Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hukassa työni kanssa

Vierailija
03.08.2022 |

Elikkäs, olen ollut uudessa ammatissa 5kk enkä koe osaavani minkäänlaista kokonaisuutta millään alueilla, vaikka yritän ja teen muistiinpanoja sadan sivun verran. Tää harmittaa että muut huomaa miten tyhmä olen ja sekin kun en saa palautetta että osaan/opin, selvää etten työpaikassa jatka 6kk jälkeen. Haluan vain löytää työn missä olisin hyvä... Mahdotonta yli 30 vuotiaan löytää vakituista työpaikkaa.. Apua siis pyydän, miksi toinen ammattini ei olekaan se oma juttu kun en opi millään?

Kommentit (50)

41/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti rankkaa tehdä työtä jossa kokee alisuoriutuvansa, olen itse tehnyt sitä että olen laittanut itseni liian vaikeaan paikkaan ja kärsinyt sitten kun en oikeastaan osaa. Nyt olen viimein opiskelemassa ammattiin ja koen pärjääväni, olen 37 eli todellakin voi vaihtaa alaa. 

Vierailija
42/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, että jännittäminen pahentaa asioita ja estää oppimista ja osaamista.

Paniikkihäiriön rinnastaminen jännittämiseen on vähän sama kuin väittäisi, että koronan teholle vienyt vakava tautimuoto on pikku flunssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42222 kirjoitti:

On varmasti rankkaa tehdä työtä jossa kokee alisuoriutuvansa, olen itse tehnyt sitä että olen laittanut itseni liian vaikeaan paikkaan ja kärsinyt sitten kun en oikeastaan osaa. Nyt olen viimein opiskelemassa ammattiin ja koen pärjääväni, olen 37 eli todellakin voi vaihtaa alaa. 

Kiitos viestistä, suuri apu. Mietin uutta alaa

Vierailija
44/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä yhtään mitään, vaikka 30 vuotta tätä oon jo tehny. Onneks on enää 16 vuotta eläkkeelle. Mä voin suoraa sanoo, että mä vihaan töitä. Ne vie vaan sekä fyysisen että henkisen terveyden.

Vierailija
45/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tilitoimistossa työssä?

Vierailija
46/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tuota adhd-asiaa vielä vaikka itseksesi pohtia niin tässä pari hyvää kirjaa aiheesta, kirjastosta tai 

https://www.antikvaari.fi/ löytyy luultavasti molemmat:

Virta Maarit: ADHD-aikuisen selviytymisopas 2.0 : tutkittua tietoa ja käytännön vinkkejä

Hansen Anders: ADHD voimavarana - Missä kohtaa kirjoa olet?

Jos vaiva on ja hoidon saa, on se alanvaihtokin paljon helpompaa.

Vierailija
47/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap tilitoimistossa työssä?

En ole, liian vaikeaa

Vierailija
48/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tuota adhd-asiaa vielä vaikka itseksesi pohtia niin tässä pari hyvää kirjaa aiheesta, kirjastosta tai 

https://www.antikvaari.fi/ löytyy luultavasti molemmat:

Virta Maarit: ADHD-aikuisen selviytymisopas 2.0 : tutkittua tietoa ja käytännön vinkkejä

Hansen Anders: ADHD voimavarana - Missä kohtaa kirjoa olet?

Jos vaiva on ja hoidon saa, on se alanvaihtokin paljon helpompaa.

Vaihdoin alaa 2 vuotta sitten.. Ja kolmas uusi ala kun en pärjää edes ammattikoulussa ilman apua... Lukiossa olin erityisopetuksessa kun todettiin keskivaikea lulihäiriö, oikeastaan siivousala on ainut mitä oon 18 vuotiaana tehnyt ja saanut hyvää palautetta ja myös tiskarin töistäkin ravintola-alalla.. Hävettää, enkä edes päässyt tiskariksi kun olin ainut suomalainen työnhakija..

Vierailija
49/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin mieluummin siivoasin (toimistosiivousta, en vaikka junanvessoja...) ja olisin tyytyväinen kätteni jälkeen kuin itkisin itteni joka ilta uneen jonkun mulle täysin sopimattoman homman takia, joka ei ole edes oma valinta. Ei lopu hommat kesken ainakaan. Eikä se työ ole koko elämä vaikka täällä siltä aika usein tuntuu. Elämä on elämistä varten, harrastat itteäs kiinnostavia asioita ja nautit elämästä. Mulle mun koira on kaikki kaikessa.

Vierailija
50/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita adhd-kirjoja löytyy äänikirjoinakin, jos se on helpompi.

Esim. https://www.bookbeat.fi/kirja/adhd-aikuisen-selviytymisopas-2.0-630826

Ehkä kirjastostakin saa.