Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateriakorvikkeet laihdutuksessa?

Vierailija
04.08.2022 |

Kävin ostamassa nutrilettia. Olen yrittänyt kesän laihduttaa, mutta ei onnistu. Nyt ylävatsa on selvästi pullistunut. Vartalo näyttää kamalalta ja raskas ollakin. Tuo ylävatsa painaa. Liikuntaa pitäisi harrastaa, mutta tuntuu niin hankalalta. Painoindeksi on 30 eli ei järkyttävä, mutta todella haittaava kuitenkin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Sillä rahalla, joka menisi niihin korvikkeisiin voit kysyä jeesiä vaikka pt:ltä syömiseen ja liikkumiseen. Jos siis ei itsenäisesti onnistu kasvisten lisääminen ja liikojen herkkujen pois jättäminen.

Vierailija
22/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateriankorvikkeet kuormittavat maksaa.

Eivät kuormita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla laihduttaa nopeasti,kun keho menee ketoosiin, mutta jaksatko sitä, on eri juttu. Lisäksi pitäisi nauttia vettä 3l/ päivä ja syödä kasviksia ja proteiinia.

Toinen vaihtoehto on osanutraus, eli korvaat osan aterioista Nutrileteilla, ja muuten syöt kevyemmin.

Itse laihdutin noilla 36 kg. 4 kuukautta täysnutrasin.

Vierailija
24/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri, ja en yleensä anna lääketieteellisiä neuvoja netissä, mutta tämä oli niin huolestuttava keskustelu että on pakko.

Jätä ne nutriletit kauppaan, niistä ei ole kuin haittaa painonhallinnassa, ja pahimmillaan aiheutat itsellesi leikkaushoitoa vaativat sappikivet liian nopealla laihdutustahdilla. Selkeästi sulla ylipainoa on, muttet ole sairaalloisen lihava joten mitään ateriankorvikkeita ei ole perusteltua käyttää millään muotoa.

Ylävatsan yllättävä pullistuminen on syy lähteä käymään lääkärissä, mikäli olet yrittänyt laihduttaa ja kalorit ovat pysyneet alle kulutuksen, on rasvan kertyminen yhteen kohtaan huolestuttavaa. Täytyy sulkea pois tyrä ja ne sappiongelmat.

Tosi usein tällaisen ateriankorvike-laihdutuksen taustalla on vaikeita itsetunto-ongelmia ja kykenemättömyyttä hallita omaa syömistä, kaikki tuntuu pyörivän vain ruoan ympärillä. Mikäli tällaista on, niin keskustele asiasta lääkärisi kanssa, hän voi laittaa sinulle lähetteen ravitsemusterapeutille jolla on kokemusta syömishäiriöiden hoitamisesta.

Tsemppiä!

Vierailija
25/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja sukupuoli ei käy tässä ilmi, mutta jos olet nainen ja yli 50, rasvan kertyminen vatsalle rintakehälle ja muutenkin yläkehoon saattaa viitata hormonaalisiin, ikään liittyviin muutoksiin, joihin ruokavaliokikkailulla ei ole suoraa ja välitöntä vaikutusta. Muutaman vuoden kuluttus saatat huomata, että vatsavanne on kadonnut, mutta niin on vähän kaikki muukin ja olet lähinnä hauraan hento. Naisen vanhenemisen fysiologian opiskelu antaa vastauksia ainakin joihinkin kysymyksiin. Näistä asioista ei keskustella julkisesti.

Vierailija
26/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on dorkia. Mut jatka samaan malliin.

Vierailija
27/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateriankorvikkeet kuormittavat maksaa.

Eivät kuormita.

Kylläpä

Vierailija
28/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noilla laihduttaa nopeasti,kun keho menee ketoosiin, mutta jaksatko sitä, on eri juttu. Lisäksi pitäisi nauttia vettä 3l/ päivä ja syödä kasviksia ja proteiinia.

Toinen vaihtoehto on osanutraus, eli korvaat osan aterioista Nutrileteilla, ja muuten syöt kevyemmin.

Itse laihdutin noilla 36 kg. 4 kuukautta täysnutrasin.

Jos ketoosia tavoittelee, niin se onnistuu ihan ruokaa syömällä.

Vierailija
29/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille.

Vierailija
30/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö 3 kertaa päivässä, juo vain vettä ja liiku joka päivä vähintään kohtuullisella teholla vähintään tunti. Päivän ateriat esim.: Aamulla 2 keitettyä kananmunaa ja päälle 1,5 desiä kaurahiutaleita puuroksi keitettynä marjoilla ja pari mukia kahvia - päivällä 1 täysi iso lautasellinen, jossa 60% salaattia, 20% kalaa ja 20% perunaa - illalla pähkinöitä reilu kourallinen, kasviksia paljon ja maustamaton rahka marjoilla. Laihdut 0,5...1 kg viikossa ja olet energinen. Jouluun mennessä varmasti lähtenyt 10 kg.

Muuten ihan hyvä varmaan, mutta toi kaurahiutalemäärä on turhan iso. 0,5-1dl kaurahiutaleita riittää. Voi syödä myös tuorepuurona jos tykkää, mutta toi 1,5 dl on aika paljon.

Vierailija
31/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutriletin tarkoituksena on normalisoida ateriarytmi ja oppia tuntemaan että on täynnä, sekä lopettaa sokeririippuvuus. Samalla vatsalaukku pienenee. Nutriletin lopetetaan osanutrauksella ja suunnittelemalla oikea loppuelämän ruokavalio. Eli Nutriletin tarkoitus on antaa aikaa muuttaa ruokavaliota oikeaan suuntaa ja katkaista vääränlainen syöminen. Nutrilettikuuria käytetään myös närästyksen hoitoon koska pussit ovat lievästi emäksiä.

