Miksi minun luullaan olevan kiinnostunut? Että halutaan kiireesti kertoa, että tyttöystävä löytyy, vaikka en edes ole ollut kiinnostunut?
Tätä tapahtuu mm. työssä, miespuolinen työkaveri tai asiakas saattaa hetken juttelun jälkeen nostaa vaimokortin esiin, ja jotain viitata häneen keskustelussa. Tämä on mielestäni outoa, eikä aiheeseen liittyvää. Tätä tapahtuu niin usein, että mietin, teenkö jotain väärin näissä tilanteissa.
Viimeksi eilen kysyin kaupassa kenkiin liittyvää tietoa miesmyyjältä, ja hänkin kohta mainitsi tyttöystävästään jotain.
Käykö muillekin näin?
Kommentit (60)
Vähän aiheen ohi, mutta itse en ainakaan puhu esim. Töissä muusta kuin työstä. Olen oppinut kantapään kautta ettei muu kannata Sitten joskus, jos vahingossa ystävystyy, silloin saatan vaikka mainita miehestäni, koirastank jne. Miksi jotain tuntematonta kiinnostais ees nämä asiat?
Sitä en tiedä, miksi näin käy. Mulle on kans käynyt siis näin ja aina niin outoa. Kerran olin myös metrossa urheilukamat päällä ja joku nainen alkoi omimaan miestänsä mun edessa oikein teatraalisesti. Joku sanoi täällä, ettei ikinä voi tietää, onko joku sinkku vai ei. Kokemukseni mukaan sinkut kyllä aina ilmoittavat siitä suureen ääneen, loput on oletettavasti parisuhteessa.
Jethro ainakin kaikissa esityksissään kertoo näitä juttuja vaimostaan ja ne tuntuu jotenkin päälleliimatulta. Että pointti ei oo se juttu minkä kertoi, vaan se, ettei ole sinkkumarkkinoilla. Pelkää, että joku tulee raksamessuilla ehdottelemaan heti kun astuu lavalta alas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää nyt on yleisempää toisin päin. Aina aletaan höpistä poikaystävästä, kumppanista jne. jos vaikka kahvitauolla juttelee säästä tai viikon töistä. T:M30+
Mun on tosi vaikeaa uskoa tätä. En ole koskaan kuullut naisten toimivan näin. Monelle naiselle yksityisasiat on yksityisiä eikä niistä puhuta töissä toisin kun miehillä on tapana heittää leukaa jostain vaimoon liittyvästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ajatelleet että se on samalla mieheltä osoitus, ettei ole iskumielellä liikenteessä? Miehenä ainakin itse varon antamasta vaikutelmaa että yritän pokata tai flirtata, ja haluan että keskustelukumppanilla on turvallinen oli, joten teen selväksi että olen varattu, eikä siis ole odotettavissa mitään lähentely-yrityksiä. Varsinkin jos toisella on sormus, niin sitä suuremmalla syyllä.
Hassua, että tämä voidaan tulkita kielteisesti.
Se, että mies puhuu vaimostaan ei tarkoita sitä ettei se rupeais lähentelemään.
Ei siis tuo turvallisuudentunnetta, on vaan outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Olen samanlainen luonne.
Mutta vaatii pokkaa olettaa, että jos joku on ystävällinen, niin automaattisesti se on esim. työpaikalla tai työtapaamisessa pokaamassa. Kaiken lisäksi koen, että se on miesten hommaa, nuo aloitteet ylipäätään. Luulisi tämän konservatiivisuuteni näkyvän olemuksestakin. Ja eikö sormus jo kerro statuksenkin?
Miesten hommaa aloitteet? Ei toki ole.
Noh, sanotaanko näin, että nättinä naisena ei itse ole ikinä tarvinnut aloitetta tehdä. Miehet tulevat juttusille ihan itse :)
Ja saat aina vain niitä jotka tulevat sinun luokse. Et ikinä niitä jotka eivät. Ja ne helmet on siellä. Miehet jotka tekevät aloitteita ovat lähtökohtaisesti sovinisteja.
Voisikohan siinä yhteydessä kysyä että "onks teillä lemmikkiä?"
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut. Olen ollut kaupassa töissä ja olen myös hymyilevä ja juttelevainen. Usein joku mies vetää jonkun ihan hassunkin jutun: meillä on vaimon kanssa sitä ja tätä, ai jaa, kylläpä aika rientää, täytyy mennä kun vaimolla on ruoka valmiina, lähdin kauppaan kun vaimo siivoaa, jne.
Usein kävi myös niin, että jos juttelin jonkun miehen kanssa, mies ihan itse aloitti, niin eikös jostain hyllyjen välistä paukannut vaimo siihen tuikeana katsomaan ettei vaan hänen mieskultaansa myyjä vikittele.
Kerran kun olin ravintolassa ja juttelin iloisesti hakijani kanssa niin mies sanoi, että tämä on vaimoni ja minun häävalssi. Ilmeisesti luuli, että yritän iskeä häntä.
Tietenkin voi häävalssista mainita muutenkin, mutta jotenkin kyllä tuli sellaiseen sävyyn, että tulkitsin vihjeeksi, että hän on varattu.Ja ei, en ole lihava ja ruma, enkä tyhmäkään, jos joku nyt siihen viittaa. Että miehet pelästyvät minua siksi.
Taidat vähän ylianalysoida. Jos kaupassa vaimo tulee hyllyjen välistä miehensä luokse niin se ei todellakaan tarkoita että olisi mustis. Vaan ihan vaan tulee seurueensa luo.
