Pitääkö työnjohtajan olla ekstrovertti??
Luulin, että ihmisten kanssa toimeentuleminen ja hyvät vuorovaikutustaidot riittää..
"Luonteeltaan hän on ekstrovertti, joka omaa hyvät sosiaaliset vuorovaikutustaidot ja on valmis tarvittaessa edustamaan yhtiötä."
Kommentit (19)
Ei todellakaan tarvi. Paras työn johtaja on sellainen jolla karismaa ja työkokemusta. Puhuu vähän mutta asiaa.
Pomon pitää olla pikkuisen pervertti.
Vierailija kirjoitti:
Se ihmisten kanssa toimeen tuleminen on sitä ekstroverttiyttä.
Eihän ole. Ekstroverttiys on usein ylenpalttista höpöttelyä.
Monellakin esimiehellä on OMASTA (ja vain omasta) mielestään hyvät vuorovaikutustaidot ja paineensietokyky. Se paineensietokyky kun vaan ei tarkoita sitä, että tuppisuuna naama nurinpäin ärähdellään miten typeriä alainen kysyy. Eikä vuorovaikutustaidot ole sitä, että vehkeillään selän takana ja liittoudutaan oman hovinsa kanssa muita vastaan.
työn johtaja kun söisi tämmöistä niin loppuisi vehkeily :D
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Olen introvertti ja tulen ihmisten kanssa toimeen mainiosti, jopa niin että joudun kieltäytyä esimiestehtävistä joita tyrkytetään joka vuosi. En vain koe olevani parhaimmillani esimiehenä koska ei voisi vähempää kiinnostaa olla muista vastuussa. Turhaudun myös tyhjän jauhamiseen ja typeriin ajatustenpompottelupalavereihin, enkä SAA*ANA SYÖ NIITÄ LEIVOKSIA JA PULLIA.
Jostain syystä työyhteisöni kuitenkin haluaisi että toimisin heidän esimiehenä, nykyisten sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Monellakin esimiehellä on OMASTA (ja vain omasta) mielestään hyvät vuorovaikutustaidot ja paineensietokyky. Se paineensietokyky kun vaan ei tarkoita sitä, että tuppisuuna naama nurinpäin ärähdellään miten typeriä alainen kysyy. Eikä vuorovaikutustaidot ole sitä, että vehkeillään selän takana ja liittoudutaan oman hovinsa kanssa muita vastaan.
Nyt osuit napakymppiin!
Pomona pääsee pitkälle jo sillä, että on rehti ja reilu eikä pidä suosikkeja, jotka sitten polkevat työkavereitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole. Ekstroverttiys on usein ylenpalttista höpöttelyä.
Miksi määrittelet sanoja oman pääsi mukaan? Et ole sellainen auktoriteetti että sinulla olisi siihen valtuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Olen introvertti ja tulen ihmisten kanssa toimeen mainiosti, jopa niin että joudun kieltäytyä esimiestehtävistä joita tyrkytetään joka vuosi. En vain koe olevani parhaimmillani esimiehenä koska ei voisi vähempää kiinnostaa olla muista vastuussa. Turhaudun myös tyhjän jauhamiseen ja typeriin ajatustenpompottelupalavereihin, enkä SAA*ANA SYÖ NIITÄ LEIVOKSIA JA PULLIA.
Jostain syystä työyhteisöni kuitenkin haluaisi että toimisin heidän esimiehenä, nykyisten sijasta.
Mutta osaatko lukea? Aloituksessa niihin ominaisuuksiin liitettiin tarvittaessa kyky edustaa yhtiötä. Kuvitteletko että sinä, joka kirjoitit tuon oksennuksen, olisit se henkilö jollaisesta tässä keskustellaan?
Ei, koska edelleenkin sosiaalinen lahjakkuus on yksilöllistä, eikä liity mitenkään siihen onko ihminen ektrovertti vai introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Olen enemmän introvertti ja tulen ihmisten kanssa toimeen. Ei ihmisten kanssa toimeentulo ole kiinni siitä onko ekstro- vai introvertti. Introvertti vain tarvitsee helpommin ja enemmän "omaa aikaa".
