Onko tämä terveellistä?
Kaksi täysjyvätortilla lättyä. Sisällä sipulia, salaattia, kaalia, paprikaa, pilkottua kanan rintafileetä ja 1rkl majoneesia per/lätty.
Miten saisi vielä terveellisemmäksi?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Yritän siis keventää ruokavaliota ja saada kasviksia enemmän syötyä päivittäin.
Tiedän, tuo majoneesi on moskaa, mutta parempaakaan kastiketta en ole keksinyt. Salsa ei sopinut.
En tiedä mikä tuosta tekee epäterveellistä, muuta kuin tuo majo.
Se kylmä "salaatti" maistuu tosi hyvältä tuolla lätyn välissä tuon ei pitänytkään olla mikään lämmin/kypsä fajitas tai burrito.
Ap
Majoneesi tehdään kasviöljystä ja kananmunasta. Se ei ole epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verisuonet poksahtaa kohta.
Miksi muka? Majoneesissa on vähemmän kovaa rasvaa kuin oliiviöljyssä, mitä täällä on ehdoteltu majoneesin tilalle.
Oliiviöljyssä ei ole kovaa rasvaa. Sitä paitsi ihminen tarvitsee rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Yritän siis keventää ruokavaliota ja saada kasviksia enemmän syötyä päivittäin.
Tiedän, tuo majoneesi on moskaa, mutta parempaakaan kastiketta en ole keksinyt. Salsa ei sopinut.
En tiedä mikä tuosta tekee epäterveellistä, muuta kuin tuo majo.
Se kylmä "salaatti" maistuu tosi hyvältä tuolla lätyn välissä tuon ei pitänytkään olla mikään lämmin/kypsä fajitas tai burrito.
Ap
Tuosta tekee epäterveellistä se, että ruuan ystävän se saa vihaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan karmealta. Kasviksetkin ovat varmasti raakoja. En söisi, ellen sitten kohteliaisuussyistä.
Tee sinne tortillan sisään kanasta ja kasviksista ja tomaatista kastike. Jos haluat terveellisempää, korvaa kana pavuilla. Tortilla ilman kastikkeita on turha. Itse tehdyssä salsassa ja guacamolessa ei ole mitään epäterveellistä, päinvastoin. Majoneesi ei todellakaan kuulu tortillaan.
Siis kasvikset ovat nimenomaan raakoja ja syön näitä kylmänä. Kanaa (kylmä) on noin 50g per lätty ja yksin syön kaksi. Olen koittanut vaihtaa majoneesin salsaan, mutta en pidä siitä. Jonkun soossin nämä siis tarvitsevat.
Porkkanaraaste kuulostaa hyvältä.
En tiedä mikä tämän ruuan virallinen nimi on. Tuskin tällä mitään nimeä edes on. "Salaatti mikä on kääritty johonkin".
Ap
Mites joku kermaviili- tai jogurttikastike? Tai levität tuorejuustoa.
Wrap on ruuan nimi. Ne ovat muuten hyviä jämien hävittäjiä. Tosiaan voi aivan hyvin syödä kylmänä jos haluaa. Monethan tekee noita rieskoihinkin ja silloinkin syövät kylmänä.
Katso huvikseen minkä verran kaloreita on majoneesissa ja vertaa öljyyn ? Oliiviöljyssä ei ole ollenkaan tyydyttyneitä rasvahappoja mitä majoneesissa taas on suurin osa.
Puhtaan öljyn keho käyttää eri tavalla .
Usko pois, majoneesit on pahimpia.
Teelusikallinen majoneesia ei riitä mihinkään mutta teelusikallinen oliiviöljyä voi riittää kokonaiseen kulholliseen salaattia ja siitä söisi 6 tortillaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verisuonet poksahtaa kohta.
Miksi muka? Majoneesissa on vähemmän kovaa rasvaa kuin oliiviöljyssä, mitä täällä on ehdoteltu majoneesin tilalle.
Oliiviöljyssä ei ole kovaa rasvaa. Sitä paitsi ihminen tarvitsee rasvaa.
Onhan. 100 grammassa oliiviöljyä on 14 grammaa tyydyttyneitä rasvahappoja eli juuri sitä kovaa rasvaa.
Miten sinun logiikkasi menee? Majoneesi on epäterveellistä, koska se on niin rasvaista, mutta oliiviöljy on terveellistä, koska se on niin rasvaista ja ihminen tarvitsee rasvaa. Kuulostaa seinähullulta :D
Vierailija kirjoitti:
Katso huvikseen minkä verran kaloreita on majoneesissa ja vertaa öljyyn ? Oliiviöljyssä ei ole ollenkaan tyydyttyneitä rasvahappoja mitä majoneesissa taas on suurin osa.
Teelusikallinen majoneesia ei riitä mihinkään mutta teelusikallinen oliiviöljyä voi riittää kokonaiseen kulholliseen salaattia ja siitä söisi 6 tortillaa.
Oliiviöljy 884 kcal/100g
Majoneesi 721 kcal/100g
Minun mielestäni majoneesi on kevyempää. Oletko eri mieltä?
