Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat ADD-aikuisen vahvuudet?

Vierailija
04.08.2022 |

Aina puhutaan vain heikkoiksista ja siitä, mitä haittaa siitä on. Mutta mitkä ovat ne vahvuudet, joita ei muilla ole?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan itsestäni ns. vahvuuksia löytänyt.

No jos oikein tikulla kaivellaan, niin ei tule häirittyä muita, kun pysyttelee omissa oloissaan.

Vierailija
2/8 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Advanced Dungeons & Dragons? Riippuu mm. hahmoluokasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikeskittymisen kyky, kun joku oikein kiinnostaa. Uppoutuminen on tehnyt oman alan expertin. Tosin itsellä tässä assin piirteitä mukana.

Vierailija
4/8 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantuuko vaiva jos ei koska sokeriin, kahviin ja ottaa joka päivä kalanmaksaöljyä?

Olen ymmärtänyt että adhd ja add johtuu elintavoista pelkästään, mutta en varma.

Vierailija
5/8 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parantuuko vaiva jos ei koska sokeriin, kahviin ja ottaa joka päivä kalanmaksaöljyä?

Olen ymmärtänyt että adhd ja add johtuu elintavoista pelkästään, mutta en varma.

Ei. Se on neurologinen poikkeavuus eikä koskaan parane. Lääkkeillä voi lievittää oireita.

Vierailija
6/8 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa Keltinkangas-Järvinen joskus sanoi, että ADHD on ollut vahvuus esim. metsästäjä-keräilijän elämässä. Ja ehkä on vieläkin ammatteja joissa tosiaan siitä on iloa. Itse en valitettavasti ole sellaisessa ammatissa vaan jatkuvaa yhteen asiaan keskittymistä vaativassa, ja siksi minun elämässäni tuntuu ettei tästä ole mitään iloa vaan pelkkää haittaa. 

Vierailija
7/8 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä eturintaman palkkasotilaita. Adrenaliinipurskeet ja lahtaamiseen suunnattu hyperfokus.

Vierailija
8/8 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on epäilty vuosia add:tä mutta en jatkanut tutkimuksia loppuun.

Minulla on aina ollut suuria vaikeuksia jaksamisen ja keskittymisen kanssa esim.koulussa, mutta jos olen jostain intohimoinen, pystyn keskittymään siihen aivan satasella enkä väsy koskaan. Tämän vuoksi sainkin tästä intohimostani itselleni työn, ja rakastan joka hetkeä siitä.

Yleensä rasitun henkisesti hyvin pienestä ja en kestäisi mitenkään esimerkiksi normaalia päivätyötä, mutta tämän intohimoni kohdalla en koskaan edes harkitsisi lopettavani.

Koen sitoutumiseni tähän intohimoon vahvuutena, ja tiedän olevani hyvä siinä. Olin myös hyvä koulussa, mutta en vain jaksanut keskittyä tai panostaa kun korkeintaan hetkellisesti jos eteen tuli jotain oikeasti mielenkiintoista. Uusien asioiden oppiminen tuntuu henkisesti hyvin raskaalta, ja lopetin aina koulut kesken.

Moni ehkä ajatteli minut koulussa laiskana, mutta en vain pystynyt keskittymään. Ajatukset harhaili pään sisällä ja olin aivan omissa maailmoissani, mutta ulospäin se varmaan näytti vaan tyhjältä tuijotukselta liitutaulua päin.

Elämäni paras päätös oli luopua yhteiskunnan oletuksista "oikeasta työstä" ja opiskelusta, ja tehdä itselleni ammatti asiasta mitä olen rakastanut lapsesta lähtien. Olen onnellinen että vanhempani laittoivat minut eri harrastuksiin, josta tämän intohimoni löysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä