Huijattu olo, kävin gynekologilla ja
oli puolen tunnin aika, halusin papa-kokeen ja oletin ultraäänen kuuluvan samaan pakettiin. Pelkkiin alkutietojen kyselyihin meni yli vartti. Kaikki lääkitykset, jopa raskaudet, oon 58 v. Kaikki oli kovin verkkaista ja lähtiessä huomasin olleeni tunnin ja lasku 338 euroa???? Mikä tässä nyt meni vikaan vai huijattiinko vaan? Naisgynis oli ja liian perusteellinen nyt ainakin.
Kommentit (73)
Siis jos sulta otettiin papa ja vielä ultra, niin kyllä se hintaluokka tuota on.
Itse kävin muutama viikko sitten yksityisellä gynellä. Käynti, normaali sisätutkimus ja ultra. Hintaa tuli 270€.
Laskutetaanko kaikki erikseen: lääkärinpalkkio, papa ja ultraääni, jolla tsekataan munasarjat? Ihmettelen kellä on varaa käydä gynekologisissa tarkastuksissa? Kyllä luulin parilla satasella selviäväni. Kysyi lopussa, onko mulla vakuutus, siis täh?? ap
Siis miten niin huijattiin? Hinta on ihan normaali privaattipuolella, kun papa ja ultra on mukana myös. Jos olet tällä gynellä uusi asiakas niin siksi varmaan meni kauemman alkutietoihin. Seuraavalla kerrallahan ne on siellä hänellä koneella saatavissa jo pohjatietoina.
Kai tämä on provo?
Totta kai jokainen toimenpide laskutetaan erikseen. Jos sinulla on vakuutus niin se saattaa korvata osan, siksi sitä kyselivät.
No onhan se hyvä että papa otettiin?
Papasta laskutetaan erikseen. Samoin ultraäänestä laskutetaan erikseen.
Miksi edes kävit yksityisellä gynekologilla, jos kerta iso lasku on sinulle ongelma? Jos sinulla on jokin vaiva, niin voit käydä terveysasemalla tai tyäterveyshuollossa lääkärillä ja he tarvittaessa kirjoittavat lähetteen sairaalaan gynekologille. Ei minulla ainakaan keskituloisena ole vara käydä yksityislääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Laskutetaanko kaikki erikseen: lääkärinpalkkio, papa ja ultraääni, jolla tsekataan munasarjat? Ihmettelen kellä on varaa käydä gynekologisissa tarkastuksissa? Kyllä luulin parilla satasella selviäväni. Kysyi lopussa, onko mulla vakuutus, siis täh?? ap
Joo kyllä, toimistomaksu, perusvastaanotto (sis. sisätutkimus tarvittaessa), papa, ultraääni. Papaa moni ei otata yksityisellä kun sen saa ilmaiseksi joukkotarkastuksissa. Samoin ultra on vähän sellainen ettei sitä tarvi ellei ole jotain vaivoja tai gynekologi erikseen suosittele.
Nykyäänhän monet ei enää niitä pelkkiä tarkastuksia niin suosittelekaan, vaan kuten muissakin lääkäreissä, riittää että menee jos joko on vaivoja tai tarvii esim. ehkäisyä tai vaihdevuosiin lääkkeitä tms.
Kehtaakohan gynekologit kertoa työstään? Kaivella nyt naisten ruumiinaukkoja kaikki päivät.
Kierukka- asiaa ja maksoi 120 e. Tänä vuonna.
Ei liity vain gyneen, mutta liikaa aikaa kyllä vastaanotoilla käytetään erilaisten tietojen keräämiseen.
Eikö lääkärinkin pitäisi pitää kiinni n.puolen tunnin ajasta, ettei asiakkaan tarvii vilkuilla kelloon ja sanoo ajoissa se on moro nyt? Pidemmät käynnit sisältää jonkun toimenpiteen, esim. kierukka. Onhan noista luettelokin, kuinka pitkä aika varattava mihinkin toimenpiteeseen.
Julkisella jonot ovat noin 4-10kk joten jos on vaivoja voi joutua käymään yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaakohan gynekologit kertoa työstään? Kaivella nyt naisten ruumiinaukkoja kaikki päivät.
Sama koskenee sitten esim. hammaslääkäreitä ja gastroenterologeja, ruumiinaukkoja nekin kaivelee? Vai onko naisen alapää jotenkin "saastaisempi" ruumiinaukko kuin muut, joita voi tutkia ilman että se on noloa?
Kyllähän tuo aika suolaiselta kuulostaa. Minä käyn yksityisellä, perustutkimus +ultra maksaa alle 150 e. Papaa ei ole mitään järkeä yksityisellä otattaa, koska seulonnoissahan se otetaan ja jos oikeasti epäilee itsellään syöpää, menee tietysti julkiselle. Papanhan yleensä ottaa hoitaja, tulee kalliiksi otattaa se gynellä.
Toimistomaksua en ole milloinkaan ymmärtänyt.
No mun gynemaksu alta 150 euroa. Asun Tampereella. Ekalla kerralla ei laskuttanut ultrasta. Eikä mitään kyselyjä.
Yksityisellä käynti maksaa sen verran.