Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi koirat vihaavat minua?

Vierailija
02.08.2022 |

Minua ihmetyttää joidenkin koirien käytös minua kohtaan. Usein kun olen kävelemässä kadulla vaikka töihin, olen omissa ajatuksissani niin kuulen yllättäen kovaäänistä koiran haukkumista ja murinaa. Sitten näen jossain lähettyvillä koiran omistajansa kanssa, koira haukkuu ja murisee todella kovaa, yrittää kiskoa itseään irti remmistä tai omistajan otteesta ja yrittää selvästi hyökätä kimppuuni selvästi sillä aikomuksella, että se haluaa purra ja muutenkin satuttaa minua. Tätä tapahtuu todella monien koirien kohdalla, niin tuttujen kuin tuntemattomien, melkein kaikki koirat käyttäytyvät minua kohtaan vihamielisesti vaikka ne omistajien ja usein muidenkin ihmisten mukaan ovat todella kilttejä. Omistajatkin ovat todella hämmentyneitä koiriensa käytöksestä eli ilmeisesti he puhuvat totta. En todellakaan tee mitään pahaa koirille tai muillekaan eläimille, mutta nyt olen alkanut pelkäämään niitä. Ilmeisesti monet täällä alueella asuvat koiran omistajat ulkoiluttavat koiriaan reittejä, joita minä en yleensä kulje tai aikoina, jolloin en yleensä ole liikkeellä, koska nykyään näen todella harvoin koiria ja koiraperheissä, jossa käyn kylässä joudutaan paria tapausta lukuun ottamatta sulkemaan koirat minun kyläilyjeni ajaksi esim. omistajien makuuhuoneeseen, että ne eivät pääse minun kimppuuni. Mikä minussa oikein aiheuttaa koirissa sellaisen vihan? Kun kuljen ajatuksiini vaipuneena kadulla niin on vaikea kuvitella, että minä käyttäytyisin ainakaan mitenkään vihamielisesti tai uhkaavasti koirien mielestä. Minulla tosin on masennus ja siihen lääkitys, joten voiko se liittyä tähän, koirat vaistoavat, että minulla ei ole henkisesti kaikki kunnossa ja vaikutan siksi uhkaavalta? Toisaalta kukaan muu tuntemani mielenterveysongelmista kärsivä ihminen ei ole huomannut koirien vihaavan heitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, josta koirat ei tykkää.

Hän on jotenkin epäluonteva, esittää, puhuu epäaidolla äänellä, liikkuu omituisesti(siis ei mikään sairaus vaan ei vain osaa liikkua niinkuin normaalit ihmiset lliikkuu jos lähistöllä on mikä vain eläin)....

Eläimet vaistoaa, jos joku ihminen ei ole aito/hyvä.

Vierailija
2/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot paha ihminen, epämiellyttävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään oikeasti yritä puremaan hyökätä. Monilla koirilla on vaan varsinkin hihnassa kulkiessaan tapana harrastaa tuota "pörisemistä" ohikulkijoille. Osalla se on innostusta, osalla jonkinlaista reviiriviettiä, osalla vain itsensä huvittamista. Mutta jos ne päästää haistelemaan, niin ei ne kyllä yleensä mitään tee, sen kun pitävät ääntä. Itselläni kun on ollut ennen koiria ja osaan lukea niiden eleitä, joskus näille räyhääjille juttelenkin iloisesti "ai että sillä lailla, nii-in, ai semmoista asiaa", ja usein alkaa häntä heilua ja koira haluaakin tulla pussaamaan vaikka hetki sitten räksytti muka vihaisesti narun päässä.

Vierailija
4/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät koiria ne aistii sen...

Vierailija
5/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai hymyile omistajalle/koiralle? Hampaiden paljastaminen on uhkaus.

Vierailija
6/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko kysyt samaa, vaihda vaikka se koira kissaan enskerralla🤪

Vierailija
7/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä ne tietyt koirat kaikkia räksyttää, mutta useimmat ei oleta niiden vihaavan itseään tai olevan vihaisia. Korkeintaan toteavat että olisi tuokin omistaja saanut kouluttaa koiransa ettei turhaa räksytä. Taitaa olla. masennuksen oire tuo että luulet että ne koirat erityisesti vihaa sinua.

Vierailija
8/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tavassasi liikkua tai olemuksessasi on jotain niiden mielestä pelottavaa. Mielialalääkkeet voivat myös aiheuttaa fysiologisia muutoksia, mitä koirat voivat haistaa ja reagoida niihin, mutta tuskin nuo ulkoilmassa kohtaamasi koirat sitä haistavat. Todennäköisintä kuitenkin on, että kiinnität vain nykyisin koiriin enemmän huomiota kuin ennen.

Vierailija
9/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja koirat pitävät yleensä minusta ja eläimet lähestyvät kuin olisin joku magneetti (olen kiltti ja rakastava eläimiä kohtaan), paitsi jotkut terrierit tms jotka etsivät jalkasuonta. Yleensä koirat vetävät häntä heiluen luokseni ja ovat iloisia. Oletko mies, pitkä? Pelkäätkö koiria yleensä? Minkälaisia vaatteita käytät tai väri? Onko joku tuoksu vaatteissa tai kemikaali? Lääkitys voisi olla joku teoria..? Entä askellustyyli tai ilme? Melkein saa arvailla mikä voisi olla syynä. Mitä rotua koirat ovat enimmäkseen. 

Vierailija
10/10 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi kumma. Siskoni pelkää koiria ja sen koirat 'haistavat' ja alkavat haukkumaan tai murisemaan mutta se on eri asia. Minulle on yksi Saksanpaimenkoira alkanut näyttää agressivisuutta mutta se on koska se kerran säikähti ostoskärryä jota vedän perässäni, joten ei sinänsä minua kohtaan mutta koska minulla on se mukana aina kun menen kauppaan niin yritämme koiran omistajan kanssa varoa liian läheistä ohitusta tiellä.