menee.
Mun teini ei halunnut mopoa, mutta mopo ja kortti sille hommattiin. Minä halusin vapaa-aikani takaisin edes osaksi vuotta.