Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille on tulossa lisää rahaa taas ens vuoden alusta

Vierailija
03.08.2022 |

Jee 🙂

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä työttömien paapomista taas kerran. Suomessa on työpaikkoja enemmän kuin työttömiä mutta kun ei viitsi mennä töihin kun rahaa tulee aina vaan enemmän ilmaiseksi. Työttömille maksetan jo muutenkin kaikenmaailman tukia ja esimerkiksi sähköt joten hintojen nousu koskettaa enemmän pieni- ja keskituloista palkansaajaa kuin työtöntä.

Ja lääkärit, hammaslääkärit, pesukoneet.. Olen kulut että yksi on jopa saanut rahat ajokorttiin ja tämän päälle 2500e autoon

Taas tämä urbaanilegenda.

Vierailija
42/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä työttömien paapomista taas kerran. Suomessa on työpaikkoja enemmän kuin työttömiä mutta kun ei viitsi mennä töihin kun rahaa tulee aina vaan enemmän ilmaiseksi. Työttömille maksetan jo muutenkin kaikenmaailman tukia ja esimerkiksi sähköt joten hintojen nousu koskettaa enemmän pieni- ja keskituloista palkansaajaa kuin työtöntä.

Mitäs nämä kaikenmaailman tuet on? Mä olen pitkäaikaistyötön ja saan vain työmarkkinatukea alle 700e. Sähkölasku talvella lähes 500e ja ihan itse se pitää maksaa.

Ja töitä ei saa, ei vaikka hakee mitä tahansa työtä.

Älä valehtele!

Niin mikä tässä on vale?

Se, että et todellakaan maksa pelkästä 700€ työmarkkinatuesta 500€ sähkölaskua. Saat jotakin muuta tukea siihen päälle.

Tietty, jos yritit harhauttaa niin, että tuo 500€ sähkö on jaettu ties monelleko talvikuukaudelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjän on itse otettava omat palkankorotukset jostain eli itse teen hommia pimeästi enkä maksa veroja. Mitä enemmän pummit saavat rahaa sitä enemmän minä jätän veroja maksamatta.

Harmaa talous rullaa nykyään hyvin, miksi kukaan haluais työtä tekemällä kustantaa sohvalla makaajien korotukset.

Yrittäjät saavat verovähennyksiin aika paljon enkä ymmärrä kuinka ennen pystyivät enemmän maksamaan työntekijänsä eläkemaksuista kuin nykyään.Heti jos heillä joku nousee porataan vaikka saivat bisnesfinlandialtakin vaikka kuinka paljon.Entisessä firmassakin saivat vaikka työt lisääntyivät eivätkä vähentyneet.

Voit vapaasti ryhtyä yrittäjäksi, jos se noin helppoa on, missä rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Mikä estää?

Olen ollut yrittäjä ja tiedän mistä puhun.Tietääkseni en sanonut rahojen tulevan ovista ja ikkunoista.Ihmettelen vain noita apuja joita nykyään saadaan vaikka työt lisääntyvät.Yrittäjä aikanani oli yrittäjäavut todella surkeat ja lopetimme koska tuo eu: paska tuli joka tuntuu aina vain huononpaan suuntaan Suomea vievän kun otetaan joka asia kirjaimmellisesti ja täytyy olla ensimmäisenä vaikka muut maat eivät monen vuoden päästä täytä oikeesti kriteereitä.Joten älä tule neuvomaan!

Vierailija
44/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä inflaatioilla ja sähkönkorotuksilla pitäis olla 500 euron korotu työttömille, pienieläkkäsille ja alle 1800 euroa bruttona tienaaville.

Olenko suureläkeläinen kun hiukan yli 2000€. Veroa menee kumminkin 24%. Samasta työtulosta menisi 1/4 osa tuosta.

Vierailija
45/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs nämä kaikenmaailman tuet on? Mä olen pitkäaikaistyötön ja saan vain työmarkkinatukea alle 700e. Sähkölasku talvella lähes 500e ja ihan itse se pitää maksaa.

Ja töitä ei saa, ei vaikka hakee mitä tahansa työtä.

Älä valehtele!

Niin mikä tässä on vale?

Se, että et todellakaan maksa pelkästä 700€ työmarkkinatuesta 500€ sähkölaskua. Saat jotakin muuta tukea siihen päälle.

Tietty, jos yritit harhauttaa niin, että tuo 500€ sähkö on jaettu ties monelleko talvikuukaudelle.

En mä saa asumistukea tai toimeentulotukea. Ja kyllä se sähkölasku on ihan yhdelle kuukaudelle.

Vierailija
46/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee sanonta *sohvalla makaaminen*?

Eikö olisi miellyttävämpää maata sängyllä?

Sänky on nukkumista varten, sohva makaamista varten. Täytyy nyt joku rytmi päivässä olla.

-työtön

Vierailija
47/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi, ap. Siinä meni nyt joltain yöunet ja viikko pilalle. Huomenna ovat sitten väsyneinä norsunvittuina TÖISSÄ 👹🤣🤣

Vierailija
48/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisille tiedoksi..hintojen noususta se johtuu että meille työttömille on annettava enemmän tukea. Ei muuta.

Pakko syödä ja pakko kaupan käydä.

Vierailija
49/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme touhua. Nostais niitä palkkoja matalapalkkaisilla aloilla niin vois hakea monipuolisemmin!

T. Työtön.

Saat siis loisimalla enemmän rahaa, kun matalapalkka-alalla työssä käymällä?

Aina on näitä tahallaan väärinymmärtäjiä. Syö pääs.

Miten tuon voi väärin ymmärtää?

Monipuolisesti on matalapalkka-aloilla töitä jo nyt.

Vierailija
50/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee sanonta *sohvalla makaaminen*?

Eikö olisi miellyttävämpää maata sängyllä?

Sänky on nukkumista varten, sohva makaamista varten. Täytyy nyt joku rytmi päivässä olla.

-työtön

Minä lepään välillä ihan vaan lattialla, jos en jaksa siirtyä sängyltä sohvalle. Paljon viileämpääkin on siellä.

Vierailija
51/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme touhua. Nostais niitä palkkoja matalapalkkaisilla aloilla niin vois hakea monipuolisemmin!

T. Työtön.

Lopeta nyt jo itsesi nolaaminen.

Vierailija
52/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjän on itse otettava omat palkankorotukset jostain eli itse teen hommia pimeästi enkä maksa veroja. Mitä enemmän pummit saavat rahaa sitä enemmän minä jätän veroja maksamatta.

Harmaa talous rullaa nykyään hyvin, miksi kukaan haluais työtä tekemällä kustantaa sohvalla makaajien korotukset.

Yrittäjät saavat verovähennyksiin aika paljon enkä ymmärrä kuinka ennen pystyivät enemmän maksamaan työntekijänsä eläkemaksuista kuin nykyään.Heti jos heillä joku nousee porataan vaikka saivat bisnesfinlandialtakin vaikka kuinka paljon.Entisessä firmassakin saivat vaikka työt lisääntyivät eivätkä vähentyneet.

Voit vapaasti ryhtyä yrittäjäksi, jos se noin helppoa on, missä rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Mikä estää?

Olen ollut yrittäjä ja tiedän mistä puhun.Tietääkseni en sanonut rahojen tulevan ovista ja ikkunoista.Ihmettelen vain noita apuja joita nykyään saadaan vaikka työt lisääntyvät.Yrittäjä aikanani oli yrittäjäavut todella surkeat ja lopetimme koska tuo eu: paska tuli joka tuntuu aina vain huononpaan suuntaan Suomea vievän kun otetaan joka asia kirjaimmellisesti ja täytyy olla ensimmäisenä vaikka muut maat eivät monen vuoden päästä täytä oikeesti kriteereitä.Joten älä tule neuvomaan!

Yrittäjä minäkin ja neuvon vielä sen verran, että voit uudestaan ryhtyä yrittäjäksi, jos se on omista ajoistasi muuttunut ruusuilla tanssiksi tänä päivänä.

Vierailija
53/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mit vit. Tuet nousee vähintään kaksi kertaa vuodessa mutta palkat pysyvät ennallaan vaikka kaikki kallistuu ihan sikana. Ei ihme että entistä useampi valitsee helpon ja joutilaan elämän tukien varassa.

Ideologisesti työttömänä ei ole helppoa, koska joutuu jatkuvasti perustelemaan työttömyyttään ja lisäksi TE-toimisto huohottaa niskaan. Antaisitte meillekin "työrauhan". En minäkään mene muiden työpaikoille aukomaan päätäni ja sanomaan että tee näin ja noin. Kyllä meillekin kuuluu korotukset, koska hinnat jatkavat nousuaan. Työttömät tässä on niitä, jotka yhteiskunnassa ahtaalla ovat.

Vierailija
54/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työtön.

Lopeta nyt jo itsesi nolaaminen.

Lopetan itseni nolaamisen, kun vastaat esitettyyn kysymykseen, etkä vain lässytä väärin ymmärrystä.

Vierailija
55/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina on myös uutisoitu monien yritysten tehneen suorastaan ennätystuloksia nousseiden hintojen vuoksi. Mutta näkyyköhän tämä palkoissa? Uskallan epäillä.

Vierailija
56/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteen vitonen, tai jotain :)

Verojen jälkeen neljä euroo tietty. 

Vierailija
57/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilta otetaan ja toisille annetaan. Tämä pätee ihan kaikessa, ei pelkästään työttömyystuissa.

Vierailija
58/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä inflaatioilla ja sähkönkorotuksilla pitäis olla 500 euron korotu työttömille, pienieläkkäsille ja alle 1800 euroa bruttona tienaaville.

Olenko suureläkeläinen kun hiukan yli 2000€. Veroa menee kumminkin 24%. Samasta työtulosta menisi 1/4 osa tuosta.

Palkasta otetaan lisäksi n. 9% muita maksuja (esim. eläkemaksu, työttömyysvakuutusmaksu) ennakonpidätyksen päälle. "Vero"- tai "maksu"-nimike tarkoittavat molemmat vähennystä eli sitä ei saa itselle - eläkemaksut menevät nykyisten eläkkeiden maksuun. Eli ole hyvä vaan. Googlaa eläkkeen vs. työn verotus ja huomaat että eläkeläinen maksaa n. 2,2% työssäkäyvää enemmän samasta tulosta. Lisäksi eläkeläisen kulut ovat järjestään pienemmät (ei elätettäviä lapsia, yleensä asunto maksettu - tai ei tarvita isoa asuntoa, ei työssäkäynnin kuluja jne). Parin tonnin bruttoeläke on ihan ok ja säästöjäkin sinulla lienee. Omat vanhempani valittavat aina pienestä eläkkeestä ja inflaatiokin on melkein katastrofaalisinta mitä on koskaan tapahtunut mutta heillä kuitenkin on säästöjä yli 70 000 euroa ja vasta vaihtoivat omakotitalon uudehkoon kerrostakokolmioon. Kaikki on suhteellista, myös köyhyys.

Vierailija
59/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaa talous rullaa nykyään hyvin , ja sen päälle kelarahat, siis niinhän ne pummit tekee? Eli maksat kelatyypille extraa?

Vierailija
60/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tiedän pimeetä työtä tekeviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan