En koskaan päädy kavereiden some päivityksiin!
Joskus kummastelen tätä.
Olen viimeisen vuoden aikana käynyt muutaman eri ihmisen kanssa kahvilla, keikalla katsomassa bändejä, elokuvissa, siellä sun täällä.
Koskaan nämä ihmiset eivät ole halunneet jakaa just sitä hetkeä someen, minkä ovat minun kanssa viettäneet. Jos itse olen laittanut ja tägännyt kaverin, nämä eivät ole jakaneet sitä omassa storyssaan.
Muiden kanssa kyllä kiitetään mukavasta iltalenkistäkin 😞
Tiedän, että ongelmani on typerä ja pinnallinen. Mutta silti tuntuu, että pinnan alla on jotain mitä en tajua. Tätä on ollut koko somen olemassaolon ajan: muiden päivityksiin tulee tykkäyksiä, mutta minun ei. Olen sellainen kerta viikkoon, tai pari kertaa kuussa päivittäjä ollut aina. En valita, enkä turhaan hehkuta. En koske politiikkaan.
Tuntuu että jään ulkopuolelle. Voi olla ihan normaali keskustelu, johon laitan mielestäni fiksun vastauksen, ja se vain ignoorataan. Kurjaa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insta on muuttanut algoritmiaan niin et feedi ei enää edes perustu seurattujen julkaisujen näyttämiseen vaan siihen, mitä algoritmi kuvittelee sun haluavan nähdä tai ehdottaa uutta sisältöä. Fasessakaan aikoihin ole näkynyt juuri kavereiden päivityksiä.
Toiseksi, tuo kaikki sydämet ja hehkutus ja lässynlää on niin feikkiä. Se on useimmiten rikkinäisen yksinäisen ihmisen halu luoda illuusio siitä, että hänellä, juuri hänellä on ihana elämä täynnä rakkautta ja suosiota. Kyse ei ole todellisuudesta, vaan yhdestä kuvasta, jonka takana voi ja useimmiten on jotain aivan muuta.
Aika moni kuitenkin lähtee tohon feikkiin mukaan. Meillä kaikilla ei ole mahdollista edes feikki lässytykseen, kun ei muut lähde mukaan julkaisuihin tägäämällä tai muuten.
Vaikea selittää, mutta usein tulee tunne että on ihan epäihminen vaikka en ole mitenkään muuten hyljeksitty tai kiusattu.
Nro 12
Tiedän tuon tunteen. Sitä olen itsellekin muistutellut et toi on silti feikkiä hyvin usein. Hurjan moni kaveri haukkuu ihmistä x selän takana mulle, jonka jälkeen onkin somessa tuollaista ihanaa parhaassa seurassa -tyyppistä hommaa. En jaksa edes reagoida enää. :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että omissa asetuksissasi sallit tägäyksen?
Kyllä on.
Vaikea tätä on sanoittaa, ja ikimaailmassa en kehtaisi ääneen missään ottaa puheeksi. Mukava kuulla että joku muukin on ajatellut samaa. Vaikka ei niin mukavaa, että muutkin on jääneet tällä tavoin ulkopuolelle. Ap
Musta tuntuu, että sellaisia, jotka eivät itse aktiivisesti julkaise, tägäile ja kiittele, ei myöskään julkaista, tägäillä eikä kiitellä. Itse kuulun tähän ryhmään enkä edes halua, että mun kuvani lähtee kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu fiilis, joten poistuin somesta. Ei ole ahdistanut enää ja pystyn nauttimaan niistä hetkistä, jotka oikeesti vietän kavereiden seurassa. Se mistä en tiedä, ei voi satuttaa. Karua, mut näin se menee.. Välillä kuulen toki, että ovat olleet jossain ilman minua. Järjellä tietty tajuan, että jokainen saa viettää aikansa kenen kanssa haluaa, mutta eipähän ikävät some julkaisut hypi enää silmilleni
Tää on kyllä viisainta mitä voi tehdä. Ainoa exit tästä tilanteesta. Mietityttää miten paljon jää paitsi jostain? Jotkut on kaverit on kokonaan pois somesta ja aina kyselevät et voitko kattoo sen ja sen jutun, olisko siellä fb-kirpparilla tällästä, millon se tapahtuma taas olikaa jne.
Modern day problems.
Kivahan näitä on lukea, alkaa tämä oma elämä tuntumaan aina vain paremmalta ja omat ongelmat pienemmiltä.
Hassua että joku jaksaa katkerana ajatella että ystäväpostaukset on merkki yksinäisen ihmisen huomion kalastelusta.
Eikö FB ole sellainen kuulumisten päiväkirja joka jaetaan kavereiden kanssa. Mun kuulumiset on arjesta valittamista, vapaa-ajasta iloitsemista, ajankohtaisten asioiden pohdintaa. En ole yksinäinen enkä erityisemmin koe kalastelevani huomiota. Haluan nähdä kavereiden elämää somessa ja näytän samaa itsestäni.
Turha antaa ylenmäärin keksittyjä merkityksiä toisten toiminnalle.
Se mistä ap puhuu on muilta epäkohteliasta, mullakin selvästi yks kaveri dissaa mua huolella somessa. Mutta minäpä tykkäilen ja laitan kommentteja ignoraamisesta huolimatta.
Ketään ei tägätä tai kenenkään kuvaa ei jaeta kysymättä lupaa se on ihan selvä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis lihava?
Miten paino mihinkään liittyy? Ja ei, mä en ole lihava enkä ap eikä muakaan kukaan somessa noteeraa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis lihava?
Niin, mun kanssa ei otettu yhteiskuvia silloin, kun olin lihava. Nyt hoikistuneena tuttavat haluavat kuvata minua jatkuvasti.
En tykkää, että.mua tägätään..yks kaveri teki niin lupaa kysymättä. Kielsin enää tekemästä. Jos haluan, että tiedetään, missä olen ollut, kerron itse. Samoin kaveri kertoo kotipaikkani mainitsemalla jotain siitä....tyhmää ja ärsyttävää!
Siis mitä, minä en koskaa kuvaa , postaa enkä tägää ketään kuka mukana
Oletko varma, että omissa asetuksissasi sallit tägäyksen?