Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä aloit harmaantumaan? vertaistukea

naikkonen30
03.08.2022 |

Olen kolmekymppinen vaaleatukkainen nainen ja olen jo pari vuotta huomannut ohimolla lisääntyviä hopeisia haituvia.
Alkuun tuli vähän kriisi, mutta nyt en malttaisi odottaa kunnon harmaantumista!

Onko muita joilla alkanut harmaantuminen nuorena? Kulkeeko teillä jotenkin suvussa?
Oletko n vai m? Tumma vai vaalea? Harmaantuvatko punatukkaisetkin vai muuttuvatko vain kerrasta valkotukkaisiksi?

Kuulin myös tuttavasta joka harmaantui yhdessä yössä, näin valokuviakin. Oli joutunut järkyttävään tilanteeseen ja muuttui vanhan näköiseksi alle neljäkymppisenä.
Mielenkiintoista.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat harmaat taisi löytyä 25-vuotiaana. Olen nyt 31 ja olen nyppinyt varmaan viisi harmaata hiusta pois päästäni. Niitä siis ei ole ollut kuin muutama. Oma tummanmaantienharmaa väri on päässä joten harmaat kyllä näkyvät. Silloin 25-vuotiaana se oli shokki, oli vähän sulattelemista, koska harmaan hiuksen löytäminen merkitsi minulle vanhuutta. Nyt minulle on ihan sama vaikka harmaantuisin, asennoidun niin, että maailmassa on pahempiakin ongelmia ja olen onnellinen, että hiukset ylipäänsä on päässä. Tutullani on alopecia ja siihen verrattuna harmaat on tosi pientä. Aion varmaan ottaa vaaleita raitoja jossain kohtaa jos ja kun harmaita alkaa tulla lisää ja jos ne alkavat häiritsemään. Nyt nautin omasta hiusväristä niin kauan kuin voin.

Vierailija
22/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös 25 vuotias, kun löysin ensimmäiset harmaat jouhet. Ne olivat siis sellaisia paksuja jouhia, jotka todella näkyivät selkeästi. Varmaan niitä oli jo ennemmin, mutta en ollut silloinkaan mikään peilin edessä viihtyvä. Äidilläni ja siskollani on ollut aikoinaan sama juttu, eli noin 25 vuotiaana he alkoivat harmaantumaan.

Olen värjäyttänyt hiuksiini vaaleampia raitoja pitkään ja sinne raitoihin katoavat harmaat aika hyvin, joita on nyt jo aika reippaasti. En meinannut alkaa harmaahapseksi vieläkään. N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 28. Mulla tummat hiukset ja vitivalkoiset yksittäiset hiukset oikein loistaa tuolta tumman seasta :(

Vitivalkoiset eivät ole harmaita hiuksia vaan "huolihiuksia". Oletko murehtinut paljon?

Vierailija
24/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suht vaaleat maantiehen taittuvat hiukset ja n. 35-vuotiaana huomasin ekat harmaat. Tai ei ole hiukset ole harmaita vaan valkoisia. Monilla tosi tummahiuksisilla voi ekat harmaat tulla jo vähän päälle parikymppisiä.

Vierailija
25/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekat 5 vuotta sitten 35-vuotiaana. Tai ekat niin, että itse huomasin, oli muutama tosi pitkä, että kyllä ne olivat useamman vuoden siinä jo kasvaneet... Nyt harmaita on siellä täällä ympäri päätä, mutta kukaan ei ole kertaakaan niistä huomauttanut. Ei kukaan parempi kaveri tai puolisokaan.

Vierailija
26/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumma nainen, eka harmaa 39v - nyt yli 60 ja tukka vieläkin aika tumma, toivoisin lisää harmaata

Vierailija
27/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat harmaat löytyi 18 vuotiaana ja nyt 42v olen n.70% harmaapäinen, silloin nuorena oli hetkellinen kriisi ja nyt jo naurattaa, että joskus mua on ahdistanut jokin niin turha asia kuin harmaat hiukset :D Joskus värjäilen ja toisinaan en, nehän on vain hiuksia :D Ei mun persoonani tai naisellisuuteni/minuuteni ole tukkaan sidottu, joskus säälin vähän näitä ihmisiä, joiden maailma romahtaa moisesta typeryydestä. Aika heikoilla se itsetunto ja minuus seisoo, jos harmaat hiukset sen romahduttaa...

Vierailija
28/28 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanruskea tukka. Ekat harmaat 28v. Nyt samaan kohtaan ilmestynyt lisää hopeanharmaata eli dramaattinen raita tulossa toiselle puolelle. Tykkään! En aio peittää.

N33