Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihminen ei oo edes tarkotettu kylpee shaippuoissa joka ikinen ilta , välil riittää ihan pelkkä huuhtominen , ja tähän tosiaan menee vaa se 1 min
Oletan, että et urheile etkä tee fyysistä työtä? En todellakaan mene hikisenä nukkumaan.
Ihotautilääkärin näkemys on tämä: "Kainalot, nivuset ja jalkaterät ovat asiantuntijan mukaan paikkoja, jotka saattavat kaivata puhdistuakseen veden lisäksi pesuöljyä tai -voidetta."
Noiden pesussa menee 2 min, kun sammuttaa suihkun saippuoinnin ajaksi. 1 min ennen saippuointia ja 1 min jälkeen huuhteluun. Riittää hyvin.
Niin? Tuossa kyseenalaistettiin koko saippuan tarpeellisuus, mikä oli mielestäni ällöttävää.
Ihan helposti. Monesti olen käynyt elokuvan mainoskatkolla suihkussa ja pessyt hiukset. Yleensä ehdin pukeakin ennenkuin elokuva jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti. Monesti olen käynyt elokuvan mainoskatkolla suihkussa ja pessyt hiukset. Yleensä ehdin pukeakin ennenkuin elokuva jatkuu.
Ja puhdasta tulee..
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu kun käyttää hiuksiin jätettävää hoitoainetta. En tajua yli 15min suihkussa lotraajia.
En myöskään niitä joilla pitää olla valot päällä kaikissa huoneissa vaikka ihmisiä olisi vain yhdessä.
Minä taas en tajua kuka haluaa käyttää hiuksiin jätettävää hoitoainetta.
Täytyypä todella ihmetellä ihmisten asennetta. Miksi täällä on niin paljon "ei kuulu mulle" -asenteella olevia kirjoittajia? Mikäli lämmin vesi tuotetaan sähköllä, se lisää kulutuspiikkien suuruutta. Se taas vaikuttaa meidän kaikkien sähkölaskuun. Näitä sähkölaskuja ei kukaan pysty välttämään. Ne maksetaan myös veroina (julkisten tilojen sähköt), päivittäistavararoiden hintoina (ruuan tuotanto, jakelu, myymälät) eli ts. inflaation kasvuna.
En tietenkään väitä että suihkuhetken pituus olisi inflaation ainoa syy. Se on silti rikkana rokassa. Kaikki muutkin inflaation syyt silti kärsivät tästä vastuuttomasta asenteesta.
Kohta lähden suihkuun ja katson paljonko menee aikaa. Täytyyhän asia saada vihdoinkin selväksi, kun kysymys on melkein koko ajan täällä näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta lähden suihkuun ja katson paljonko menee aikaa. Täytyyhän asia saada vihdoinkin selväksi, kun kysymys on melkein koko ajan täällä näkyvillä.
Jännityksellä odotamme! 🤓
Jos laittaa suihkun täysin kylmälle, niin ei tarvise yrittää 5 minuutissa peseytyä, mutta paljoa pitempään ei suihkussa kyllä halua ollakaan.
Eurostoliitto lampaat määkikää
Koulutus vasta alussa
Meni 6 min 30 s. Tässä oli mukana ylimääräisenä korvakäytävien huuhtelu. Kerran viikossa pienellä paineella huuhdon korvakäytäviä, jotta sinne ei pääse vaikkua kerääntymään. Korvien tukkoon meno vaikusta on ollut minulle ongelma.
Otin juuri aikaa kun teini kävi suihkussa. 7min, ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Otin juuri aikaa kun teini kävi suihkussa. 7min, ei paha.
Vemputtiko?
Vierailija kirjoitti:
Meni 6 min 30 s. Tässä oli mukana ylimääräisenä korvakäytävien huuhtelu. Kerran viikossa pienellä paineella huuhdon korvakäytäviä, jotta sinne ei pääse vaikkua kerääntymään. Korvien tukkoon meno vaikusta on ollut minulle ongelma.
Ihan ok suoritus. Pienellä harjoittelulla onnistuu helposti alle 5 min. 👍
Kun käyn suihkussa, pesen vain kullin ja peräaukon ympäristöineen.
7min 40s puhelin lavuariin ja lavuaarista. Saippua, shampoo, hoitoaine, hampaat ja sänki pois.
Joka päivä saippualla lotraaminen pistää ihon sekaisin. Iho kuivuu. Ja siutten pitää lotrata kosteusvoiteita kroppaan. Siihen päälle vielä kuuma suihku, niin varmasti kaikki ihon omat hyvät rasvat huuhtoutuu viemäristä alas. Kierre on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä saippualla lotraaminen pistää ihon sekaisin. Iho kuivuu. Ja siutten pitää lotrata kosteusvoiteita kroppaan. Siihen päälle vielä kuuma suihku, niin varmasti kaikki ihon omat hyvät rasvat huuhtoutuu viemäristä alas. Kierre on valmis.
Samoin aamuin illoin puolen tunnin perusteellinen saippuapesu ja kaikki ihon kaikki hyvät mikrobit ovat varmasti kuolleita ja tuon jälkeen vastustuskyky pahoja mikrobeja vastaan on täysi 0. Kyllä kannattaa!
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä vähintään kerran suihkussa, en käytä vartalovoiteita enkä ole missään kierteessä. Sen sijaan olen puhdas ja hyväntuoksuinen ja iho voi hyvin. Jos en peseydy niin ihosta tulee kiristävä, kutiava ja näppyläinen.
en saa 5 minuutissa pestyä edes pyllyä
Mihin sinä uusavuton tarvitste lavuaaria tai keittiötä?
Ennen asuttiin ihan hyvin maakuopassa.