Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1338)
Paksujenkin hiusten pesu ja huuhtelu nopeutuu, kun laitat valmiiksi kaksi pesuvadillista lämmintä vettä. Kastele hiukset vadissa, vaahdota shampoolla ja huuhtele enimmät shampoot toisessa vadissa. Viimeistele hiusten huuhtelu suihkun alla. Vanha, viisas konsti! Vatien vedet voit käyttää jalkojen pesuun.
Itsell paksut pitkät hiukset joihin on pakko laittaa hoitoainetta joten kun joudun hiukset pesemään en selviä 5 minuutilla mutta muuten kyllä.
Mulla on pitkät hiukset ja atopia joten pesen hiukset päivittäin. Otin aikaa: 1 minuutti hoitoaineen käytön kanssa.
En suihkuttanut, vaan laskin kahteen ämpäriin vettä ja pesin kuupan avulla itseni ja hiukseni. Kahdesta ämpäristä riittää hyvin myös hoitoaineen pois huuhteluun vettä pitkistä hiuksista. Virkistävää.
Miehenä minua ihan naurattaa "hoitoaineen" käyttäminen shampoon jälkeen :D :D :D
Eikö riitä hyväntuoksuisen shampoon käyttäminen?
Henkinen rauhoittuminen tekee myös hyvää ulkonäölle ja olemukselle jos viehättävyyttä haluatte lisätä.
EarthWindFire kirjoitti:
Miehenä minua ihan naurattaa "hoitoaineen" käyttäminen shampoon jälkeen :D :D :D
Henkinen rauhoittuminen tekee myös hyvää ulkonäölle ja olemukselle jos viehättävyyttä haluatte lisätä.
Mitä se hyväntuoksuinen sampoo auttaa jos tukka on takussa?
Erittäin paksut hiukset yli puoleen selkään. Hiusten kastelu, suihku kiinni. Shampoo päähän, huuhtelu ja suihku kiinni. Hoitoaine päähän ja suihkusaippua vartaloon sekä kasvojen pesuaine naamaan. Huuhtelu ja aikaa menee veden valutukseen max 4 min. Eli todellakin helposti onnistuu alle 5 min. En ymmärrä suihkussa seisojia alkuunkaan.
EarthWindFire kirjoitti:
Takut eivät selviä minkääntuoksuisella shampoolla.
Hyvin ehtii: kastelu , hana kiinni, pesulappuun suihkushampoo ja kroppa pesty, hiukset vaahdotus. Suihkua, sitten hoitoainetta ja pidän päässä n.5min ja taas huuhtelu. Voihan suihkussa lutraa vaikka tunnin mutta ei tarvetta. Kesälomalla puljaan järvessä ja saunassa, ei suihkua ja vedet lämpätään padassa. Toimii näinkin.
Ei onnistu. Enkä edes meinaa yrittää vähentää suihkuttelun aikaa. Itse maksan sähkön ja veden, joten tuhlaan niin paljon, kun huvittaa.
Mä katsoin kellosta aikaa, kun viimeksi pesin hiukset. Pesen hiukset kahdesti shampoolla ja käytän hoitoainetta. Mulla on puoliselkään pitkä, luonnonkihara tukka. Aikaa meni 2,5 minuuttia. Sheivasin vielä kainalot tuossa samalla. En kyllä ymmärrä, mitä ihmiset oikeasti siellä lotraa vai kuvitteletteko vain, että käytätte enemmän aikaa. Itsekin olisin veikannut lähemmäs viittä minuuttia, mutta ei se suihku/hana ollut valumassa kuin tuon alle kolme minuuttia. Ja ihan puhtaaksi saa hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Mä katsoin kellosta aikaa, kun viimeksi pesin hiukset. Pesen hiukset kahdesti shampoolla ja käytän hoitoainetta. Mulla on puoliselkään pitkä, luonnonkihara tukka. Aikaa meni 2,5 minuuttia. Sheivasin vielä kainalot tuossa samalla. En kyllä ymmärrä, mitä ihmiset oikeasti siellä lotraa vai kuvitteletteko vain, että käytätte enemmän aikaa. Itsekin olisin veikannut lähemmäs viittä minuuttia, mutta ei se suihku/hana ollut valumassa kuin tuon alle kolme minuuttia. Ja ihan puhtaaksi saa hiukset.
Pesen hiukset lääkeshampoolla, sen pitää antaa olla ainakin 3min.
Samalla tietty pesen muuta kroppaa, kun odottelen.
Sitten hiukset pyyhekuiviksi ja niihin hoitoaine, jonka myös pitää olla vähintään sama aika. Sitten sen huuhtelu.
Kyllä siihen menee aikaa.
Toki jos ajaisin itseni kaljuksi, niin suihkussakäynti nopeutuisi. Jostain syystä miehet eivät vain lämpene sängelle naisilla 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen hiukset lääkeshampoolla, sen pitää antaa olla ainakin 3min.
Samalla tietty pesen muuta kroppaa, kun odottelen.Sitten hiukset pyyhekuiviksi ja niihin hoitoaine, jonka myös pitää olla vähintään sama aika. Sitten sen huuhtelu.
Kyllä siihen menee aikaa.
Toki jos ajaisin itseni kaljuksi, niin suihkussakäynti nopeutuisi. Jostain syystä miehet eivät vain lämpene sängelle naisilla 🤔
No ei kai sen suihkun tarvitse valua samalla, kun annat shampoon vaikuttaa??
Helposti. Siinä ajassa myös höylään partavaahdon kera pääni, eli 5 minuutissa parturoinkin itseni, eikä vesi tietenkään valu muuten kuin silloin, kun suihkutan saippuoita/partavaahtoa pois. Eli vesi ei valu kuin 2-3 minuuttia.
Vaihdoin hoitoaineeseen joka jätetään hiuksiin. Lyhentää suihkuaikaa sekä selvittää hiukset paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on atooppinen iho ja joudun rasvaamaan itseäni päivittäin. Ihovoiteiden pois pesuun ei riitä minuutin tai kahden viileällä vedellä valuttelu, tartten lämpimän suihkun, jossa seison sen 6-7 min. Hiusten pesun ajaksi suljen hanan, mutta muuten vesi juoksee. Yritin alle 5 min suihkuja ja totesin, etten tunne itseäni puhtaaksi, jos kiirehdin suihkussa.
Mökkisaunassa käytetään pesuvatia, jolloin vedenkulutus on paljon vähäisempi kuin suihkussa, mutta kun menen suihkuun, haluan tulla puhtaaksi sen valuvan veden avulla. Suihku on mulle myös nautinto.
Luin jostain, että millään muulla keinolla ei sähköä säästy kuin suihkuja lyhentämällä ja asunnon lämpötilaa laskemalla. Jos siis ihmiset tottelevat ohjetta, tulevana talvena kaikki palelevat kodeissaan, ja ihmisten perushygienia heikentyy. Toisaalta, ehkä siellä kylmässä kodissa ei kainalot hikoa niin helposti kuin lämpimässä.
Ei ole ihme ettei atopia parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois tulla rajoitin, että henkeä kohden vaikka 150l/vrk saisi vettä. Vois avata lotraajien silmät.
Niin tai vaikka se sinun vuorokausikulutuksesi jaettuna kahdella. Avaisi silmien lisäksi myös varmaan suunkin.
Mitä ylpeilemistä on veden lotraamisella? 150l/vrk on jo melkoinen määrä vettä, on se 75 litraakin. Olen paljon pois kotoa, joten keskimäärin vettä menee 2 viikkona kuukaudesta ja vesilaskut olleet pienimmillään 8€/kk.
54,7 kuutiota tulee tuolla 150l/pvä kulutuksella vuodessa. Mulla, miehellä, ja 2 lasta 8vrk/kk menee kotikäytössä vettä 62 kuutiota vuodessa, joten melko paljon on yhdeltä henkilöltä kyllä tuo melkein 55 kuutiota...
Se että joku on paljon poissa kotoa ei tarkoita ettei hän sinä aikana kuluta vettä ;)
Ne jotka käy minuutissa suihkussa ja haisevat ennen suihkua, haisevat myös pian sen jälkeen. Suihkussa käynnin idea on se se, että huuhtelee ihoa sen verran pitkään, että ne paskabakteerit lähtee pois siltä iholta kunnolla.
7 kertaa viisi minuuttia tekee yli puoli tuntia suihkuttelua! Siispä lotraan kerran viikossa puoli tuntia ja pesen kädet ja naamataulun nopeasti päivittäin, kädet useamman kerran. Ei siinä paljon vettä mene, eikä sen tarvi olla kuin kädenlämpöistä.
Suurlotraajat syövät eivät vain omaa talouttaan vaan myös koko kansan resursseja. Jostakin se vesi on saatava ja lämmitettävä, tämä maa pystyy tuottamaan vain rajallisen määrän. Kaikki, mitä ei mukavuussyistä kuluteta, on kotiinpäin.
Eräs tuttu maalla hankki kanoja tusinan. Se aikoo vuorata sisätilat höyhenillä, sanoi, että lämmityslasku pienenee kummasti. Sanoin: olet nero!
Helposti pystyn pitkä hiuksisena miehenä peseytymään. Parissa viikossa tottuu myös kylmään suihkuun ja hiemankin lämmin vesi tuntuu epämiellyttävältä.
Hanaan painetta sen verran, että suihku pysyy päällä ja heti hiusten kastelu, kun vesi vähän lämpenee niin hana kiinni. Saippuointi, vesi kylmälle ja tässä vaiheessa voi minuutin verran nauttia ja lopuksi jääkylmää vettä niskaan hiuksille. Pari kertaa viikossa saunan yhteydessä pesen hiuksen shampoolla ja hoitoaineella muuten kylmällä vedellä päivittäin.