Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1338)
Minä pystyn peseytymään, jos hiuksia ei tarvitse pestä.
Säästän energiaa ja vettä siten, että pistän hanan kiinni pesuaineiden ja hoitoaineen levityksen ajaksi. Ostan sellaisia tuotteita, jotka huuhtoutuvat helposti iholta ja hiuksista pois. Lisäksi minulla on kiireisiä aamuja varten sellainen hoitoaine, jota ei huuhdella hiuksista pois.
3 min riittää,kulli,perse,kainalot,se riittää kun hiuksia ei oo.
Tottakai. Ei pitkiin hiuksiin laiteta hoitoainetta kuin latvoihin, joten on helpompi huuhdella kuin esim. mun paksut lyhemmät hiukset shampoosta, hoitoainetta en käytä kun on lyhyet hiukset, huonot latvat lähtee sitten aina leikkaamalla. Enkä pese hiuksia joka päivä vaikka käyn tietysti suihkussa joka aamu. Pesen hiukset noin kerran viikossa. Mutta ei mulla mene yli viittä minuuttia silloinkaan. En tule niin likaiseksi koskaan että pitäisi pidempään hinkata, kun joka päivä käyn suihkussa ja laitan sitten puhtaat vaatteet päälle, niin ei minussa missään mitään näkyvää likaa ole, kunhan vähäiset hiet huuhtelee kainaloista, tissien alta ja haaroista. Eikä muuten tarvitse ihoa myöskään rasvata, ei edes naamaa.
ensin yleishuuhtelu, karkea pesusieni sillä koko keho, riippuu onko sheivaus -koko keho. tukka,iso paksu ,pitkä, sille ykkös pesu, pikku huuhtelu, sitten se toinen eri shampoolla tehty pesu vielä.
5min pesu vain jos edellä esitettyjä hommia ei ole, tukkaa ei pestä. ehkä jonkin pikku hikoamisen jälkeen tuollainen pikaistus. ja tähän ei kuulunut meikinpoisto joka erikseen lavuaarissa,se vie vettä ja sitten siitä vasta suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Paksut pitkät hiukset niin ei todella riitä 5 min. Menee varmaan väh. 20 min.
Joo menee, jos valuttaa vettä koko ajan. Jos sammuttaa hanan saippuan, shampoon ja hoitoaineen levityksen ajaksi, menee yli puolet vähemmän vettä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole mitään syytä säästää vettä.
Kyllä minä ainakin mieluummin maksan pienempää kuin isompaa vesi- ja kaukolämpölaskua. Siinä on ihan hyvä syy säästää vettä.
Sellaiseen kiinteän vesimaksun taloon en muuttaisi maksamaan toisten lutrauksia.
Vierailija kirjoitti:
En ollut ennen mitannut. Mittasin eilen ajan, jona vettä valuu, kun käyn suihkussa, se oli 3 min 50 sek.
Pesin meikit
Pesin hiukset 2 kertaa shampoolla pitkät ja paksut hiukseni
Laitoin hoitoaineen
Pesin kropan ja ajoin karvat
Ja huuhtelin hoitoaineenEi ollut vaikeaa. Kokonaisaika kylppärissä oloa 7 min. Olisin selvinnyt nopeamminkin.
johan koko kropan sheivaus vie aikaa. alapää eniten ja vaativin osuus,varovaisuus . perävako yms ,no onhan se taiteilua. 2 shampoolla tukka,välihuuhtelu. pestää muuten hiukset aina pääalaspäin, saa sen suihkusuuttimen hyvin tyveen,puhdistuu ikäänkuin paremmin
Vierailija kirjoitti:
Sossu hoitaa sähkölaskun joten ei kyllä tule pidettyä suihkussa kiirettä. Mukava istua kun lämmin vesi sataa päälle. Olisiko noin 40-60 min pesukerta.
kelalla kattoraja mihin asti maksavat kk kohti. sitten alkaa sun omavastuu. sosiaalitoimella ei osuutta asiaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo menee, jos valuttaa vettä koko ajan. Jos sammuttaa hanan saippuan, shampoon ja hoitoaineen levityksen ajaksi, menee yli puolet vähemmän vettä.
Usko jo, ei mene vähempää vettä tai sitten tykkäät veden katkaisun jälkieisestä kylmästä vedestä. Taidat vain hokea säästöneuvojien keksimää mantraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin mieluummin maksan pienempää kuin isompaa vesi- ja kaukolämpölaskua. Siinä on ihan hyvä syy säästää vettä.
Sellaiseen kiinteän vesimaksun taloon en muuttaisi maksamaan toisten lutrauksia.
Säästimme vettä Hämeenlinnassa ja pari päivää sitten saimme lukea lehdestä veden hinnan noususta kun kulutus on niin vähäinen.
Miksi pitäisi edes yrittää? En varmasti selviä suihkusta 5 minuutissa, tosin en koe, että minulla olisi siihen edes mitään tarvetta. Kyllä todelliset veden tuhlaajat on jossain muualla kuin kotien kylpyhuoneissa.
Kullin kanssa menee toi 5 mins nopsahommissa suihkussa. Puoliso ei saa.
Kuka viitsii lotrata veden kanssa noin kauan, 5min? Raikasta vettä voi juoda mutta päälle kaadettuna, uidessa p,paljussa yms. SE on kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suihkun sammuttaminen lyhennä peseytymiseen menevää kokonaisaikaa. Siitä tässä keskustelussa on kyse.
Kyllä viidessä minuutissa pystyy peseytymään jos ei peseydy kunnolla. Nopeasti vaan läiskii vettä siihen suuntaan mutta ei tuolla kyllä ehdi puhdasta tulla.
Käytä leave in hoitoainetta, säästää aikaa ja vaivaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko jo, ei mene vähempää vettä tai sitten tykkäät veden katkaisun jälkieisestä kylmästä vedestä. Taidat vain hokea säästöneuvojien keksimää mantraa.
Miksi sieltä tulisi kylmää vettä? Ihan lämmintä on tullut kaikissa suihkuissa joissa olen käynyt.
Routaraja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästimme vettä Hämeenlinnassa ja pari päivää sitten saimme lukea lehdestä veden hinnan noususta kun kulutus on niin vähäinen.
Näinhän siinä käy muuallakin Suomessa, mutta mammat eivät ole tainneet ajatella koko vesiasiaa kokonaisuudessaan. Moni taloyhtiö, jonka putket ovat tehty suuremmille vesimäärille, joutuvat tekemään putkiremontin ennenaikaisesti. Putket ovat hajonneet liian pienen vesimäärän takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viidessä minuutissa pystyy peseytymään jos ei peseydy kunnolla. Nopeasti vaan läiskii vettä siihen suuntaan mutta ei tuolla kyllä ehdi puhdasta tulla.
Näin on ja sen haistaa ympäristössä.
En ole kiinnostunut veden enkä energian säästöstä. Kestää mitä kestää.