Finelin mukaan oliiviöljyssä on tyydyttyneitä rasvahappoja 14g/100g. Majoneesissa sitä kovaa rasvaa on 6,2 g/100g eli huomattavasti vähemmän.
Ottaisit itse asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan karmealta. Kasviksetkin ovat varmasti raakoja. En söisi, ellen sitten kohteliaisuussyistä.
Tee sinne tortillan sisään kanasta ja kasviksista ja tomaatista kastike. Jos haluat terveellisempää, korvaa kana pavuilla. Tortilla ilman kastikkeita on turha. Itse tehdyssä salsassa ja guacamolessa ei ole mitään epäterveellistä, päinvastoin. Majoneesi ei todellakaan kuulu tortillaan.
Siis kasvikset ovat nimenomaan raakoja ja syön näitä kylmänä. Kanaa (kylmä) on noin 50g per lätty ja yksin syön kaksi. Olen koittanut vaihtaa majoneesin salsaan, mutta en pidä siitä. Jonkun soossin nämä siis tarvitsevat.
Porkkanaraaste kuulostaa hyvältä.
En tiedä mikä tämän ruuan virallinen nimi on. Tuskin tällä mitään nimeä edes on. "Salaatti mikä on kääritty johonkin".
ApMites joku kermaviili- tai jogurttikastike? Tai levität tuorejuustoa.
Wrap on ruuan nimi. Ne ovat muuten hyviä jämien hävittäjiä. Tosiaan voi aivan hyvin syödä kylmänä jos haluaa. Monethan tekee noita rieskoihinkin ja silloinkin syövät kylmänä.
Kiitos, tämä oli hyvä idea. Toi wrap siis mun mielestä tarvitsee nimenomaan sellaisen jugurttimaisen kastikkeen, ei mitään tomaattipohjaista.
En tiedä muista, mutta rakastan näitä. Salaatit ja kasvikset ja kanat olen pilkkonut valmiiksi rasiaan ja sieltä vain kääräisen sen lätyn sisään.
Ap
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää, mitä on majoneesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teelusikallinen majoneesia ei riitä mihinkään mutta teelusikallinen oliiviöljyä voi riittää kokonaiseen kulholliseen salaattia ja siitä söisi 6 tortillaa.Oliiviöljy 884 kcal/100g
Majoneesi 721 kcal/100g
Finelin mukaan oliiviöljyssä on tyydyttyneitä rasvahappoja 14g/100g. Majoneesissa sitä kovaa rasvaa on 6,2 g/100g eli huomattavasti vähemmän.
Terveellisyyttä ei kuitenkaan mitata kalorien määrällä.
Minä syön kolmekin kerralla, sisälle kanaa tai kalaa ja kasviksia, salsaa ja ranskankermaa.
Urheilen paljon ja olen hoikka mutta lihaksikas.
Anna mennä.
Vierailija kirjoitti:
Jätät lätyn pois ja teet majoneesin itse oliiviöljystä ja kananmunasta.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät lätyn pois ja teet majoneesin itse oliiviöljystä ja kananmunasta.
Tämä
Niin, joku kuvittelee syövänsä paremmin kun valitsee täysjyvän lukematta tuoteselostetta. Ole hyvä,
(Huom, voimakasuolainen)
Jauhoseos (VEHNÄ (45%), TÄYSJYVÄVEHNÄ, VEHNÄLESE), vesi, rapsiöljy, kosteudensäilyttäjä (E422), hapantaikinajauhe (VEHNÄ)(1,1%), suola, emulgointiaine (E471), happamuudensäätöaine (sitruunahappo), nostatusaine (natriumbikarbonaatti), stabilointiaine (E415). Voimakassuolainen/kraftigt saltad. Sisältää 24% täysjyvää, jonka osuus on 30% kuiva-aineesta.
Vierailija kirjoitti:
Kalori on terveellisyyden mittari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teelusikallinen majoneesia ei riitä mihinkään mutta teelusikallinen oliiviöljyä voi riittää kokonaiseen kulholliseen salaattia ja siitä söisi 6 tortillaa.Oliiviöljy 884 kcal/100g
Majoneesi 721 kcal/100g
https://www.hellmanns.fi/tuotteet/mayonnaise/real-mayonnaise-200g.html
-Rintafileen tilalle vaikka härkistä
-Majoneesin korvaat kasviöljyllä (rypsi tai rapsi)
-Kääri täytteet mieluummin siihen kaalin kuin viljahöttöön
-Syö vain yksi!
Vierailija kirjoitti:
-Syö vain yksi!
No johan on ohjeet, voi yhden kerran.
Vierailija kirjoitti:
-Syö vain yksi!
Voi itku. Majoneesi tehdään kasviöljyyn, esim. Hellmans rypsiöljyyn. Miksi ihmeessä majoneesi pitäisi korvata rypsiöljyllä? Osaako kukaan täyspäinen perustella?
Lisäät vähän kanaa ja vain 1 lätty, herneitä salaatin joukkoon. Kermaviili ja siihen sotket dippipussin.