Kuinka pitkään muilla pariskunnilla kestää 500g:n leviterasia?
Meillä levitettä käytetään puuron päälle ja leivän päälle. Ihmetyttää, kun yksin asuessa kesti 2kk ja nyt pitää ostaa viiden päivän välein uusi. Alkanut raivostuttaa, kun aukaisee leviterasian ja seuraavan kerran käyttäessä saa kaapia pohjaa.
Kommentit (45)
Mitä margariinia saa nykyään 500g rasioissa? Eikös kaikki ole 400g?
Mulla kestää voipaketti korkeintaan 3 päivää ja asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä margariinia saa nykyään 500g rasioissa? Eikös kaikki ole 400g?
Ei ole. On myös 550g.
500g levite kahdella hengellä viidessä päivässä on 50g levitettä päivässä per naama. Riippuu varmaan siitä paljonko leipää ja puuroa menee onko tuo kokonaiskulutus paljon vai ei.
Jos syötte pienen lautasen puuroa aamulla ja yhden viipaleen leipää päivässä kulutus taitaa olla aika suurta, jos puuroa menee isommat annokset vaikka kahdesti päivässä ja päälle useita leipäviipaleita niin kulutus ei ole ihan niin suurta?
Oivariini 400g kestää kuukauden. Voita menee enemmän.
Olen tuskaillut tätä samaa! Mulla ja lapsella yksi levitepurkki kestää iät ja ajat, mutta aina kun miesystäväni hengaa meillä muutaman päivän, niin purkin pohja alkaa heti paistaa... :D
En ole varma, mutta iso Oivariini taitaa kestää keskimäärin 3-4 viikkoa.
Menee viikonlopussa. Lähinnä käytetään liukkarina anaaliseksissä
600g OIvariini kestää kolmisen viikkoa, 5 henkinen perhe. Paistamiseen käytetään muita rasvoja.
Tosi pitkään. Me ei käytetä mitään levitettä muuhun kuin leipomiseen ja joskus ruoanlaitossa.
Kestää monta kuukautta, mutta käytetäänkin leivän päällä lähinnä tuorejuustoa.
Aika pitkään kestää, kun rasvaa käytetään nykyään aika vähän ja pääasiassa korvataan muu tarve oliiviöljyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kestää voipaketti korkeintaan 3 päivää ja asun yksin.
Noi puhuu jostain "levitteistä"
Hyvä aloitus. Mietin meinaan juuri tässä eilen samaa. Meitä toki on 5hlö,mutta 400g rasia ei kestä viikkoa.
200 g voipaketti kestää kuukauden verran. Välillä voita käytetään paistamiseen, mutta useimmiten oliivi-tai kookosöljyä. Leivän päälle usein tulee voin sijaan esim. hummusta tai tapenadia. Sitten jos leivotaan paljon niin voita menee enemmän.
Mä en ole laittanut levitettä leivälle enää varmaan ainakaan 20 vuoteen. Kinkku/kalkkunasiivu ja kasvikset tai juustosiivu+kasvikset (kurkku,tomaatti,salaatti tai paprika) riittävät mainiosti.
En ole seurannut. Puoliso käyttää Benecolia leivän päällä, ei tietääkseni mihinkään muuhun. Avauksessa ilmeisesti tarkoitettiin nimenomaan sen kaltaista levitettä? Itse käytän hummusta, sitä kuluu pari sellaista Lidlin purkkia (en viitsi nyt tarkistaa kokoa) viikossa.
Yksin asuvalla Alentaja levite 400g. Rasia noin 2 viikkoa.
400 gramman Becel kestää noin 2 viikkoa