Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymyksiä ja vastauksia alkoholin lopettamisesta

Vierailija
02.08.2022 |

Nämä ovat minun omia kysymyksiä ja vastauksiani. Voit antaa eri vastauksen kuin minä, mutta jokaisen vastaus on yhtä oikea.

- Menetänkö juovat kaverini jos lopetan juomisen?
Sinun kannattaisi ottaa heihin harkittu etäisyys toistaiseksi aivan tarkoituksella. Jos kaverisi ovat niitä kenen kanssa olet bondannut lähinnä lasillisen äärellä, ei ole järkevää ainakaan alkuun koetella kykyä vastustaa vanhoja ajatusmalleja. Et tule sinänsä menettämään ketään, vaan jättämään taaksesi juomakaverit tehdäksesi tilaa uusille kavereille!

- Mitä alkoholin tilalle lasiin? Vaikka maitoa, sillä ei ole väliä. Mielestäni alkoholittomat oluet, mocktailit tms ovat kyseenalaisia, koska se muistuttelee jatkuvasti jonkin asian puuttumisesta. Itse opettelisin mahdollisimman nopeasti pois siitä tavasta, että pitäis olla jatkuvasti lasi kädessä.

- Onko elämä tylsempää ilman alkoholia? Ei, jos et ajattele elämääsi kokonaisena vain alkoholin kanssa. Jos tiedostat, että elämäsi on kokonainen ilman alkoholia ja alkoholi on miinusmerkki, niin elämäsi tulee olemaan paljon parempaa kuin alkoholin kanssa. Tästä pitää hormonit huolen. Ilo ja hauskuus on elämässäsi tasaisesti eikä vain huippuina kum juot ja kuoppina kun olet krapulassa.

Tässä muutama kysymys johon olisin itse kaivannut vastausta aikanaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla