Auttakaa! Mikä työ jossa olisi pelkästään ilta- ja yövuoroja?
En millään jaksaisi herätä aamulla. Kuudeksi pitää siis mennä aina töihin.
Mulla on neljä eri herätyskelloa soimassa, niihin herään juuri ja juuri.
Elän aina kuin jossain sumussa kun olen niin väsynyt.
Kertokaa aloja/ammatteja jossa työt tehdään pääasiassa ilta- ja yövuorossa.
Kommentit (35)
Ei ihme jos väsyttää, ei ihmisen kuulu herätä töihin klo 4-5. Kokeile nyt alkuun saada ihan normaali päivätyö, jossa työt alkaa klo 8 tai 9. Voin luvata, että olet heti virkeämpi.
Minä olen postinlajittelija yötyössä.
Teen pelkkää yövuoroa. Ja saan palkan päälle +30% haittalisån yötyöstä.
Minun mielestä klo 6-7 alkavasta työstä se haittalisä pitäs maksaa. Ei ihmisen ole hyvä nousta puolikuudelta yöllä.
Luin vähän aikaa sitten lehtijutun lähihoitajasta, joka tekee lähes pelkästään yövuoroja, olikohan nyt jossain vanhusten laitoksessa. Jutusta jäi lähinnä mieleen, että tämä lähihoitaja kuulemma katseli yövuoronsa aikana useita tunteja Netflixiä!
Lähihoitajana saa tosiaan helposti pelkkää yötä ja iltaa. Yleensä niitä juuri ei niin paljon haluta tehdä
Moni tehdastyö on vuorotyötä, mutta pelkkään päivävuoroon halukkaita olisi paljon enemmän. Ilta- ja työvuoroihin halukas siis luultavasti otettaisiin innolla vastaan eikä välttämättä tarvitse edes mitään koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Luin vähän aikaa sitten lehtijutun lähihoitajasta, joka tekee lähes pelkästään yövuoroja, olikohan nyt jossain vanhusten laitoksessa. Jutusta jäi lähinnä mieleen, että tämä lähihoitaja kuulemma katseli yövuoronsa aikana useita tunteja Netflixiä!
Mä tiedän kanssa yhden, joka on vammaisten asuntolan yövalvoja. Välillä on tilanne päällä mutta paljon menee aika kierrosten välillä sarjoja katsoessa, kirjoja lukiessa ja ristikoita sekä sudokuja täytellessä.
Jotkut huoltoasemat ovat yölläkin auki.
Lisäksi hotellit
Laivoilla on ilta-ja yötyöntekijöille töitä.
Hoitoalalla helposti pystyy tekemään pelkkää iltaa ja/tai yötä. Moni tekisi mieluiten aamuvuoroja.
Kätilönä teen lähinnä ilta ja yövuoroa, ehkä 1-2 aamua suunnittelen kolmen viikon listaan.
Vanhusten palvelutalo. Meillä osa tekee pelkkiä yövuoroja. 5 yötä töitä, 5 vapaata jne.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajana saa tosiaan helposti pelkkää yötä ja iltaa. Yleensä niitä juuri ei niin paljon haluta tehdä
Varmasti joissain paikoissa on näin.
Mutta meillä töissä ainakin iltavuoroista ja varsinkin yövuoroista on suoranaista taistelua että kuka ne saa.
Ilta/yövuorot ovat todella haluttuja siksi että ne ovat paljon helpompia kuin aamuvuorot, ja parempi palkka.
Yövuoroissa on välillä jopa tylsää...
Käytännössä mikä tahansa vuorotyö, jossa työvuoroihin voi itse vaikuttaa. Itse olen ihan perusruokakaupassa ja teen pelkkää iltaa.
Oman käsityksen mukaan juuri illat ja viikonloput on lisien takia halutuimpia kaupan alalla. Opiskelijoita olisi enemmän tulossa kuin mitä pystytään palkkaamaan.