Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittaa välillä tämän toisen sikiön menehtymisen odottelu

23.10.2006 |

Moi,

Minä siis edelleen odotan niitä kaksosia, joilla se suuri kokoero. (kirjoitus alempana). Perjantaina siis lääkärit totesivat B.llä olevan jonkun suuren häikän päässä. Lapsivettä vähän, pusssi A.ta huomattavasti pienempi, sikiö vastaa viikkoja 12 ja jotain ja toinen normaaaleja viikkoja 15. Toisella ei siis toivoa ole, jos sinnitelisi loppuun saakka (mikä tuskin edes mahdollissta) niin olisi siis kehityshäiriöinen. Ovat eri munaiset. Perjantaina otettii myös lapsivesipisto, joten odotellaan tuloksia mitä ne kertovat.

Täällä vaan sitten toivotaan että kumpa menisi tämä toinen itsestään kesken. Osa abortti on myös mahdollinen. Eli että pistettäisiin ruiskulla, mutta jotenkin sitä itse toivoisi että nukkuisi itsestään pois.

Päärynä 15+3

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaikeassa tilanteessa ja toivon sinulle kovasti voimia. Odottaminen on tuskallista. En osaa sanoa, mitään lohduttavaa, koska minulla ei ole kokemusta vastaavasta. Epäonnisesta kaksosraskaudesta kylläkin.

*voimahalaus*

Laru

Vierailija
2/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut kirjoitteluasi kaksosistanne. En osaa mitään kyllä neuvoa, mutta halusin lähettää sinulle ison kasan voimia ja halauksia!

Toivotaan, että luonto hoitaisi asian omalla tavallaan, eikä teidän tarvitsisi siihen välttämättä puuttua. Onko lääkärit sanoneet mikä B-sikiöllä mahdollisesti on vialla, tai onko se varmaa, että vikaa on? Puhuit ainakin jotain että päästä oli löytynyt jotakin siihen viittaavaa? Tietysti tuo sikiöiden kokoerokin on aika iso.

Voi kun asia jo selviäsi ja saisitte tiedon mikä on vialla ja pääsisitte asiassa eteenpäin. En voi edes kuvitella miten raskas tuo tilanne on :( Miten kauan niitä lapsivesinäytteen tuloksia täytyy odotella?

Toivottavasti saatte pian tietää mistä on kyse ja pääsisitte nauttimaan loppuraskaudesta. Ikäväähän se on, jos toinen menehtyy, mutta toisaalta jos hänelle ei paljoa toivoa anneta, niin helpompaa se ehkä olisi, jos luonto tai lääkäri asian hoitaisi ja säästäisi pienen kärsimykseltä (vaikealta elämältä). Nämä on kyllä niin vaikeita asioita ettei aina pysty edes ymmärtämään.. Toivotaan parasta molemmille vauvoillenne! Ja että edes A-vauva voisi jatkaa loppuun asti jos pikkusisaruksella ei ole siihen mahdollisuutta.

Mutta VOIMIA ja jaksamista sinulle ja miehellesi !

Halein, Mikaela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesinäytteen tulokset tulevat ensi viikon perjantaina. Eli 10.14pv siinä menee. B.llä ei vielä ainakaan tiedetä tarkasti sitä vammanlaatua. Mutta pään sisällä oli jokin laajentunut tumma (?) alue jostai olivat huolissaan ja käytännössä sanoivat että vaikuttaa pahalta. Lisäksi on tämä kokoero. B.llä on raajat ihan normaalisti ja liikuttelee nitä normaaalisti, samoin syddän lyö normaalisti, mutta tämä päänsiäinen juttu on ongelma. Pää on normaalin kokoinen muuten jne.

Onneksi jo ekassa ultrassa ei anneettu turhia toiveita, silloin kokoeron vuoksi, joten olemme osanneet varautua tähän jo alusta lähtien ettei meille kaksosia tule. Mutta silti inhottaa kun toinen siellä vaan kärsii ja taistelee..turhaan.

Vierailija
4/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei päärynä!

Halauksia sinulle ja läheisillesi. Tiedän valitettavasti kokemuksesta miltä tämä ikävä odottelu tuntuu. Minulla oli hieman erilainen kaksoisraskaus kuin sinulla, kun odotin identtisiä kaksosia ja heillä oli yhteinen istukka. Lääkäri huomasi jo ensimmäisessä ultrassa, että kaikki ei ole hyvin ja hän puhui minulle keskenmenosta jo siitä lähtien. Ikävä kyllä menetimme toisen sikiön 20 raskausviikolla. Hän oli myös sairas eikä jaksanut kauempaa. Olin sairaalassa tarkkailussa, kun hän menehtyi. Hän oli vain nukkunut pois yöllä enkä minä tuntenut mitään. Näimme lääkärin kanssa ultrassa aamulla, että toinen sikiöistä oli menehtynyt ja toinen onneksi voi hyvin. Lopputuloksena saimme onneksi yhden terveen tyttären. Olen ikionnellinen hänestä ja muistelemme vaikeaa ja surullistakin raskausaikaa kaiholla. Hän on oma enkelimme.

Kokemuksesi on rankka, mutta toivottavasti läheisten ja ystävien tuella jaksatte miehesi kanssa läpi tämän odotusajan ja myöhemmin, kun hoidatte tervettä ihanaa lastanne!

Vierailija
5/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jos jaksáisit vastata

Vierailija
6/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kokoeroa alusta lähtien n. 2 rv:n verran. Mutta meidän tapauksessamme isompi sikiö menehtyi ja pienempi selvisi. Isomman sydän oli ylirasittunut ja lopuksi nestettä kertyi oikeastaan joka puolelle pienen kehoa.

Minulle ei tehty lapsivesipistoa, enkä usko, että siitä olisi ollut tähän tapaukseen apua. Meidän tapauksessamme sikiöiden verisuoniyhteydet piti katkaista sellaisessa harvinaisessa laserablaatiossa. Ja koska sikiöillä oli yksi istukka ja yhteinen kalvo, niin menehtynyt sikiö oli kohdussani loppuun asti ja synnytin hänet terveen tyttäremme jälkeen jälkeisten yhteydessä. Sikiö oli kuitenkin jo " kuihtunut" , muistaakseni lääkäri käytti jotain sanaa meseroitunut (tai vastaavaa), joten hän ei ollut tunnistettavissa enää.

Ikäviä asioita enkä halua pelotella sinua.

Toivon vain, että teillä menee loppuraskaus toisen lapsen osalta hyvin ja saisitte terveen lapsen, niin nämä ikävät asiat saisivat valoisamman lopun.