Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En koskaan päädy kavereiden some päivityksiin!

Vierailija
02.08.2022 |

Joskus kummastelen tätä.

Olen viimeisen vuoden aikana käynyt muutaman eri ihmisen kanssa kahvilla, keikalla katsomassa bändejä, elokuvissa, siellä sun täällä.

Koskaan nämä ihmiset eivät ole halunneet jakaa just sitä hetkeä someen, minkä ovat minun kanssa viettäneet. Jos itse olen laittanut ja tägännyt kaverin, nämä eivät ole jakaneet sitä omassa storyssaan.

Muiden kanssa kyllä kiitetään mukavasta iltalenkistäkin 😞

Tiedän, että ongelmani on typerä ja pinnallinen. Mutta silti tuntuu, että pinnan alla on jotain mitä en tajua. Tätä on ollut koko somen olemassaolon ajan: muiden päivityksiin tulee tykkäyksiä, mutta minun ei. Olen sellainen kerta viikkoon, tai pari kertaa kuussa päivittäjä ollut aina. En valita, enkä turhaan hehkuta. En koske politiikkaan.

Tuntuu että jään ulkopuolelle. Voi olla ihan normaali keskustelu, johon laitan mielestäni fiksun vastauksen, ja se vain ignoorataan. Kurjaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A, B ja C luokan ihmiset, kuulut luokkaan B.

Vierailija
2/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu somesta, niin ei oo tota ongelmaa. Voisit vaan nauttia siitä ystävän seurasta siinä, kun näät sitä, etkä siitä, että saat huomiota somessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä laittoi pataa tulemaan :

Vierailija
4/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt myös niin, että olen tägännyt kaverin ja tägäys poistetaan kaverin toimesta. Eikö ole epäkohteliasta. Tulee mieleen, että kaveri ei halua, että muut tietävät hänen olevan seurassani.

Vierailija
5/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A, B ja C luokan ihmiset, kuulut luokkaan B.

Mikä ihmeen A, B ja C luokka?

Vierailija
6/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt myös niin, että olen tägännyt kaverin ja tägäys poistetaan kaverin toimesta. Eikö ole epäkohteliasta. Tulee mieleen, että kaveri ei halua, että muut tietävät hänen olevan seurassani.

Ei läheskään kaikki halua tulla tägätyiksi. Kannattaa kysyä kaveriltaan ensin, saako hänet tägätä. 

Vierailija
7/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onglmaa asiassa, kun en koskaan ollut tai avannut some tiliä F.B/ instagram.Enkä tule avaamaan.

Vierailija
8/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moista edes ajatellut. Voi luoja😂

Vierailija
9/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi kiusaamisen muoto.

Vierailija
10/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan hyvä, ettei päädy tietämättään nettiin.

Vierailija
11/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ite somessa, mutta kaveri jakaa kysymättä kuvia meistä. En ymmärrä. Olenko siis in ja suosittu.

Vierailija
12/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin joku kertoo tästä ääneen! Mä en ole kehdannut kun koen tämän lapselliseksi ja pinnalliseksi. Mulle näy myös aina näin. Työkaverit laittaa päivityksiä juhlistaan ja tägäilee toisiaan. Joskus harvoin minäkin osallistun ja silloin kukaan ei päivitä someen mitään. Mua ei ole somehistorian aikana tägäilty kertaakaan mihinkään eikä musta ole yhteiskuvia muiden kanssa kuin 1 ja sekin vain mun laittamana, kukaan ei jakanut, tykännyt eikä kommentoinut. Luvan kyllä antoivat kuvan julkaisemiseen.

Tää on naurettavaa noin nelikymppiseltä naiselta, mutta minua tämä vaivaa. Poistuin jo osasta somekanavista kun teki niin pahaa katsoa muiden illanviettoja, sydämiä, tykkäyksiä ja tägäyksiä. Mutta en halua ihan täysin eristäytyä somemaailmastakaan.

Vierailija
13/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päädyin ja sen jälkeen estin kaikki tägäykset.

Vierailija
14/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tägätkö kysymättä lupaa kiitos.

Vierailija
15/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivität someja harvoin niin välttämättä sun postaukset eivät tule kaikkien kavereidesi feediin näkyville.

Vierailija
16/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, että et päädy.

Vierailija
17/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somepäivitys on yhdyssana.

Vierailija
18/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta on muuttanut algoritmiaan niin et feedi ei enää edes perustu seurattujen julkaisujen näyttämiseen vaan siihen, mitä algoritmi kuvittelee sun haluavan nähdä tai ehdottaa uutta sisältöä. Fasessakaan aikoihin ole näkynyt juuri kavereiden päivityksiä.

Toiseksi, tuo kaikki sydämet ja hehkutus ja lässynlää on niin feikkiä. Se on useimmiten rikkinäisen yksinäisen ihmisen halu luoda illuusio siitä, että hänellä, juuri hänellä on ihana elämä täynnä rakkautta ja suosiota. Kyse ei ole todellisuudesta, vaan yhdestä kuvasta, jonka takana voi ja useimmiten on jotain aivan muuta.

Vierailija
19/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu fiilis, joten poistuin somesta. Ei ole ahdistanut enää ja pystyn nauttimaan niistä hetkistä, jotka oikeesti vietän kavereiden seurassa. Se mistä en tiedä, ei voi satuttaa. Karua, mut näin se menee.. Välillä kuulen toki, että ovat olleet jossain ilman minua. Järjellä tietty tajuan, että jokainen saa viettää aikansa kenen kanssa haluaa, mutta eipähän ikävät some julkaisut hypi enää silmilleni

Vierailija
20/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta on muuttanut algoritmiaan niin et feedi ei enää edes perustu seurattujen julkaisujen näyttämiseen vaan siihen, mitä algoritmi kuvittelee sun haluavan nähdä tai ehdottaa uutta sisältöä. Fasessakaan aikoihin ole näkynyt juuri kavereiden päivityksiä.

Toiseksi, tuo kaikki sydämet ja hehkutus ja lässynlää on niin feikkiä. Se on useimmiten rikkinäisen yksinäisen ihmisen halu luoda illuusio siitä, että hänellä, juuri hänellä on ihana elämä täynnä rakkautta ja suosiota. Kyse ei ole todellisuudesta, vaan yhdestä kuvasta, jonka takana voi ja useimmiten on jotain aivan muuta.

Aika moni kuitenkin lähtee tohon feikkiin mukaan. Meillä kaikilla ei ole mahdollista edes feikki lässytykseen, kun ei muut lähde mukaan julkaisuihin tägäämällä tai muuten.

Vaikea selittää, mutta usein tulee tunne että on ihan epäihminen vaikka en ole mitenkään muuten hyljeksitty tai kiusattu.

Nro 12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi