Sopeutumisvinkkejä tai kohtalotovereita: pakkomuutto halvempaan ja pienempään asuntoon alueelle jota ei tunne omakseen?
Ei taida auttaa, minun on muutettava ihanasta asunnostani pois, elämäntilanteen muuttumisen vuoksi. Olen nyt etsinyt varmaan puoli vuotta jotain sellaista asuntoa mitä ei ole olemassakaan, joten jonkinlaista kompromissia on tehtävä... Pakko tinkiä luultavasti sekä asunnon koosta että sijainnista, jotta voin asua halvemmalla. Alkaa olla jo pakko tehdä ratkaisuja, rahat ei kohta enää riitä.
Miten hemmetissä tästä pääsee yli? :(
Kommentit (11)
Hmm, en ole ikinä päässyt asumaan haluamallani asuinalueella tai kodissa.
Kyllähän se kirpaisee. Yritä vielä löytää koti mieleiseltäsi alueelta. Ehkä onnistuu kuitenkin. On niin tärkeä, että saa olla siellä missä tuntuu hyvältä, kun muutto on iso juttu, ja jos uusi alue ahistaa, ei pysty rauhoittumaan. Toisaalta jos on pakko, sitä sopeutuu vaikka aidannokkaan.
Ajan myötä sopeutuu. Voi mennä kauankin. Pääasia tehdä asioita, joista oikeasti pidät ja jotka rakentavat sinua.
Vierailija kirjoitti:
Minä tinkisin asunnon koosta ja varustelusta mieluummin, kuin asuinalueesta.
Tätä olen tässä miettinyt itsekin kompromissina, mutta taitaa olla niin että tarvitse niin suuren muutoksen rahallisesti, etten voisi jäädä tälle alueelle kuin johonkin todella pieneen asuntoon. Ei sekään oikein tunnu sitten mielekkäältä asua jossain 20 m2 kopissa. AP
Asunnon hankkiminen / ostaminen on aina kompromissi. Yleensä ei voi saada kaikkea mitä haluaa, vaan monessa asiassa joutuu tyytymään vähempään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kirpaisee. Yritä vielä löytää koti mieleiseltäsi alueelta. Ehkä onnistuu kuitenkin. On niin tärkeä, että saa olla siellä missä tuntuu hyvältä, kun muutto on iso juttu, ja jos uusi alue ahistaa, ei pysty rauhoittumaan. Toisaalta jos on pakko, sitä sopeutuu vaikka aidannokkaan.
Juuri näitä samoja ajatuksia olen pyöritellyt. En vaan usko että löydän hinnaltaan sopivaa enää tältä alueelta. Hinnatkin nousevat nyt koko ajan täällä, joten odotettavissa ei ole ainakaan helpotusta siinä suhteessa. AP
Vierailija kirjoitti:
Asunnon hankkiminen / ostaminen on aina kompromissi. Yleensä ei voi saada kaikkea mitä haluaa, vaan monessa asiassa joutuu tyytymään vähempään.
Näinhän se tottakai on aina. Nyt vaan kyseessä on niin isot kompromissit, että sopeutumisen kanssa on haasteita. Tietysti sitä sitten pakon edessä asuu missä vain, mutta kotiutumisvinkkejä kyllä kaipaisin jos joku on ollut samassa tilanteessa. Haluaisin siis sopeutua, en lähtökohtaisesti marista ja määkiä kohtaloani. :) AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen tässä miettinyt itsekin kompromissina, mutta taitaa olla niin että tarvitse niin suuren muutoksen rahallisesti, etten voisi jäädä tälle alueelle kuin johonkin todella pieneen asuntoon. Ei sekään oikein tunnu sitten mielekkäältä asua jossain 20 m2 kopissa. AP
Mikä on äidinkielesi, AP? Muuta Fuque-Varinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on äidinkielesi, AP? Muuta Fuque-Varinaan.
No ihan suomenkielinen olen, huolimatta mahdollisista painovirhepaholaisista ja muista tekemistäni erheistä. :D AP