~~~ENSIKOT maanantaina 23.20.~~~
Kommentit (41)
Älkää nyt herrantähden kaikki lähtekö täältä pois, kun mä vasta löysin tieni teidän hauskaan seuraanne..!
Pingu: +++++++tuulia
Dajm: Ja ainoalla oikealla tavalla kirjoitettuna myös minulle. Joo, meillä on niiden mun tyttärien kanssa todella läheiset välit. Johtuen siitä, että meillä oli niiden isän kanssa aikamoisia ongelmia erotessa ja välillä sen jälkeenkin ja mun oli vaan paljon puhuttava ja selitettävä niille asioita. Ei siis mitään ihan tavallisia riitoja, vaan hänen mielenterveyteensä liittyviä juttuja. Eli paljon on koettu ja tiedonhaluisina lapsina kyselivät paljon asioita. Ja kyselevät edelleen. Ei sen puoleen, kyllä meillä tapellaankin! Mistähän ovat mahtaneetkin saada noin pänkit ja tempperamenttiset luonteet..?
ON:Mies on ollut koko viikonlopun niin kiukkuisella tuulella, että olen katsonut parhaaksi olla vaan ihan hissukseen vauvajutuista... Paremmalla ajalla sitten. Mut kyllä mä NIIN kovasti haluaisin jo sen vauvaluvan...
Toivottavasti ketään ei ärsyttänyt, että kirjoitin vähän tytöistäni..?
Nyt imuroimaan ja jumpalle...
Plussatuulia kaikille toivottelee
Hätähousu
Eilen yritin tänne jo kirjoitella, mutta junassa tuo kännykkä toimii aika ajoin vähän huonosti... eihän siitä sitten mitään tullut!
Polttarit meni loistavasti! Hiukan tuli kyllä viiniä maistettua, mutta mitään lärvejä en ottanut. Tulin siihen tulokseen, että annan nyt mennä polttareissa vielä alkomahoolia, koska kp:t oli silloin vasta 29/28 ja niin moni täällä palstoilla oli sitä mieltä, että ei ole tuossa vaiheessa vielä haittaa. Enhän edes olisi tiennyt sitä, jos en olisi hötkyillyt sen testaamisen kanssa :)
Nyt siis käynnissä rv 4 + 3... hassua kirjoitella jotain muuta, kuin kp:itä...
Nyt kaikki mukaan plussajunaan, mä pidän tätä pysäkillä ja toivon paaaaaljon seuraa! Niin, ja tietystikin toivon, että pysyn junassa mukana, että kaikki menee hienosti... vielä tässä on riskinsä.
Ja tässä vielä muuutama oire listattuna, joita tässä kierrossa ollut. Jos näistä olisi jollekkin hyötyä:
1. lämmöt ylhäällä vielä kp 26 ->. Yleensä laskee kp 26, mutta nyt pysyvät edelleen ylhäällä n. 0,5 - 1,0 astetta normaalia korkeammalla.
2. nippailua mahassa. Sellaisia hetkittäisiä kipuvihlontoja n. viikko oviksen jälkeen. Näitä oli pari kolme kertaa
3. tissit kipeät (kuten yleensä aina), mutta kipuilu jatkuu edelleen. Ei siis loppunut muutamaa päivää ennen kp 28:aa.
4. kipeä olo kp 27 -> . Nenä hiukan tukossa aamuisin.
5. nyt on mahassa nippaillut tosi tasaseen - kokoajan kyllä tietää, että jotain siellä tapahtuu...
6. Nyt on alkanut sellainen menkkakipua muistuttava kipu (eilen ja tänään), mutta menkkoja ei näy eikä tissien kipuilu lähde pois ja lämmötkin on edelleen ylhäällä, joten olen luottavaisin mielin näiden kipujen kanssa.
Jeesh - tuollaisia mulla. Aika yksilöllistä lienee.
