Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun läheiselle ilmoittaa että nyt sinun pitää valita kumman puolella olet

Vierailija
05.08.2022 |

Varmaan tuttu tilanne monelle muullekin. Eli et pysty elämään siinä todellisuudessa jossa sinulle läheinen ihminen kaveeraa henkilön X kanssa joka on sinulle kiusaava, ilkeä tai vihamielinen.

Olen kerran tehnyt selväksi kaverille, että minun pitkäaikainen kiusaaja ja julkinen nöyryyttäjä ei yhteiseen illanviettoon ole tervetullut. Joillain on kotikasvatus vaan sikäli vinksallaan että kiusaajiakin halutaan kunnioittaa.

Opin tuosta keissistä sen, että kiusaajat voittavat aina. Nyt olisi edessä tilanne jossa oma äitini joutuu valitsemaan puolensa. En ole yhtään luottavainen asian suhteen, mutta Kiitti kuitenkin kun sain avautua tänne.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vieras ajatusmalli minulle.

Meitä on yhteisen asian yhdistämä joukko, yhteensä toistakymmentä ihmistä. Minä ja "Maija" emme ole tekemisissä keskenämme, koska Maija on käyttäytynyt minua kohtaan tökerösti, mutta ei itse ymmärrä sitä ja suuttui, kun otin tapahtuman jälkeen etäisyyttä. Joukosta esim. "Leena" on paljon tekemisissä meidän molempien kanssa eikä minulle (ei varmasti Maijallekaan) tulisi edes mieleen vaatia, että Leenan tulisi valita puolensa. Kaikki ihmiset tietävät minun ja Maijan välisen kuvion, mutta siitäkin huolimatta ovat tekemisissä meidän molempien kanssa. Tarvittaessa myös Maija ja minä olemme samassa seurueessa, olemmehan aikuisia ihmisiä. Silloin emme hae erityisemmin kontaktia toisiimme, mutta emme myöskään mielenosoituksellisesti välttele toisiamme. Asiallinen, etäinen, perusystävällinen voisi kuvata käyttäytymistämme hyvin.

Vierailija
2/29 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloittajan tapauksessa kyse sisarusten riitelystä, johon yritetään vetää äitiä mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aloittajan tapauksessa kyse sisarusten riitelystä, johon yritetään vetää äitiä mukaan?

Kyse on äitini vuosi sitten kuolleen miehen aikuisesta pojasta. Näin kyseistä henkilöä satunnaisesti vuosikausia äitini luona, kunnes joitain vuosia sitten hän alkoi ylenkatsoa minua. Äitini miehen hautajaisissa ei edes tervehtinyt kun kävelin tyhjällä kävelytiellä vastaan.

Mulla on sen verta pahoja traumoja kaikesta muusta kiusaamisesta mitä olen kokenut siellä täällä, että en voi suhtautua tyypin käytökseen kevyesti.

Minusta äitini arvot ovat vinksallaan jos ei tuomitse tuon henkilön käytöstä. Ap

Vierailija
4/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on äitini vuosi sitten kuolleen miehen aikuisesta pojasta. Näin kyseistä henkilöä satunnaisesti vuosikausia äitini luona, kunnes joitain vuosia sitten hän alkoi ylenkatsoa minua. Äitini miehen hautajaisissa ei edes tervehtinyt kun kävelin tyhjällä kävelytiellä vastaan.

Mulla on sen verta pahoja traumoja kaikesta muusta kiusaamisesta mitä olen kokenut siellä täällä, että en voi suhtautua tyypin käytökseen kevyesti.

Minusta äitini arvot ovat vinksallaan jos ei tuomitse tuon henkilön käytöstä. Ap

Ei sitä surunmurtamana välttämättä huomaa tervehtiä hautajaisissa, kun on muutakin ajateltavaa. 

Pistät äitisi nyt ikävään tilanteeseen omista itsekkäistä syistäsi. 

Vierailija
5/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
6/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä surunmurtamana välttämättä huomaa tervehtiä hautajaisissa, kun on muutakin ajateltavaa. 

Ei vaan hautajaisjuttu oli vaan niin konkreettinen todiste kuinka henkilö ylenkatsoo juuri minua ja se on pakko ottaa henkilökohtaisesti. Kyllä minä todistin vierestä miten hän tervehti asiallisesti kaikkia muita paikallaolleita. Siinä miten minä pahastun tästä ei ole niin mitään itsekästä. Ap

Vierailija
7/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan hautajaisjuttu oli vaan niin konkreettinen todiste kuinka henkilö ylenkatsoo juuri minua ja se on pakko ottaa henkilökohtaisesti. Kyllä minä todistin vierestä miten hän tervehti asiallisesti kaikkia muita paikallaolleita. Siinä miten minä pahastun tästä ei ole niin mitään itsekästä. Ap

No älä sotke äitiäsi tähän. Jää itse illanvietosta pois, jos et voi kohdata kyseistä henkilöä, mutta älä ala määräillä miten muiden pitäisi käyttäytyä. 

Vierailija
8/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Ihmisiä ei laiteta valitsemaan puolia, eikä muita vedetä mukaan omiin ihmissudeselkkauksiin.

Olen ratkaissut niin, että jätän menemättä jos en kärsi nähdä kiusaajaa. Yleensä menen ja en ole hänen kanssaan missään kontaktissa. Turha pilata toisten juhlia.

Vierailija
9/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä sotke riitoihisi muita. Itse saat riidellä niin paljon kuin sielu sietää.

Vierailija
10/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalit henkisesti terveet ihmiset laita toisia ihmisiä valitsemaan puolia.

Ja tuosta velipuolestasi. Et voi tietää hänen motiivejaan. Ehkä sinun kanssasi on vaikea kommunikoida, ja hän on päättänyt suojella itseään. Se on ihan ok, ja ihmisellä on siihen oikeus. Eteenkin isänsä hautajaisissa. Älä sotke äitisi suhteita muihin läheisiinsä.

Ja hanki itsellesi apua noihin kiusaamiskokemuksiin.

Vierailija
11/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä sotke riitoihisi muita. Itse saat riidellä niin paljon kuin sielu sietää.

Ei minulla ole mitään riitaa tämän henkilön kanssa. Hän ylenkatsoo minua vaikken ole tehnyt hänelle mitään. En pysty arvostamaan äitiäni enää jos hän ei tuomitse tällaista käytöstä. Simple as that. Ap

Vierailija
12/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Ihmisiä ei laiteta valitsemaan puolia, eikä muita vedetä mukaan omiin ihmissudeselkkauksiin.

Olen ratkaissut niin, että jätän menemättä jos en kärsi nähdä kiusaajaa. Yleensä menen ja en ole hänen kanssaan missään kontaktissa. Turha pilata toisten juhlia.

Tämä. Joskus on pakko katkaista välit molempiin, kun myös väleissä oleva käyttäytyy rajattomasti ja tuo tarkoituksella aina ilkeän tyypin mukanaan jopa uhrin kotiin asti.

Vierailija
13/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tämän olevan avoin keskustelupalsta, mutta hämmentää tuo yksimielisyys siinä kuinka juuri kukaan täällä ei tuomitse loukkaavaa käytöstä. En lähde teitä sen enempää arvostelemaan. Minulle oma äitini on ollut suuri tuki ja turva rankoissa vastoinkäymisissä ja jos nyt hän ei ymmärrä tätä arvoristiriitaa, niin minun on pakko laittaa välit poikki. Ap

Vierailija
14/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ylenkatsominen ilmeni alunperin? Siellä äitisi luona?

Vierailija
15/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko njotain 10 vee? Siihen nähden kirjpitat hienosti.

Vierailija
16/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaista olet tehnyt, mikä johtaa ylenkatsomiseesi? Mitä olet tehnyt?

Vierailija
17/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumppaisin sut, koska säkin olet kiusaaja. Yrität pompottaa minua ja päästä valitsemaan kenen kanssa vietän aikaani. Te ette varmaan ole teinejä ja mä en ole koulun reksi, jonka pitäisi puuttua teidän riitoihin. En laita välejä poikki etenkään, jos en ole koskaan todistanut mitään kiusaamista, vaan kaikki jutut olisi sun kertomaa. Jos se toinen olisi todistettavasti kiusaaja, niin en varmaan olisi hänen kaverinsa, koska en halua olla kiusaajien kanssa.

Vierailija
18/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän olevan avoin keskustelupalsta, mutta hämmentää tuo yksimielisyys siinä kuinka juuri kukaan täällä ei tuomitse loukkaavaa käytöstä. En lähde teitä sen enempää arvostelemaan. Minulle oma äitini on ollut suuri tuki ja turva rankoissa vastoinkäymisissä ja jos nyt hän ei ymmärrä tätä arvoristiriitaa, niin minun on pakko laittaa välit poikki. Ap

Älä kiusaa äitiäsi. 

Vierailija
19/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se äidillesi kuuluu, jos velipuolesi ei jostain syystä siedä sinua. 

Vierailija
20/29 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran seurannut sivusta tilannetta, jossa noin 40v serkkuni vaati äitiään (tätini) valitsemaan puolensa, kun serkku riiteli veljensä kanssa siitä, millainen auto heillä oli ollut serkkujen lapsuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme