Mikä on Helsingin perinneruoka?
Olen tekemässä perinneruokakiertuetta ympäri Suomen ja kirjoittamassa blogia aiheesta.
Lapissa olen syönyt poronkäristystä ja lohikeittoa. Oulussa rössypottua ja Raahessa nahkaisia. Iisalmessa mykyrokkaa ja Kuopiossa kalakukkoa ja paistettuja muikkuja, Lemillä särää ja Heinolan Stop&Go grillillä makkaraperunoita.
Minkähän erikoisuuden Stadi mahtaa minulle tarjota?
Kommentit (58)
Karvakäsipizza taitaa olla nykyään
KVG:
Jaakko Kolmosen "Kotimaamme ruoka-aitta"-kirjan mukaan Helsingin perinneruoka on silakkalaatikko. Paistetut silakat muusilla on stadin perinneruoka.
Vierailija kirjoitti:
KVG:
Jaakko Kolmosen "Kotimaamme ruoka-aitta"-kirjan mukaan Helsingin perinneruoka on silakkalaatikko. Paistetut silakat muusilla on stadin perinneruoka.
Silakkalaatikko onkin hyvää. Olen tehnyt itsekin, siihen aikaan kun kaupasta sai suolasilakoita valmiina.
Silakkalaatikko on Helsingin perinneruoka.
Mäkkäri tai Hese on paras valinta. Vanhaa steissin Carrolssia ei enää ole. Burger King ehkä voi olla valintasi.
Jokin tero-safka kampin ympäristöstä, siinä on valinnanvaraa usean korttelin verran, lähtee mihinkä ilmansuuntaan tahansa.
Helsingissä perinneruoka tai no, juoma on ehdottomasti trokattu viina.
Vierailija kirjoitti:
Jokin tero-safka kampin ympäristöstä, siinä on valinnanvaraa usean korttelin verran, lähtee mihinkä ilmansuuntaan tahansa.
Jos perinteistä haetaan, niin kyllä se osoite on Sea Horse ja paistetut silakat muusilla.
Makkaraperunat snägäriltä. Kyytipojaksi maitoa tai olutta.
Jokin kevyt vegaaninen salaattiateria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perinteistä haetaan, niin kyllä se osoite on Sea Horse ja paistetut silakat muusilla.
Sikalan silakat eivät voita Kuopion Sampon paistettuja neulamuikkuja. Muusista en lähde inttämään.
Sea Horse ei ole mikään perinneravintola. Vasemmistojuoppojen näyttäytymispaikka ennen Kosmokseen tai Eliteen menoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikalan silakat eivät voita Kuopion Sampon paistettuja neulamuikkuja. Muusista en lähde inttämään.
Sea Horse ei ole mikään perinneravintola. Vasemmistojuoppojen näyttäytymispaikka ennen Kosmokseen tai Eliteen menoa
Jos sileiltä aivoiltasi jäi huomaamatta, niin keskustelun aihe ei ollut pidätkö elemmän silakoista vai muikuista eikä se koetko olevasi oikeiston eliittiä.
Joku feministien vegaaniruoka vähemmistöravintolassa, jossa henkilökunta ei osaa puhua Suomea.
Pikku-Jaskan Megajaska. Kaikilla mausteilla.
Makkaraperunat tai kebab valitsemallasi lisukkeella.