Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusterve alle 50 v - aiotko ottaa neljännen koronarokotuksen? Perustele

Vierailija
02.08.2022 |

ev

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota neljättä koronarokotusta, en ottanut ensimmäistäkään. Sairastin jo ainakin kerran koronan ihan virallisen testin mukaan, ja se oli tosi lieväoireinen. Vähän piti niiskuttaa pari päivää, ja oli kurkku karhea kuumetta ei yhtään. Lapsilla taas oli vähän kuumetta päivä tai kaksi, ei muuta.

Somessa on ollut niin paljon niitä että "onneksi oli kolme rokotusta, oli niin raju korona niidenkin kanssa." Mietin että olisi itse pitänyt laittaa että onneksi ei ollut yhtään rokotusta, niin korona oli lievä.

Kannattaa mieluummin parantaa yleisesti omaa vastustuskykyä. Nukkua kunnon yöunet, ulkoilla, liikkua ja syödä terveellisesti :)

Vierailija
22/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. rokote ensi viikolla ja otan vaikka 20 jos se suojelee haurasta elämääni vakavalta taudilta, elän jatkoajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kaksi hieman jälkijunassa ns. normirytmistä. Sairastin koronan vähän ennen kuin olisi ollut kolmospiikin aika. Eli se ajoi ikään kuin sen asian. Nyt en todellakaan tiedä miten toimia jatkossa. 2. rokote löi aivan veteläksi yhden päivän ajaksi, eikä lisäpiikit houkuttele. Lääketieteeseen toki uskon ja luotan, mutta koko homma on niin sekava ja kukaan ei oikeasti tiedä.

Vierailija
24/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako perusterve alle 50v edes rokotetta?

Otan jos näin suositellaan. Otan influenssarokotteenkin joka vuosi ja lähinnä siksi, että lähipiirissäni on riskiryhmiin kuuluvia.

No ei varmasti pitkään aikaan, koska tälläkin hetkellä sitä tarjotaan vain yli 50-vuotiaille riskiryhmiin kuuluville.

Vierailija
25/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut ensinmäistäkään enkä ota viimeistäkään.

Vierailija
26/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 otin, enempää en. Taudinkuva on lähes kaikilla niin lievä, eikä rokote estä saamasta tautia.

Aivan, LÄHES kaikilla lievä. Entäs kun se ei sitten olekaan lievä? Rokotus estää tehokkaasti vakavaa tautia. Lottoa siinä sitten hengelläsi.

Ei estä. Jos estäisi, niin ei olisi 5000 ihmistä kuollut koronaan lyhyessä ajassa.

Vierailija
27/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6. rokote ensi viikolla ja otan vaikka 20 jos se suojelee haurasta elämääni vakavalta taudilta, elän jatkoajalla.

Sepä se kun se ei suojele.

Vierailija
28/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ellei sitten tule joskus tulevaisuudessa niin tehokkaita rokotteita, että ne estäisivät tehokkaasti myös taudin leviämistä. Ei minua niin kauheasti tuo tauti pelota, mutta jos siitä päästäsiin jotenkin lopullisesti eroon, niin hyvä.

Vierailija
29/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOva on luottamus tieteeseen, jos kaikki piikit aikoo ottaa. Miten tiede testaa esim. sellaisen, että mikä on vaikutus 10v. kuluessa kun rokotteita on vieläpä useita ja eri sorttisia. Veikkaanpa, että ei sitten yhtään mitenkään.

Helposti, valmista aineistoa on vaikka kuinka paljon. RMA-vektori on kehitetty jo 1980-luvulla.

Vierailija
30/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ota.En ole ottanut vielä ensimmäistäkään enkä tule ottamaankaan.

Tätähän tässä kysyttiin. Neiti minä minä minä.

Mikä sinua vaivaa? Kommentti vastaa suoraan aloituksen kysymykseen. Ja mikä "neiti"? Ihme alkulima.

Vierailija
31/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo. En ole sairastaunut kertaakaan, vaikka matkustan työkseni. Tuli juuri lennolta ja käytin kentillä ja koneessa maskia, meitä oli meikäläinen ja muutama aasialainen maskillinen siellä.

Nyt ollut pientä köhää, muttei muuta, arvelen että joku pöpö tuli muttei haitaksi asti. 

Vierailija
32/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut kolme rokotusta ja sairastanut vakavan tautimuodon koronasta keväällä. Olen perusterve, 39-vuotias, urheilullinen, en juo, en polta, en ole ylipainoinen, en missään nimessä minkäänlaista riskiryhmää. Ja silti sain vakavan taudin.

Todellakin otan sen neljännen, jotta vähennän riskiä kuolla. En viitsi leikkiä hengelläni, enkä jättää kolmea lasta ilman äitiä jonkun rokottamattomuuden takia.

