Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin äsken radiosta, että maapallon jokaisella neliökilometrillä meripinta-alaa on 46000 kg muovijätettä.

Vierailija
03.08.2022 |

Mun mielestä kuulostaa aika paljolta.

Ihminen on kyllä tuhonnut planeettaa aika ansiokkaasti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, miksi sitä muovia ei pystytä vieläkään kierrättämään kuten vaikkapa paperia tai lasia.

Vierailija
22/25 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki kippaa joka talvi muovinsekaista lunta suoraa Itämereen vedoten siihen, että systeemi on tuolla tavalla halpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidettaisko ensin nämä akuutit ongelmat. Maailma ikiinä ollu näin lähellä ydinsotaa.

Vierailija
24/25 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Seaspiracya Netflixistä. Siitä selviää, että suurin osa merten muovista onkin peräisin kalastuksesta. Minimaalisen pieni osa on oikeasti kuluttajien roskia. Ostamalla kalaa (erityisesti lohta, turskaa tai tonnikalaa) kaupasta, tuet tuota saastutusta.

Jep. Tuon takia en syö merikalaa. Ja kun hylkeet ja delfiinit tarrautuu verkkoihin ja hukkuu :(

Se oli kyllä hyvällä tavalla järkyttävä dokumentti. Kalaa on vieläpä markkinoitu ekologisena vaihtoehtona lihan syönnille. Itsekin syön enää itse kalastettua kalaa.

Vierailija
25/25 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sille muoville voida lätkäistä joku 100% haittavero? Ihan oikeasti.

Vero kenelle? Kuka sen maksaisi?

Öljyntuottajamaat? Teollisuus? 

Ihan varmasti onnistuu. Vaan tokipa joku laskennallinen malli voidaan virittää, jolla lätkäistään vero ainakin suomalaiselle kuluttajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi