Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille on tulossa lisää rahaa taas ens vuoden alusta

Vierailija
03.08.2022 |

Jee 🙂

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjän on itse otettava omat palkankorotukset jostain eli itse teen hommia pimeästi enkä maksa veroja. Mitä enemmän pummit saavat rahaa sitä enemmän minä jätän veroja maksamatta.

Harmaa talous rullaa nykyään hyvin, miksi kukaan haluais työtä tekemällä kustantaa sohvalla makaajien korotukset.

Yrittäjät saavat verovähennyksiin aika paljon enkä ymmärrä kuinka ennen pystyivät enemmän maksamaan työntekijänsä eläkemaksuista kuin nykyään.Heti jos heillä joku nousee porataan vaikka saivat bisnesfinlandialtakin vaikka kuinka paljon.Entisessä firmassakin saivat vaikka työt lisääntyivät eivätkä vähentyneet.

Vierailija
22/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole oikea aika kadehtia työttömiä!

Elintarvikkeiden ja sähkön hinta taitaa olla talvella melkoisissa lukemissa. Itseä ainakin määräaikaisena vähän huolettaa.

No kuritetaan ainakin tasapuolisesti kaikkia noilla. Syötävä on keskituloistenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä työttömien paapomista taas kerran. Suomessa on työpaikkoja enemmän kuin työttömiä mutta kun ei viitsi mennä töihin kun rahaa tulee aina vaan enemmän ilmaiseksi. Työttömille maksetan jo muutenkin kaikenmaailman tukia ja esimerkiksi sähköt joten hintojen nousu koskettaa enemmän pieni- ja keskituloista palkansaajaa kuin työtöntä.

Mitäs nämä kaikenmaailman tuet on? Mä olen pitkäaikaistyötön ja saan vain työmarkkinatukea alle 700e. Sähkölasku talvella lähes 500e ja ihan itse se pitää maksaa.

Ja töitä ei saa, ei vaikka hakee mitä tahansa työtä.

Muuta nyt jo ihmisten ilmoille sieltä pirtistä maleksimasta!

Muutto ei ole vaihtoehto.

Vierailija
24/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouseekohan takuueläke?

Tietysti vuodenvaihteessa tulee taas indeksikorotus.

Vierailija
25/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu mitä työttömien paapomista taas kerran. Suomessa on työpaikkoja enemmän kuin työttömiä mutta kun ei viitsi mennä töihin kun rahaa tulee aina vaan enemmän ilmaiseksi. Työttömille maksetan jo muutenkin kaikenmaailman tukia ja esimerkiksi sähköt joten hintojen nousu koskettaa enemmän pieni- ja keskituloista palkansaajaa kuin työtöntä.

Mitä ihmettä sinä höpötät? Työpaikkoja enemmän kuin työttömiä? Laaja työttömyys on edelleen 400 000 paikkeilla. Avoimista työpaikoista menee työttömmille vain joka neljäs, ne kolme annetaan työpaikanvaihtajille. Silti, puolet työttömmistä työllistyy ensimmäisten 3kk aikana, lopuistakin puolet 6kk sisään. Eli kyllä työttömät viitsivät mennä töihin.

Nyt on koronan jäljiltä n. 40 000 pitkäaikaistyötöntä enemmän kuin maaliskuussa 2020. Eli noin sata tuhatta ihmistä jotka ovat olleet yli vuoden työttömänä, heistä suuri osa yli kaksi vuotta. Edes heille ei riitä avoimet työpaikat.

Jos työtön on sinkku, asuu yksin, ei puolisoa, niin joo, saa varmasti tukea asumiskuluihin koska työttömyysetuus on vain reilu 500€/kk käteen, ei sillä maksella asumista. Mutta jos työttömällä on puoliso joka tienaa edes vähän, niin ei tipu asumistukea eikä varsinkaan toimeentulotukea. Vain joka kolmas työtön saa asumistukea ja toimeentulotukea.