Entä jos onkin niin, että useasti rokotettu sairastuisi useammin, mutta saisi harvemmin vakavan taudin - otatko silloinkin? Tässähän on kuitenkin monia erilaisia vaihtoehtoja olemassa.

Öö tietenkin ottaisin tässä tapauksessa sen rokotteen. Teen mitä vain, etten kuolisi koronaan. Jos se tarkoittaa useampaa lievempää tautikertaa, niin mitä väliä? Yksi vakava kuolemaan johtava kerta ei ole yhtään sen parempi.

Vierailija
33/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion, mikäli sellaista tarjotaan. Otan myös influenssapiikin vuosittain. Työskentelen riskiryhmien parissa ja omaankin lähipiiriin kuuluu ikäihmisiä. On helpompi ja turvallisempi olo, kun tiedän, että olen tehnyt sen minkä voin, suojatakseni näitä ihmisiä. Tarvittaessa käytän edelleen myös maskia. Esim. kesän lomalennot istua napotettiin maskit naamalla koko perhe, vaikka juuri kukaan muu niitä ei koneessa käyttänytkään. En ole tähän mennessä koronaa vielä sairastanut, enkä kyllä taatusti nyt aio luovuttaa. Jos se tulee suojautumisesta huolimatta, niin ainakin tiedän tehneeni parhaani. Lievälläkin koronalla voi olla ikäviä pitkäaikaisvaikutuksia, joten mieluusti jättäisin sen kokonaan sairastamatta. 

Vierailija
34/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ota.En ole ottanut vielä ensimmäistäkään enkä tule ottamaankaan.

Tätähän tässä kysyttiin. Neiti minä minä minä.

Mikä sinua vaivaa? Kommentti vastaa suoraan aloituksen kysymykseen. Ja mikä "neiti"? Ihme alkulima.

Hymähdin ihan samalle. Jollain kai vaikea päivä...

Vierailija
35/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako perusterve alle 50v edes rokotetta?

Otan jos näin suositellaan. Otan influenssarokotteenkin joka vuosi ja lähinnä siksi, että lähipiirissäni on riskiryhmiin kuuluvia.

No ei varmasti pitkään aikaan, koska tälläkin hetkellä sitä tarjotaan vain yli 50-vuotiaille riskiryhmiin kuuluville.

Helsingissä ainakin saa jo kaikki riskiryhmäläiset varata ajan (oliko nyt 16v ylöspäin vai 28v ylöspäin).

Itse kuulun ns. ykkösriskiryhmään ja olen ottanut 3 kpl rokotetta, mutta neljännen kohdalla en nyt ole varma otanko. Tietääkseni en ole sairastanut koronaa (eikä perheestämme mies ja lapsi myöskään).

Vierailija
36/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se kun se ei suojele.

Taas yksi oman elämänsä rokotetutkija. 878Tämä keskustelu olisi vähän mielekkäämpää, jos tällaiset väitteet perusteltaisiin. Jonkun randomin mutuväittämillä ei ole mitään merkitystä. 

Vierailija
37/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sen kyllä. Käytän myös talvella nastarenkaita, enkä kitkarenkaita. Joskus se parin metrin ero voi pelastaa henkesi.

Olen saanut 3 rokotetta ja sairastanut koronan kerran. Syljeskelen tässä yhä kuuden viikon jälkeen klönttejä keuhkoistani ja aivoissa tuntuu että ajatukset eivät pysy kasassa samalla tavalla kuin ennen. Myös väsymys painaa yhä vaikka pysyn liikkeellä koko ajan.

Jokainen valitsee miten tekee, olkoon se jokaisen oma asia. Yllä kerroin miksi itse otan kyllä seuraavankin rokotteen.

Rokote ei estä tautia, mutta pienentää riskejä. Myös lievä korona aiheuttaa ongelmia kaikenlaisia.

Vierailija
38/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, eikä minun tarvitse perustella sitä kenellekään.

Vierailija
39/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lievä korona ei ole aiheuttanut mitään jälkiseuraamuksia. Ja en ole ottanut sitä ensimmäistäkään piikkiä, enkä tule ottamaan tällä nykyisellä tekniikalla tehtyjä, sen verran meitä on vedätetty piikinvalmistajien taholta.

Haha, todellinen rokoteasiantuntija siellä 😄😄😄

Vierailija
40/91 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut jo 3, enkä ole sairastunut. Eivät myöskään perheenjäseneni eikä äitini 80v, joka on saanut neljännenkin piikin. Eikä äidin miesystävä eikä kukaan muukaan läheisemme, joka on rokotettu.

Niinpä jatkan tällä valitsemallamme menestyksekkäällä tiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän