Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Sauna ei yllättäen olekkaan suurin sähkösyöppö kotitalouksissa vaan tilojen lämmittäminen ja lämmin käyttövesi

Vierailija
03.08.2022 |

Jos haluaa olla vihreä, eikä tuhlata sähköä, niin heittää ne ilma-, vesilämpöpumput ja ilmalämpöpumput hemmettiin. Hävetkää sellaisten omistajat!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen havahtunut vasta nyt millainen sähkösyöppö 24/7 päällä oleva pöytäkone on. Tunnen itseni ihan hölmöksi, menee kyllä jatkossa kiinni aina kun ei ole käytössä.

Kuinka havaitsit? Minulla on laskuri pistokkeen ja pc rojujen välissä. Maksimikäytössä kun pelaa tai kääntää koodia, kahdella isolla näytöllä ottaa maksimissaan 750W ... Kun 10min pois koneelta, näytöt menee lepotilaan ja kone ottaa n. 25W. Paljon tai vähän, noin yövalon verran. Vielä voisi toki moneenkin laittaa ajatuksella lepotilaan.

Nettisurffailut eivät paljoa modernilla koneella kuluta, koska suoritin selviytyy tehtävistä minimijännitteellä ja kellotaajuudella. Kulutus nouse vasta sitten, kun tehoa tarvitaan - esimerkiksi peleissä.

Vierailija
22/24 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että......woihan ..ttu että on viisaita vihreät...kuka saunoo 24/7. Pakkasella on asunnossa yleensä pitempään lämmöt päällä kun kiuas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää vihreät autiolle saarelle asumaan ilman yhtään juoksevaa vettä,sähköä,tehkää lehdistä vaatteet ja syökää puunkuoria,ekologista,kekseliästä ja ympäristöystävällistä!

Persulla meni ihon alle, hauras ego on uhattuna.

Vierailija
24/24 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että......woihan ..ttu että on viisaita vihreät...kuka saunoo 24/7. Pakkasella on asunnossa yleensä pitempään lämmöt päällä kun kiuas.

Miten vihreät liittyvät tähän asiaan? Otsikon aihe oli laitteiden sähkönkulutus.