Vierailija
26/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mit vit. Tuet nousee vähintään kaksi kertaa vuodessa mutta palkat pysyvät ennallaan vaikka kaikki kallistuu ihan sikana. Ei ihme että entistä useampi valitsee helpon ja joutilaan elämän tukien varassa.

Mutta miten voisin valita helpomman kun olen tk eläkkeellä? Ei ainakaan välikorotuksia ole kuulunut.

Vierailija
27/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousisi myös pienet työeläkkeet, aika vähällä joutuu pärjäämään ja vaikeammaksi menee koko ajan. Mihinkään tukiin ei kuitenkaan oikeutta.

Ne nousee joka vuosi tammikuussa indeksikorotuksen verran.

Vierailija
28/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjän on itse otettava omat palkankorotukset jostain eli itse teen hommia pimeästi enkä maksa veroja. Mitä enemmän pummit saavat rahaa sitä enemmän minä jätän veroja maksamatta.

Harmaa talous rullaa nykyään hyvin, miksi kukaan haluais työtä tekemällä kustantaa sohvalla makaajien korotukset.

Yrittäjät saavat verovähennyksiin aika paljon enkä ymmärrä kuinka ennen pystyivät enemmän maksamaan työntekijänsä eläkemaksuista kuin nykyään.Heti jos heillä joku nousee porataan vaikka saivat bisnesfinlandialtakin vaikka kuinka paljon.Entisessä firmassakin saivat vaikka työt lisääntyivät eivätkä vähentyneet.

Voit vapaasti ryhtyä yrittäjäksi, jos se noin helppoa on, missä rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Mikä estää?

Vierailija
29/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä inflaatioilla ja sähkönkorotuksilla pitäis olla 500 euron korotu työttömille, pienieläkkäsille ja alle 1800 euroa bruttona tienaaville.

Vierailija
30/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäydyn itsekin työttömäksi ja alan tekemään ilman kuittia hommia. Ei ole mitään järkeä tässä että keskiluokka maksaa työttömien elämisen ja ne joita pitäisi verottaa siirtää omaisuuksia veroparatiiseihin.

P@aska maa tää suomi, työtä tekemällä ei saa yhtään sen enempää käteen kun työttömänä.

Verojen maksu juuri pilaa suomen kaikki asiat.     Se mahdollistaa korruption.       Suomen saa vain pelastettua jos kaikki lopettaisivat verojen maksun.

Vierailija
31/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäydyn itsekin työttömäksi ja alan tekemään ilman kuittia hommia. Ei ole mitään järkeä tässä että keskiluokka maksaa työttömien elämisen ja ne joita pitäisi verottaa siirtää omaisuuksia veroparatiiseihin.

P@aska maa tää suomi, työtä tekemällä ei saa yhtään sen enempää käteen kun työttömänä.

Ketä sä sitten kadehdit? Vammaisia?

No heh kuka nyt vammaisia kadehtisi. Mutta mun mielestä joillain on joskus aihetta kadehtia työttömiä, jos käteen jää melkein sama ja itse käy töissä. "Jää sitten tuöttömäksi" Jotkur on jopa tehneet niin, ja ei ole kaduttanut. Lomalla ja sama raha tulee, kerto yks serkku. Tietenkin työttömänä voi olla hankalampaa joissain tilanteissa kun töissä esim. jos pamahtaa jokuu tonnin yllärilasku, paitsi jos työssäkäydessä ei saanut paljon enempää, niin tokkkopa tuo nyt niin eri onko töissä vai ei. Xxxx määrä on xxxx määrä olkoon se lähde mikä tahansa.

Tiedätkö sinä paljonko työttömänä saisit etuuksia? Jos saat enemmän kuin töissä, niin sulla on ihan liian pieni palkka tai asut helvetin kalliisti, jommalle kummalle asialle pitäis tehdä jotain. Koska jos kyse on siitä että sun asunto on liian kallis, niin ei sitä kaikkea kela korvaa, eli et saa asumistukea etkä edes toimeentulotukea korvaamaan koko sitä vuokraa, vaan sinä joudut siitä muuhun elämiseen tarkoitetusta 500 eurosta maksamaan sen loppuosan siitä vuokrasta.