Mutta sanoisin, että ei kaikki työnjohtajat ole ekstroverttejä, osa heistä vetäytyy toimistolla mielummin yksinäisyyteen eivätkä välttämättä tule porukalla kahville. Olen siis itse töissä raksalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta osaatko lukea? Aloituksessa niihin ominaisuuksiin liitettiin tarvittaessa kyky edustaa yhtiötä. Kuvitteletko että sinä, joka kirjoitit tuon oksennuksen, olisit se henkilö jollaisesta tässä keskustellaan?
Osaatko itse lukea? Yrityksen edustajat ne minua työyhteisöni lisäksi esimieheksi ja yrityksensä edustajaksi haluavat. Vai oletko oksennellut kesällä aivosi pönttöön jos kuvittelet että työntekijät valitsevat esimiehensä? Heiltä voidaan anonyymisti asiaa kysyä, ellei pelleile jossain muutaman henkilön jätskikioskissa.
Ulospäinsuuntautuneet todella huonoja johtajia oman kokemuksen mukaan.
Se pointti on siinä oman sosiaalisen piirin rakentamisessa.
Ne hiljaisemmat jotka tekee oikeaa työtä ja nauttii luottamuksesta on yhtiölle tärkeimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko itse lukea? Yrityksen edustajat ne minua työyhteisöni lisäksi esimieheksi ja yrityksensä edustajaksi haluavat. Vai oletko oksennellut kesällä aivosi pönttöön jos kuvittelet että työntekijät valitsevat esimiehensä? Heiltä voidaan anonyymisti asiaa kysyä, ellei pelleile jossain muutaman henkilön jätskikioskissa.
Jaha, siis et osaa lukea. Tämä tuli selväksi.
Sitä että millaisista luonteenpiirteistä on etua missäkin hommassa on tutkittu, ja tulokset ovat osin yllättäviä. Esimerkiksi ohjelmistotestaaja (jonka moni mieltää sellaiseksi suljetun kopin hommaksi) hyötyy paljon ekstroverttiydestä.
Aloituksessa "valmis tarvittaessa edustamaan yhtiötä" kannattaa tulkita siten, että tässä haetaan menevää seuramiestä joka jaksaa tarvittaessa radattaa.
Kyllä ekstroverttien ihmissuhdetaidot ovat keskimäärin selkeästi parempia kuin introverttien, jos ihmissuhdetaidoilla tarkoitetaan kykyä olla luontevasti muiden ihmisten kanssa.
Introverteilla taas on "tuhat kertaa" parempi kyky tulla itsensä kanssa toimeen, noin keskimäärin ainakin.
Ongelma on vain se, että kukaan ihminen tuskin täysin introvertti tai ekstrovertti, vaan jotain siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, siis et osaa lukea. Tämä tuli selväksi.
Opettele lukemaan ja mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että millaisista luonteenpiirteistä on etua missäkin hommassa on tutkittu, ja tulokset ovat osin yllättäviä. Esimerkiksi ohjelmistotestaaja (jonka moni mieltää sellaiseksi suljetun kopin hommaksi) hyötyy paljon ekstroverttiydestä.
Aloituksessa "valmis tarvittaessa edustamaan yhtiötä" kannattaa tulkita siten, että tässä haetaan menevää seuramiestä joka jaksaa tarvittaessa radattaa.
Meillä se tarkoittaa sitä että kun käsky käy, hyppäät koneeseen olipa se matkalla Kiinaan, Intiaan, Usaan tai jonnekin Eurooppaan. Ja hoidat hommasi edustuksellisesti loistavan ammattimaisen kuvan jättäen. Harvat asiakkaat ovat mitään ryyppyrinkejä, mutta toisaalta en toimi siis raksa-alalla.