Vierailija
32/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nutriletin tarkoituksena on normalisoida ateriarytmi ja oppia tuntemaan että on täynnä, sekä lopettaa sokeririippuvuus. Samalla vatsalaukku pienenee. Nutriletin lopetetaan osanutrauksella ja suunnittelemalla oikea loppuelämän ruokavalio. Eli Nutriletin tarkoitus on antaa aikaa muuttaa ruokavaliota oikeaan suuntaa ja katkaista vääränlainen syöminen. Nutrilettikuuria käytetään myös närästyksen hoitoon koska pussit ovat lievästi emäksiä.

Tarkoitus tietenkin voi olla tuo mainitsemasi. Käytännössä se ei kuitenkaan toteudu. Noita litkuja juomalla ei onnistu muuttamaan syömistapojaan hyväksi. Päivastoin.

Vierailija
33/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet ajatellut jatkaa sen JÄLKEEN kun/jos niillä ateriankorvikkeilla saat ne makkarat pois?

Vai aiotko jatkaa edelleen korvikkeilla hamaan maailman tappiin?

Eihän se mitään auta jos jollain simsalabim-konstilla laihduttaa makkarat pois, jos elintavoissa ja syömistottumuksissa ei tapahdu muutosta! Siinä ne makkarat kohta on takaisin ja kahden makkaran lisäksi vielä kolmas ja neljäs.

Miksi tätä on niin vaikea tajuta? Kuvitellaan että jollain "kurilla" saadaan aikaan ihme ja voi taas jatkaa entiseen malliin ennen kuuria ilman että lihotaan takaisin ja hyvin usein tuplasti ja triplasti.

Ne tavat on nyt vaan pantava remonttiin, niin vastenmielistä kuin e sittten onkin. Tai kannettava makkaransa.

Vierailija
34/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet ajatellut jatkaa sen JÄLKEEN kun/jos niillä ateriankorvikkeilla saat ne makkarat pois?

Eihän se mitään auta jos jollain simsalabim-konstilla laihduttaa makkarat pois, jos elintavoissa ja syömistottumuksissa ei tapahdu muutosta! Siinä ne makkarat kohta on takaisin ja kahden makkaran lisäksi vielä kolmas ja neljäs.

Miksi tätä on niin vaikea tajuta? Kuvitellaan että jollain "kurilla" saadaan aikaan ihme ja voi taas jatkaa entiseen malliin ennen kuuria ilman että lihotaan takaisin ja hyvin usein tuplasti ja triplasti.

Ne tavat on nyt vaan pantava remonttiin, niin vastenmielistä kuin e sittten onkin. Tai kannettava makkaransa.

Tämä. Moni käyttää Nutrilettiä väärin. Ajattelevat poistaa muutaman kilon ja kun ne ovat lähteneet niin jatketaan samaan malliin.

Vierailija
35/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on ateriakorvikkeet haukuttu kunnolla. Nyt olen pusseja ja pirtelöitä hankkinut ja mitat vartalosta otettu. Katsotaan miten seuraavat kaksi viikkoa menee.

Vierailija
36/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on ateriakorvikkeet haukuttu kunnolla. Nyt olen pusseja ja pirtelöitä hankkinut ja mitat vartalosta otettu. Katsotaan miten seuraavat kaksi viikkoa menee.

Hyvin. Se menee. Tärkeintä on se miten lopetat kuurin ja jatkat siitä eteenpäin.

Itse jatkoin Martina Aitolehden haastella koska sain siitä sopivan ruokavalion. Suurin työ on opetella syömään säännöllisesti, tunnistamaan oikea annoskoko sekä paljonko pitää syödä proteiinia, jne.

Huvittavinta oli että haasteessa lähti enemmän kiloja kuin Nurtiletillä. 😂

Vierailija
37/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo muuttanut ruokailutottumuksia. Kasviksia olen syönyt enemmän kuin koskaan. Leipänä syön vain pari näkkileipää päivässä entisen järjettömän leipämässäilyn sijaan. Sokerijogurtit olen vaihtanut tavalliseen viilin.

Korjattavaa vielä varmaan on, mutta nyt pitää saada joku eteneminen tähän hommaan.

Vierailija
38/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Se menee. Tärkeintä on se miten lopetat kuurin ja jatkat siitä eteenpäin.

Itse jatkoin Martina Aitolehden haastella koska sain siitä sopivan ruokavalion. Suurin työ on opetella syömään säännöllisesti, tunnistamaan oikea annoskoko sekä paljonko pitää syödä proteiinia, jne.

Huvittavinta oli että haasteessa lähti enemmän kiloja kuin Nurtiletillä. 😂

Kiitoksia Martina vihaajalle haastevinkistä. Ostin ihan hänen takia haasteen firman liikuntaseteleillä jotka olisivat menneet hukkaan.

Vierailija
39/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää

Vierailija
40/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee liikkumaan enemmän, ei siihen mitään kummempaa tarvitse. Aamulla kun heräät heti niin 5 min opastettu venyttely tuoki, löytyy youtubessa nimellä 5 min morning yoga. Myöhemmin voit siirtyä pidempiin. Kävele ainakin 30 min päivässä. Hyötyliikuntakin lasketaan. Syö enemmän proteiinia jolloin herkkuja tekee vähemmän mieli. Itse aina ku tekee mieli suklaata, keitän kahvia sen kanssa jolloin herkkukiintiöni täyttyy nopeammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi