Mistä tietää onko mies kiinnostunut myös miehistä?!
Pitkä liitto takana, luulisi tuntevan jo toisensa. Mutta jostain syystä olen alkanut epäillä että miehelläni olisi jotain "sutinaa" uuden tuttavuuden kanssa. Viettää tämän kanssa aikaa joka viikko. Viestittelee päivittäin. Harrastuksen kautta tutustunut tähän mieheen, on sinkku ja lapseton. Kun puhuu tästä tyypistä niin on jotenkin erityisellä tavalla iloisen oloinen. Naureskelee ääneen kun lukee viestejä. Ovat nukkuneet samassa hotellihuoneessa kun mies lähti viettämään ns. omaa aikaansa reissuun. Tuli täysin yllärinä että tämä ky. tyyppi oli tullutkin sinne hotelliin. Mieheni ei etukäteen asiasta mitään minulle maininnut. Minusta se oli tosi outoa? Ymmärrän että jos on yhteisiä kiinnostuksen kohteita niin juttua riittää mutta kun on jo iältään lähes 50 vuotias niin tämmöset kaverisuhteet jotenkin vaan tuntuu niin kummalliselta. Seksistä mainittakoon se että mies on ollut koko ikänsä tosi aktiivinen mutta nyt sekin puoli on vähentynyt. Eikä enää ole samalla tavalla kanssani kuin ennen. Onkohan mulla vain vilkas mielikuvitus? Mies on ollut aina älyttömän homovastainen, mikä on kyllä ärsyttänyt minua. Ihan kuin feikkaisi sillä jotain?
Kommentit (95)
Kiva että miehellä on seuraa. Tarvitseeko naisen välttämättä tietää mikä on jonkun ystävyys suhteen syvin olemus? Minusta ei.
Tällaisten juttujen takia bissejen kannattaisi jo nuorena miettiä vahvempi suuntautumisensa ja sen perusteella kummasta sukupuolesta haluaa elämänkumppanin. Itse totesin jo nuorena, että kullit kiinnostaa sen verran, että yksistään naisen kanssa en pysty olemaan. Niinpä päätin etsiä kumppanit pääosin miehistä ja nyt pitkään onnellisessa parisuhteessa. Eipä tarvi elää suhteessa, jossa tulee liikaa kiusauksia pettää.
Itse voin vain haaveilla noista hotellissa vietetyistä hetkistä. Todella voimaannuttava ystävyys. Mieshän ihan säteilee iloa noiden tapaamisten jälkeen.
Mitenkä tämmösestä voi puhua miehelle? Hiton vaikea paikka. Miehen käytös on muuttunut vuodessa, olen miettinyt että voisikohan pettää jonkun naisen kanssa. Mutta sitten ajatus onkin kääntynyt tähän nuorempaan mieheen jota en tunne ollenkaan. Ehkä olen vain vainoharhainen? Meillä on reilut 20 vuotta yhteiseloa takana, on lapsia. Mies ei ole koskaan ennen viettänyt näin paljon aikaa yhdenkään hyvänkään ystävänsä kanssa. Jopa lapset ovat kyselleet uteliaisuuttaan että kuka se mies on jonka kanssa isä taas on? Kun isä on niin usein pois iltaisin, harrastuksissaan, tai jossain. ap
Ehkä yksi vaihtoehto on jossain vaiheessa vaan nostaa kissa pöydälle ja kysyä suoraan. Mietit vaan valmiiksi, että mikä on sun mielipide ja rajat. Se on selvää, että helppoa se ei ole ja pieni kriisi siitä ehkä tulee. Mutta loputtoman kauan et voi itseäsikään kiusata. Parempihan se olisi, että saisitte puhuttua ennemmin kuin myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä tämmösestä voi puhua miehelle? Hiton vaikea paikka. Miehen käytös on muuttunut vuodessa, olen miettinyt että voisikohan pettää jonkun naisen kanssa. Mutta sitten ajatus onkin kääntynyt tähän nuorempaan mieheen jota en tunne ollenkaan. Ehkä olen vain vainoharhainen? Meillä on reilut 20 vuotta yhteiseloa takana, on lapsia. Mies ei ole koskaan ennen viettänyt näin paljon aikaa yhdenkään hyvänkään ystävänsä kanssa. Jopa lapset ovat kyselleet uteliaisuuttaan että kuka se mies on jonka kanssa isä taas on? Kun isä on niin usein pois iltaisin, harrastuksissaan, tai jossain. ap
Mieti ensin, mitkä vaihtoehdot sinulle voisivat sopia, jos kävisi niin, että mies olisi rakastunut tuohon mieheen ja myöntäisi.
Olisitko valmis avoimeen suhteeseen? Haluaisitko eron?
Parasta olisi pystyä pysymään rauhallisena. Itse varmaan aloittaisin vaikka toteamalla, että [vaikka Markku] taitaa olla sinulle tärkeä. Olet ehkä löytänyt jonkin uuden puolen itsestäsi hänen kanssaan?
Mahdollisesti kysyisin, että oletko rakastunut [Markkuun]?
Sitten sanoisin, että pystyisin kyllä avoimeen suhteeseen, kunhan pelisäännöt ovat selvät kaikille osapuolille/en pystyisi avoimeen suhteeseen, vaan haluaisin mieluummin eron, jos sinulla olisi toinen.
Riippumatta vastauksesta siis.
Suorat keskustelut ovat usein vaikeita, mutta palkitsevia. Tärkeintä on varmaan, että itse tiedät, mitä haluat. Haluatko varmasti tietää, vai olla mieluummin tietämättä? Jos hänellä on toinen, haluatko itsekin liiton ulkopuolisen suhteen, vai mieluummin eron?
Kaikkea hyvää teille
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten juttujen takia bissejen kannattaisi jo nuorena miettiä vahvempi suuntautumisensa ja sen perusteella kummasta sukupuolesta haluaa elämänkumppanin. Itse totesin jo nuorena, että kullit kiinnostaa sen verran, että yksistään naisen kanssa en pysty olemaan. Niinpä päätin etsiä kumppanit pääosin miehistä ja nyt pitkään onnellisessa parisuhteessa. Eipä tarvi elää suhteessa, jossa tulee liikaa kiusauksia pettää.
Tämä olisi reilua kaikkien kannalta.
Mitenkä tämmösestä voi puhua miehelle?
Luulisi että osaat puhua ihmisille jonka kanssa olet ollut yli 20v. Kerrot että käytös on muuttunut, hän on paljon poissa kaverinsa luona ja haluat tietää rehellisesti suhteen laadun. Ihan niinkuin tässäkin kerroit. Ota pari lasia viiniä pohjalle, jos se helpottaa.
Puheyhteytenne ei ole kunnossa, jos et ole asiasta pystynyt suoraan kysymään. Ehkäpä mies kertoo totuuden heti. Itse pidän potentiaalisena homona kaikkia, jotka viljelevät homovastaisia juttuja. Niin monta kertaa olen huomannut, että sieltä suunnasta nimenomaan löytyy kaappihomoja. Tosin sinun miehesi varmaan on biseksuaali.
Sinun on ratkaistava miten suhtaudut uskottomuuteen. Minä en sitä hyväksyisi jo tautiriskienkin takia. Myös lapsille voi kertoa mikä on tilanne ikätasoon sopivalla tavalla, jos tämä ystävä onkin salasuhde. Jos he kerran jo ovat huomanneet jotain outoa, on se salailua parempi. Puhu ystäville ja hae tukea. Uskottomuus ja seksuaalisen suuntautumisen paljastuminen on iso kriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi reilua kaikkien kannalta.
Kaikki eivät tiedä olevansa biseksuaaleja, ja seksuaalisuus todellakin voi myös muuttua.
Kaikkien kannalta reilua olisi kasvattaa lapset pakottamatta heitä ahdasmieliseen heteromuottiin, kuten konservatiivisen uskonnollisissa yhteisöistä usein tehdään. Samoin miesten homoseksuaalisuuden pilkkaamisen voisi lopultakin lopettaa.
Se on ainoa tapa vähentää ns. late bloomereita. Muutokselle taas kukaan ei voi mitään. Siltä ei kukaan ole turvassa, vaikka pysyisi heteronakin. Toista ihmistä ei voi omistaa.
Koska homous on niin leimattua ollut pitkään ja on osin edelleenkin, niin miehillä on aika yleinen ajattelutapa se, että kavereiden kanssa voi puuhailla miesten juttuja (siis jos on sellaista kiinnostusta) ilman, että se kuuluu naisille. Tämä tuottaa sitten sen täydellisen salailun ja ja pettämisen, mitä moni mies ei edes pidä itse pettämisenä. Tyyliin kaverin kanssa joskus runkkaillee tms. puuhailu kahden kesken vielä aikuisenakin.
Oletko varma, että on juuri tämän miehen seurassa aina ja hänelle viestittää? Vaikka puhelimessa lukee Jari, se voikin olla oikeasti Mari. Ja vaikka välillä olisikin oikeasti tämän miehen seurassa, voi myös käyttää kyseistä kaveria alibina. Tai sitten toki voi olla ihan siihen kaveriin ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että on juuri tämän miehen seurassa aina ja hänelle viestittää? Vaikka puhelimessa lukee Jari, se voikin olla oikeasti Mari. Ja vaikka välillä olisikin oikeasti tämän miehen seurassa, voi myös käyttää kyseistä kaveria alibina. Tai sitten toki voi olla ihan siihen kaveriin ihastunut.
Hyvä pointti. On aika yleinen kikka, että Jari puhelimessa onkin Mari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu suoraan. Voit vain voittaa.
Ihmisen seksuaalisuus voi myös muuttua ajan kanssa.
N43
Mitä tämä nyt on?
Koko ajan on sanottu että ihminen syntyy homoksi tai heteroksi ja sen takia eheytyssessiot on kielletty, koska ihmisen seksuaalisuus EI VOI muuttua.Yllätys, yllätys: ihminen voi syntyä myös biseksualiksi. Mutta ei välttämättä sitä itsekään tiedä/ymmärrä/hyväksy ennen kuin kokee ensimmäisen ihadtumisen tai kiihottumisen. Se puolestaan voi tapahtua vadta 70 v tai ihan missä iässä tahansa. Mutta se tulee ihmisestä itsestään eikä minkään lahkon "opettamisena" eli painostamisena.
Ohis
Voiko näin olla? Näin viime yönä lesbounta, onko mahdollista, että seksuaalosuuteni olisi jotenkin muovautumassa uudelleen? Erosin lähes vuosi sitten eikä sen jälkeen miehet ole enää kiinnostaneet, vaikka olen yrittänyt olla avoimin mielin ja patistaa itseäni treffeille.
N27
Vierailija kirjoitti:
Koska homous on niin leimattua ollut pitkään ja on osin edelleenkin, niin miehillä on aika yleinen ajattelutapa se, että kavereiden kanssa voi puuhailla miesten juttuja (siis jos on sellaista kiinnostusta) ilman, että se kuuluu naisille. Tämä tuottaa sitten sen täydellisen salailun ja ja pettämisen, mitä moni mies ei edes pidä itse pettämisenä. Tyyliin kaverin kanssa joskus runkkaillee tms. puuhailu kahden kesken vielä aikuisenakin.
Varmaan jotain tuollaista on taustalla, kun kaappihomo puuhailee salasuhteessaan ja samanaikaisesti on niin homovastainen että.
Aina tulee homojen pilkkaajista ja vastustajista mieleen tämä saarnaaja USAsta, joka paasasi homoja vastaan ja jäi kiinni anonyymistä vessaseksistä. Katui näyttävästi ja jatkoi homovastaisia puheitaan, kunnes jäi kiinni toisen kerran (ko. osavaltiossa tuollaisesta seksistä sai sakot). Siihen loppui saarnaajan ura, en tiedä loppuiko avioliittokin.
En hirveän korkealle tuollaisia tapauksia kyllä arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hyvä valinta, näitä yllättävän paljon kulleista kiinnostuneita heteromiehiä tunnistaa tämän tästä. Itsellä aina tutka värähtää siinä kohtaa, että siinäpä yksi kaappi-bi/homo.
Tosin se suhde naisen kanssa on sosiaalisesti vaan niin paljon helpompi valinta edelleen nykypäivänä. Ei kaapissa olemista ja jatkuvaa koko elämän kestävää kaapista tulemista. Jatkuvia hetero-olettamuksia, ennakkoluuloja jne. Siksi moni kaappitapaus valitsee naisen, vaikka se ei lopulta kestävä valinta olekaan ja tuottaa tuskaa sekä itselle (kun himoitsee kiinnostavia miespuolisia ja miehen kanssa ei voi koskaan puuhailla) että joskus tulevaisuudessa ehkä myös puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu suoraan. Voit vain voittaa.
Ihmisen seksuaalisuus voi myös muuttua ajan kanssa.
N43
Mitä tämä nyt on?
Koko ajan on sanottu että ihminen syntyy homoksi tai heteroksi ja sen takia eheytyssessiot on kielletty, koska ihmisen seksuaalisuus EI VOI muuttua.Yllätys, yllätys: ihminen voi syntyä myös biseksualiksi. Mutta ei välttämättä sitä itsekään tiedä/ymmärrä/hyväksy ennen kuin kokee ensimmäisen ihadtumisen tai kiihottumisen. Se puolestaan voi tapahtua vadta 70 v tai ihan missä iässä tahansa. Mutta se tulee ihmisestä itsestään eikä minkään lahkon "opettamisena" eli painostamisena.
OhisVoiko näin olla? Näin viime yönä lesbounta, onko mahdollista, että seksuaalosuuteni olisi jotenkin muovautumassa uudelleen? Erosin lähes vuosi sitten eikä sen jälkeen miehet ole enää kiinnostaneet, vaikka olen yrittänyt olla avoimin mielin ja patistaa itseäni treffeille.
N27
Olen nähnyt ja kuullut niin paljon erilaisia tarinoita, enimmäkseen miesten suuntautumisesta ja sen muutoksista elämäni aikana, että sanoisin kaiken olevan mahdollista. Toiset toki tietää suuntautumisensa, mutta pitää sen puolen visusti salassa. Toiset oikeasti herää vasta jossain vaiheessa elämää. Parasta olisi suhtautua elämään ja ihmisiin avoimesti eikä lokeroida itseään mihinkään. Antaa itsensä ihastua ja kiinnostua muista ihmisistä sen mukaan mitä elämä eteen tuo.
Hyvää keskustelua täällä, jaksamista ap:lle. Hankalia juttuja, kun ihmiset ei uskalla olla omia itsejään.
Tuo on aika yleistä, että miehistä kiinnostuneet miehet alkaa tuossa iässä tajuta, että jos haluaa elää mielitekojen mukaan, niin siihen ei ole enää liiaksi elinaikaa. Jos miehesi on oikeasti bi/homo, niin kannattaa totutella jo ajatukseen ja miettiä kestääkö teidän suhde ulkoista seksiä vai ei. Se pelkkä saattaa hyvinkin riittää miehellesi eikä välttämättä haikaile suhdetta miehen kanssa. Vaikea sanoa, kun ei tiedän toisen ajatuksia. Mutta avoimesti tuosta ja jatkosta kannattaisi puhua sitten kun sulle selviää totuus.