Serkku saa varmaan nyt ensin ansiosidonnaista työttömyysetuutta ja pärjäilee sillä, mutta kun on sen puolitoista vuotta ollut kotona, ja putoaakin sinne 500 euron tienisteille, niin voi tulla ikävä töihin, paitsi että sellaista luuseri pitkäaikaistyötöntä ei kukaan enää palkkaa, ei edes hoitajaksi tai siivoojaksi.

Vierailija
32/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan niitä on nostaa kun kaikki hinnat nousee sodan takia

Palkat vaan eivät nouse. Tukia nostetaan jo toisen kerran koska hinnat ovat nousseet. Ovat ne hinnat nousseet meille pienituloisille työssäkävijöillekin.

Vierailija
33/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs nämä kaikenmaailman tuet on? Mä olen pitkäaikaistyötön ja saan vain työmarkkinatukea alle 700e. Sähkölasku talvella lähes 500e ja ihan itse se pitää maksaa.

Ja töitä ei saa, ei vaikka hakee mitä tahansa työtä.

Älä valehtele!

Niin mikä tässä on vale?

Vierailija
34/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä sä sitten kadehdit? Vammaisia?

No heh kuka nyt vammaisia kadehtisi. Mutta mun mielestä joillain on joskus aihetta kadehtia työttömiä, jos käteen jää melkein sama ja itse käy töissä. "Jää sitten tuöttömäksi" Jotkur on jopa tehneet niin, ja ei ole kaduttanut. Lomalla ja sama raha tulee, kerto yks serkku. Tietenkin työttömänä voi olla hankalampaa joissain tilanteissa kun töissä esim. jos pamahtaa jokuu tonnin yllärilasku, paitsi jos työssäkäydessä ei saanut paljon enempää, niin tokkkopa tuo nyt niin eri onko töissä vai ei. Xxxx määrä on xxxx määrä olkoon se lähde mikä tahansa.

Kuule vaikka kuinka moni. Arvaapa miten moni on kateellinen invamerkistä. 

Vierailija
35/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan niitä on nostaa kun kaikki hinnat nousee sodan takia

Kummallista että sota on muussa maassa kuin Suomessa ja hinnat nousee.Olisiko noiden pulvaanien pössötyksistä hyötyneet saatava vastuuseen tyhmistä kaupoista?Isänmaan myyjät.

Vierailija
36/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme touhua. Nostais niitä palkkoja matalapalkkaisilla aloilla niin vois hakea monipuolisemmin!

T. Työtön.

Saat siis loisimalla enemmän rahaa, kun matalapalkka-alalla työssä käymällä?

Aina on näitä tahallaan väärinymmärtäjiä. Syö pääs.

Vierailija
37/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiset saunan taakse!!!

Tuskin itse olet töissä - olet loinen.

Vierailija
38/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee sanonta *sohvalla makaaminen*?

Eikö olisi miellyttävämpää maata sängyllä?

Vierailija
39/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahat menee Fortumiin. Se on parempi tietysti töissäkäyville että verorahat käytetään järkevästi😂

Vierailija
40/103 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimia työpaikkoja on vähemmän, kuin työttömiä Suomessa.

Huonopalkkaisiin pätkätöihin harva haluaa hakea ja niitä puhelinmyyntihommia/vastaavia tekevät vain kaikkein epätoivoisimmat, sosiaaliset ihmiset.

Ennemmin olen itsekin opiskellut itselleni uuden ammatin _kelan tuella_, kuin ollut sellaisessa palkkatyössä jota olisin alusta alkaen vihannut.

Ps. Ne työttömien tuet nousivat maksimissaan muutaman hurjan kympin - kuinka siitä voi kukaan olla kade?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän