Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 lähes unetonta yötä takana, apua!

Vierailija
04.08.2022 |

Tässä vaiheessa melatoniini ei vaikuta yhtään mitenkään.

Ongelma on, etten nukahda. Valvon, valvonut, uni ei vaan tule. Välillä pääsee niin, ja nukahtamisen löytyminen vaatii paljon. En selviä enää lisävalvomisesta, millä katkaisen kierteen? Kaikki käypä hoito omatoimisuuden käytössä, rentoutus, ulkoilu jne ruokailut kunnossa. Uni ei vaan tule, sydän jo hakkaa ja huimaa päivällä, kylmä hiki pinnassa. Auttakaa!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahvia iltapäivällä, ei myöskään teetä tai suklaata sisältäviä juomia tai ruokia. Ei energiajuomia yms. Unta saa paremmin kylläisenä, joten illalla ennen nukkumaan menoa kannattaa syödä. Sellainen kuin Bertils Unisin, jota saa apteekeista, esim. yliopiston apteekki, niin voisi auttaa.

Vierailija
22/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uni ei tule kuin lääkkeillä on nesteessä. Jatkuvaan unettomuuteen on vaikea saada lääkkeet. Tiedän kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni auttaa, kun tavallaan vaan luovutan ja ajattelen, että jossain vaiheessa taas nukun, vaikka tämän yön valvoisin. Meinaa se toki alkaa hermostuttaa, jos monta yötä menee niin, mutta silti yritän pitää sen ajatuksen mielessä ja välttää unesta stressaamista. Käytössä myös unilääkkeet jotka ei takaa aina kunnon unta, mutta joskus auttaa. Monesti riittää, kun tiedän voivani seuraavana yönä ottaa lääkkeen. Harvoin otan, joten riittää tieto siitäkin, että lääkkeet on olemassa, jos menee pahaksi. Suosittelen siis lääkärin apua, aina ei itse saa kierrettä poikki.

Vierailija
24/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kausittain pahoja unettomuuskausia. Niihin on aina liittynyt stressaava tilanne, ja olen reagoinut niihin unettomuudella. Illalla ei uni tule ja voin valvoa aamuun asti. Näitä öitä kun tulee useampi, 3-4, niin alkaa olla aika kova uupumustila. Itse sain sellaista lääkäristä kuin Atarax, on vahvaa antihistamiinia, se auttoi nukahtamaan ja sain katkaistua unettomuuskierteen. Sitten uni vain tuli takaisin kun olin muutaman yön saanut nukuttua tuolla lääkkeellä.

Vierailija
25/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium rentouttaa ja auttaa nukahtamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi