Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijattu olo, kävin gynekologilla ja

Vierailija
04.08.2022 |

oli puolen tunnin aika, halusin papa-kokeen ja oletin ultraäänen kuuluvan samaan pakettiin. Pelkkiin alkutietojen kyselyihin meni yli vartti. Kaikki lääkitykset, jopa raskaudet, oon 58 v. Kaikki oli kovin verkkaista ja lähtiessä huomasin olleeni tunnin ja lasku 338 euroa???? Mikä tässä nyt meni vikaan vai huijattiinko vaan? Naisgynis oli ja liian perusteellinen nyt ainakin.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassan kautta kiitos kirjoitti:

On tuo normaalihinta ja kai "köyhäkin" sen voi maksaa jos kerran 10 vuodessa käy. Ei kai terveyskeskuksissa tehdä ikinä huvikseen ultria ja jos jotain tutkimisen arvoista on, niin lähetetään eteenpäin. Ilmaiseksi saa, mutta enemmän juoksuja ja käyntejä. Yksityisellä saa valita lääkärin, mikä hyvä, vaikka itse tulin viimeksi valinnerksi aikamoisen lehmän. No, kun ei ole tuttua luottolääkäriä, niin ei voi mitään.

En itse tiedä, kuinka usein noita papoja on ilmaiseksi, mutta jos jää välistä saattaa tulla pitkä väli.

Ei kai ihan kaikkiin voi soveltaa sitä, että jos nyt vain on jotain pahempia vaivoja, niin sitten. Jotain tuon tyyppisiä labroja on kai hyvä tehdä ilman vaivojakin.

Puhelinpalvelu oli pöyristyttävän kallis. Höpistiin jotain reseptistä n. 10 min max ja lasku 80€.

Ei julkisella kyllä aikuinen tavallisesti saa mitään ilmaiseksi.

Vierailija
42/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskutetaanko kaikki erikseen: lääkärinpalkkio, papa ja ultraääni, jolla tsekataan munasarjat? Ihmettelen kellä on varaa käydä gynekologisissa tarkastuksissa? Kyllä luulin parilla satasella selviäväni. Kysyi lopussa, onko mulla vakuutus, siis täh?? ap

Laskutaa kaikesta.Unohtuko korona lisä?Esim. Hammaslääkäri yksityinen sektori laitaa senkin.Varatessaa aika yksityinen puoli voi kysyä hinnat samalla ja kertoa mitä tutkimuksia haluaa sisätutkimuksen lisäksi? Asia olisi puhelin selvinnyt.Mulla ei varaa ysityisen puolen kynekoloogi.Yksin eläjänä!Onellisia te joilla on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tk-lääkäri kelpaa?

Tk-lääkärillä ei tietääkseni ole ultraa.

Tuskin löytyy montaa terveyskeskusta missä ei ultraa ole.

Vierailija
44/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassan kautta kiitos kirjoitti:

On tuo normaalihinta ja kai "köyhäkin" sen voi maksaa jos kerran 10 vuodessa käy. Ei kai terveyskeskuksissa tehdä ikinä huvikseen ultria ja jos jotain tutkimisen arvoista on, niin lähetetään eteenpäin. Ilmaiseksi saa, mutta enemmän juoksuja ja käyntejä. Yksityisellä saa valita lääkärin, mikä hyvä, vaikka itse tulin viimeksi valinnerksi aikamoisen lehmän. No, kun ei ole tuttua luottolääkäriä, niin ei voi mitään.

En itse tiedä, kuinka usein noita papoja on ilmaiseksi, mutta jos jää välistä saattaa tulla pitkä väli.

Ei kai ihan kaikkiin voi soveltaa sitä, että jos nyt vain on jotain pahempia vaivoja, niin sitten. Jotain tuon tyyppisiä labroja on kai hyvä tehdä ilman vaivojakin.

Puhelinpalvelu oli pöyristyttävän kallis. Höpistiin jotain reseptistä n. 10 min max ja lasku 80€.

Ei julkisella kyllä aikuinen tavallisesti saa mitään ilmaiseksi.

Totta, lääkkeet joutuu itse maksamaan. Muuten en ole euroakaan maksanut.

Vierailija
45/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajan saatkin vasta ehkä kolmen kuukauden päähän.

Itse käyn yksityisellä gynellä, joka ottaa papan ja ultraa tarvittaessa. Maksan mielelläni ammattitaidosta. Viimeksi ultran kanssa oli muistaakseni 220€. Mutta katsokaa hyvät ihmiset niitä hinnastoja. Soittakaa, jos epäselvää niin ei tule yllätyksiä.

Vierailija
46/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä on rakenteellista naisvihaa, että kunnallisella puolella oikealle gynelle pääsy on tehty hyvin vaikeaksi ja yksityisellä hinnat pitävät huolen siitä, että pienituloiset ei pääse tutkimuksiin.

Monet lääkäritkin tiedostaa, että naisia sorsitaan gynepuolessa. Julkiselta ei paikoin saa kunnon gynepalvelua. Itse laittanut herkällä kädellä aina potilaat gynelle eteenpäin, koska siihen mahdollisuus.

Vierailija
47/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää julkisella neuvolan puolella. Otettiin papa (joukkoseulonta) sekä gyne teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Hinta reilut 20e. Ja en kuulu ehkäisy enkä äitiysneuvolan piiriin. Kyllä sinne pääsee.

Vierailija
48/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joo mutta harvassa terveyskeskuksessa taas on täysipäiväinen gyne tai naistentautien erikoislääkäri niitä ultrauksia tekemässä. Meillä ainakin aikoinaan oli perhesuunnitteluneuvolan puolella ihan yleislääkäri joka mulle uusi pillerireseptiä ja teki paperit vetämään sterilisaatioon.

Vierailija
49/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä on rakenteellista naisvihaa, että kunnallisella puolella oikealle gynelle pääsy on tehty hyvin vaikeaksi ja yksityisellä hinnat pitävät huolen siitä, että pienituloiset ei pääse tutkimuksiin.

Ei miehetkään pääse urologille yhtään sen helpommin. Jos on syy niin varmasti pääsee.

Vierailija
50/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella ei kyllä helposti mihinkään gynelle pääse ainakaan jos ei ole erityisiä oireita. Aina olen joutunut yksityisellä käymään, ehkäisyt ja perustarkastukset.

Vierailija
51/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät naiset (terveinä ja oireettomina) antako kenenkään käyttää alapäätänne rahantekoreikänään.

Vierailija
52/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistomaksua en ole milloinkaan ymmärtänyt.

Sillä maksetaan toimistotyöntekijän liksa ja laitetaan tietty lääkärikeskuksen kate siihen päälle.

Vierailija
53/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 44v enkä ole ikinä käynyt gynellä. Näin tyhmänä kyselen että mitä sillä ultralla etsitään? Kasvaimia vai jotain röpelöä vai mitä? Ja onko tää ultra siis sellainen elokuvien mahan päältä otettava liikuteltava sauva vai joku sisäpuolelta otettava vai kuva kuten röntgen?

Oon ihan toope joo...

Vierailija
54/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuuntuminen on nostanut hintoja. Esim Mehiläisellä hinnat on kovia.

Pienet yksityiset ilman ketjuja on usein tosi paljon halvempia.

Vierailija
55/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen kallis. Max 200 noista kaikista ja sekin on vähän liikaa.

Vierailija
56/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 44v enkä ole ikinä käynyt gynellä. Näin tyhmänä kyselen että mitä sillä ultralla etsitään? Kasvaimia vai jotain röpelöä vai mitä? Ja onko tää ultra siis sellainen elokuvien mahan päältä otettava liikuteltava sauva vai joku sisäpuolelta otettava vai kuva kuten röntgen?

Oon ihan toope joo...

Gynekologi voi katsoa sauvamaiswlla ultralla tai vatsan päältä.

Näkyy kohdun paksuus ja asento ainakin. Joskus näkyy munasarjat. Aina niitä ei saa näkyviin.

Vierailija
57/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tk-lääkärit ovat gynen kurssin käyneet, mutta en minäkään gynen asioissa tk-lääkärille menisi, vaan asiantuntijalle, eli gynekologille.

tk-lääkäri

Vierailija
58/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ketjujen välillä on oikeasti eroja.

Hintojen vertailu tosin voi olla hankalaa.

Vierailija
59/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta otti kerran gyne papan ilmaiseksi.

Kysyi, onko millon otettu ja sanoin, että juuri edellisellä viikolla yritti terv.hoitaja ottaa, kun oli joukkoseulonta. Ja yrittävät viikon päästä uudestaan. Oli ihan ihmeissään, että miten niin yritti, oliko joku harjoittelija vai😂. Sanoin, että olen kuulemma hankala tapaus, kohdunsuuta vaikea saada näkyville.

Gyne ilmoitti, ettei mitään järkeä mennä rassattavaksi uudestaan, hän ottaa ilmaiseksi ja antaa näytteen mukaan, niin saa yleinen puoli sen lähettää eteenpäin. Sai sen suht näppärästi otettua, sanoi, että normaalia hankalampi, mutta hänellä on hyvät välineet.

Ai antoi näytteen mukaan, että yleinen - siis varmaan julkinen - puoli lähettää sen eteenpäin. Eheh, aivan varmasti juu.

Gynekologilla on ihan yhtä hyvät välineet näytteenottoon, oli yksityinen tai julkinen, ihan samanlaiset spekulat ja harjat.

Vierailija
60/73 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pari viikkoa sitten kävin Terveystalossa gynellä. 30 minuutin käyntimaksu 165€, ultraus 162€, Papa 82€ ja hpv 65€. Toimistomaksu 25€ yht. n. 470€. Onneksi sairauskassa maksoi tästä n. 300€. Mutta kallista on..