Ketju on täynnä kummallisia kirjoituksia. Joillekin naisille tuntuu olevan parisuhteen maninta jotenkin punainen vaate ja siitäkin kyetään triggeroitumaan. Osa on varmaan provoja, mutta olen oikeassakin elämässä törmännyt naiseen joka veti kilarit kun koskettelin ajatuksissani sormustani, samalla kun keskustelimme. Teen tuota alitajuntaisesti, ilman mitään viestintäyritystä, myös miesten kanssa keskustellessa.
Vierailija kirjoitti:
No miehet on sillä tavalla tyhmiä, että ne kuvittelee että nainen joka hymyilee yrittää ilman muuta iskeä niitä. Tai jos miehelle sanoo pari sanaa luullaan vaikka mitä.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miehet on sillä tavalla tyhmiä, että ne kuvittelee että nainen joka hymyilee yrittää ilman muuta iskeä niitä. Tai jos miehelle sanoo pari sanaa luullaan vaikka mitä.
Tämä!
Naiset samanlaisia.
Itseä miehenä vituttaa se että naiset luulee että jokainen mies on velvollinen viihdyttämään heitä silloin kuin prinsessalle sopii. Silloin prinsessa tulee jutustelemaan. Muuten se on aina raiskaus ja häirintää, väkivaltaa, mikroaggresssiota, meetoo ja mitä näitä on.
Minulle käy tuota myös ja helposti myös tulee treffikutsuja sinkuilta, vaikka en ole yhtään kiinnostunut. Todennäköisesti johtuu siis siitä, että miehet olettavat ystävällisyyden ja hymyileväisyyden olevan flirttailua.
Vierailija kirjoitti:
Itseä miehenä vituttaa se että naiset luulee että jokainen mies on velvollinen viihdyttämään heitä silloin kuin prinsessalle sopii. Silloin prinsessa tulee jutustelemaan. Muuten se on aina raiskaus ja häirintää, väkivaltaa, mikroaggresssiota, meetoo ja mitä näitä on.
Ehkä kannattaa katsoa omaa käytöstäsi, jos naiset ilmoittavat sinun häiritsevän heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa katsoa omaa käytöstäsi, jos naiset ilmoittavat sinun häiritsevän heitä.
Kyllä se on kuule toisinpäin, en edes katso naisiinpäin, silti ne tulevat itse jutustelemaan ja hankkiuduin niistä eroon kohteliaasti mutta jämäkästi. Kohteliaasti siksi koska en halua aiheuttaa mitään skeneä mikä herättää huomiota kun nainen alkaa sekoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää nyt on yleisempää toisin päin. Aina aletaan höpistä poikaystävästä, kumppanista jne. jos vaikka kahvitauolla juttelee säästä tai viikon töistä. T:M30+
Mun on tosi vaikeaa uskoa tätä. En ole koskaan kuullut naisten toimivan näin. Monelle naiselle yksityisasiat on yksityisiä eikä niistä puhuta töissä toisin kun miehillä on tapana heittää leukaa jostain vaimoon liittyvästä asiasta.
Sähän se naisena varmaan tosi hyvin tiedätkin, mitä naiset puhuu miehille.
Hahahhaha :D heti kun mies tulee kertomaan samasta kokemuksesta niin johan onkin yhtäkkiä syy taas miehessä ja hänen käytöksessään. Olette te naiset huvittavia.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on täynnä kummallisia kirjoituksia. Joillekin naisille tuntuu olevan parisuhteen maninta jotenkin punainen vaate ja siitäkin kyetään triggeroitumaan. Osa on varmaan provoja, mutta olen oikeassakin elämässä törmännyt naiseen joka veti kilarit kun koskettelin ajatuksissani sormustani, samalla kun keskustelimme. Teen tuota alitajuntaisesti, ilman mitään viestintäyritystä, myös miesten kanssa keskustellessa.
Outo ketju toden totta. Ilmeisesti nykypäivänä tällainen pohjaton itsekeskeisyys on sitten normalisoitu ja ihmiset kehittelevät tavallisesta kanssakäymisestä mielessään kiellettyjä puheenaiheita ja kuvittelevat olevansa erehtymättömiä toisten motiivien tulkinnassa. Tulkinnat ovat myös lähes poikeuksetta negatiivisia. Luulisi olevan psykologisesti täysin itsestään selvää, että small talk -tyyppisissä tilanteissa tulee kiusaantumisen ja puheenaiheiden vähyyden takia helposti höpötettyä liikaakin juuri niistä oman elämän tärkeimmistä asioista (esim. vaimo, lapset), koska Suomessa small talk koetaan hankalaksi ja monet ovat tosi ujoja pohjimmiltaan.
Voi voi, näköjään mieli pahoittui kun kyseenalaistin aapeen ja muiden tällaisia kokeneen viehättävyyttä ja viesti poistatettiin. Mutta miehiä kyllä voi haukkua typeriksi. Että tämmöne palsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo ketju toden totta. Ilmeisesti nykypäivänä tällainen pohjaton itsekeskeisyys on sitten normalisoitu ja ihmiset kehittelevät tavallisesta kanssakäymisestä mielessään kiellettyjä puheenaiheita ja kuvittelevat olevansa erehtymättömiä toisten motiivien tulkinnassa. Tulkinnat ovat myös lähes poikeuksetta negatiivisia. Luulisi olevan psykologisesti täysin itsestään selvää, että small talk -tyyppisissä tilanteissa tulee kiusaantumisen ja puheenaiheiden vähyyden takia helposti höpötettyä liikaakin juuri niistä oman elämän tärkeimmistä asioista (esim. vaimo, lapset), koska Suomessa small talk koetaan hankalaksi ja monet ovat tosi ujoja pohjimmiltaan.
Tämä small talk tulee menemään vielä huonommaksi koska miehet ei saa enää katsoa eikä puhua naisille, se häirintää.