Nyt pitää mennä katsomaan ruuan valmistumista. Ja EXTRA ISO KIITOS kaikille onnittelijoille. Tuntui mukavalta lukea teidän viestejä :)
Sateista maanantaita kaikille, jotenkin tosi tylsää ja masentava kun keli on mikä on!
Viikonloppuna on ollut aika hiljaista. Itsellä viikonloppu oli niin työn ja muun ohjelman täyteinen etten palstailemaan ehtinyt.
Masulle: todella suuret pahoittelut tädistä ja tsmpitystä eteenpäin!
Maitikille: toivottavasti huominen gyne reissu tuo selkeyttä asioihin, tsemppiä!
Nennaliina: piinailua bdbdbdbdbd plussaa kovasti toivon =)
Jessis ja Dese: piinailu tsempitystä molemmille napatkaa plussat ja matkatkaa yhtämatkaa o-puolelle.
Vanhoille enskoille kuten Brookelle, Jessicalle, Deselle ja Killalle suuri tsempitys (((rutistus)))!!
Älkää nyt kokonaan täältä kadotko! Varmasti on kuumeilu tuntemukset muuttuneet kun oma käärö antaa odottaa. Eritäin kovasti teille kaikille +++++++ toivon ja tietysti muillekin!
En muista pitikö jotain vielä kommentoida, joten pahoittelut tädistä ja piinailu onnea kaikille!
-hapö- kp27/32-40
Mulla on tänään 23-v. synttärit. Ja sitte mulla on mahatauti. Jee.
Ja jos vatsanvääntöjä vertailee, niin osa tuntuu ihan menkkakivuilta eli täti on varmaan nurkan takana, kp 34/28-35.
Hauskat synttärit siis. Anoppi oli tehny kakunki, mutta lupasi säästää sen huomiseen, jos olen silloin kunnossa. :)
Niina1983, hoyt, dajm: Mulla ei oo ollu hormoniehkäisyn oikeastaan ollenkaan menkkakipuja. Paitsi tänään, jos ne on niitä.. Pahoinvointia oli ekat pari kuukautta aina sillon tällön. Kai se on ihan normaalia, ku kroppa joutuu taas hormonien myllytykseen sen keinotekoisen tasaisuuden sijaan. Tädin visiitit oli lyhyitä ja niukkoja, seki on normaalia ehkäsyn lopettamisen jälkeen.
Pingu: Mulla on ihan samat hommat täällä, tosin käyn vessassa juoksemalla ripulin takia, mutta tuleepa samalla tsekattua se hemmetin täti, joka vois pysyä poissa. Tsemppiä sinneki ja kärsivällisyyttä. Missä vaiheessa se sinun kierto olikaan?
Saikku: bdbdbdbd Toivotaan toivotaan...
Maitikka, Killa, Jessica ja Brooke: Kauanko yrititte luomulla ennen ku päätitte tutkituttaa? Mikä se aukiolotutkimus on? Mulla on 10.11. gyne, se normaali parivuotiskatsaus. Huomaakohan se gyne varmasti, jos on jotaki epänormaalia tai lastensaantia vaikeuttavaa? Meillä on nyt 5. yrityskierto lopuillaan ja aika toivotonta on. Teille tosin soisin mieluiten että pääsisitte tuonne o-puolelle, ku olette niin pitkään jo tuplailleet! :)
Oviksen tikuttelijoille: Toivottavasti tärppää!
Piinailijoille: tädittömiä päiviä/kuukausia.
Vauvvoja, vauvvoja! s-k-
täältä pohjosesta!
Meillä on maa valkoinen ja puut kuurassa. :)
ainoa asia, joka tehtiin eritavalla tässä kierrossa oli asento ja se, että olin " jalat ylhäällä" ja tyyny persuksen alla n. 10 minuuttia aina pupuilun päätteeksi. Se tuntui sillä hetkellä aivan dorkalle ja mieskin meinasi nauruun tikahtua, mutta SE TOIMI! Niin, ja asentona meillä oli siis se ihan perus mies päällä -asento. Niin, ja mulla siis taaksepäin kallellaan oleva kohtu.
Vilkutuksia kaikille :)
[b]Saikku[/b]: Tsemppiä!! dbdbdb! Toivottavasti nega oli vaan harhaa ja plussa tulee testiisi pian.
[b]Nennaliinalla [/b] alkaa pian piinailut. Toivottavasti se täti tosiaan ymmärtää pysyä poissa. Hus!
[b]Jessicalla[/b] oli hoitoihin aika jo varattuna. Toivotaan nyt kuitekin vielä tähänkin kiertoon plussaa... toivottavasti tutkimukset vievät eteenpäin, ja saatte toivoa tilanteeseenne. Tsemppiä!
[b]Maitikille[/b] tsempitykset gynelle. Tuleppa sitten kertomaan mitä siellä sanoivat.
[b]Desjo[/b]: Kiitoksia onnitteluista! Upea sydän :) Sullakin piinailuhetket käsillä.... älä vielä luovuta! Toivottavasti täti pahanen kiertää teidänkin oven kaukaa!
[b]Dajm[/b]: en osaa sanoa tuohon kuinka pian menkat pilleireiden jälkeen tulevat " luomuina" mitään, mutta aika paljonhan tuo on kiinni siitä, millainen kiertosi oli ennen pillereitä. Näin olen ainakin ymmärtänyt... Toki pillereiden takia voivat antaa odotuttaa ekalla kierrolla. Jollain on varmasti parempaa faktaa tästä asiasta, kuin tää mun arvailu. OLiko se niin, että olet siis _lopettanut_ pillerit huhtikuussa, ja menkkasi ovat silloin tulleet viimeksi? En ihan saanut tuota pillereiden lopetusaikaa tuosta viestistäsi irti... No Tsemppiä kuitenkin!
[b]Pingu[/b]: toivottavasti saat testillä plussan! Hyvältähän tuo kuulostaa :) bdbdbdbdb!
Jatkan myöhemmin lisää, nyt kutsuu ylityöt. yök...
peipposka
[colot=FF1493]Heti alkuun täytyy kiittää kaikkia Ensikoita! Lueskelin tota viikonlopun pinoa ja kyllä te vaan ootte ihan parhaita kaikki, uudet ja vanhat! :)
Reilun vuoden oon nyt Ensikoihin kirjoitellut, ja pikkuhiljaa oikeesti alkaa vaan tuntua siltä, että tarvii jotain muuta. Semmoinen ryhmä olisi tarpeen, jossa kirjoittelijat on enemmän samassa tilanteessa. Muistan kyllä vielä itsekin miten innoissaan oli yrityksen alkuvaiheessa, mutta nyt ei oikein sitä sorttia kovin hyvin jaksa. Pitkään yrittäneet tajuaa varmaan...?!
Sitä mä vaan ihmettelen, että miten tänne Ensikoihin löytääkin vaan kivat tyypit, kun kaikki on niin mahtavia! :) Jatkakaahan vaas samaan malliin, niin taas uudet uskaltavat liittyä joukkoon! Kyllä mä takuulla tuun vielä lukemaan tiedän kuulumisia, vaikken niin jaksaisi kirjoitella!
En mä tosiaan ole vielä l-puolelle oikein varsinaisesti asettunut, pitänyt taukoa koko palstailusta. Kevyseti lapsettomiin oon jonkun viestin kirjoittanut, Hoidon tarpeessaa olevia vähän vierastan jostain syystä, vaikka oon sitäkin lueskellut, ja kivoja tyyppejä sielläkin on! Kai, kun ei oo mitään varmuutta koska hoitoihin lähdetään, niin se tuntuu oudolta. Ensikoiden pino sielläkin puolella ois ihan paras, voitais sitten porukalla siirtyä sinne, kuka kokee sen tarpeelliseksi. Ja tietty toivotaan, ettei tarvii pitkään siellä olla! :) Niin ja viikkopinokin voisi alkuun olla hyvä ajatus, katotaan sit kuinka aktiivisia jaksetaan olla!
[colot=8B0A50][b]Jessis[/b]: voi vitsit sua onkin kaivattu! Koitin olla kärsivällinen, kun arvelinkin että et sä meitä oo hylännyt, vaan yhteydet ei aina pelaa! :)
[b]Brooke[/b]: kiva kun säkin löydyit! :) Ihmettekin, että missä sä oot, kun sä et voi vedota nettiongelmiin! ;)
[b]Oona[/b] vielä on kateissa!!!
[b]Maitikka[/b]: gynekuulumisia odotellaan! Tuu sit heti kertomaan!
[b]Hätähousu[/b]: sulle piti vielä sanoa, että sä menet ihan täydestä Ensikosta! :) Jos kerran tunnet olosi täällä kotoisaksi, ja mikset tuntisi?! Enskat on ihan parasta kuumeiluseuraa! Eiköhän tänne uusiakin tulijoita löydy, vaikka me paikalta poistuttaisikin! :)
[b]S-K[/b]: Onnea synttärisankarille! :) Me lähdettiin tutkimuksiin aika aikaisessa vaiheessa, ei olut puolta vuottakan yritystä. Tämä siksi, että mulla oli tosi epäsäännölliset kierrot ja yksi lääkäri epäili mulla pco:ta (munasarjojen monirakkulatauti, joka saattaa aiheuttaa ovuloimattomuutta). Vikaa ei kummastakaan löytynyt, joten jäätiin sitten odottelemaan. AUkiolotutkimuksessa katotaan, onko munajohtimet auki (voi olla tukossa esim. endomertioosin tai sairastetun tulehduksen jäljiltä). Elokuussa tuli vuosi yritystä täyteen ja nyt pohditaan hoitoihin lähtöä.
[colot=FF1493]Huh, mikä megaviesti taas... Loppuun vielä vähän [b]omaa napaa[/b]:
kp 27/28-41 menossa. Tätiä odottelen ehkä ensi lauantaiksi. Tänään tissit kipeytyi ja mahassa jännää kipuilua. En kuitenkaan innostu, koska kaikenlaista on ollut ennenkin, mutta ei lopulta mitään positiivista kuitenkaan. Olen siis vakuuttunut siitä, että en pääse siirtymään o-puolelle vaan saan jatkaa Ensikoissa l-puolella! Tai ymmärrätte varmaan, että jos saisin valita, niin plussan mä toki mieluummin ottaisin, niin ihania kuin te olettekin! ;)
No niin, kuka on rohkea ja avaa keskustelun tuolla l-puolella?! ;)
Killa
[color=FF1493]Hienot värit olin teille valinnut, mutta lukihärö esti niiden näkymisen! ;)
S-K- Hyvää syntymäpäivää ja toivottavasti pääset huomenna kakua syömään!
Oispa ihannaa kun olisi jo lunta, oon kade! Täällä etelässä ei lumesta tietoakaan.........
dajm: minulla ekat menkat tuli pillereiden lopetuksen jälkeen ihan niinkuin pillereiden aikanakin eli kp28:na. Siitä eteenpäin sitten kp:t ovat vähän venähtäneet eli 32-40
-hapö-
Olipas iloinen yllätys löytää näin pitkä enska-pino heti maanantana!
Lapsettomuusasioista on ollut puhetta. Ymmärrän kyllä, että osalla enskoista on halu siirtyä muihin maisemiin (ainakin osittain :)), koska vertaistukihan täällä on paras tuki. Juuri vauva-yrityksen aloittaneet voi kokea jo kahden kuukauden jälkeen, että maailma kaatuu tähän - ja se saattaa taas satuttaa jo yli vuoden yrittänyttä. Enkä halua siis vähätellä kummankaan tuntemuksia. Itselläkin tunteet seilaa ihan parin tunnin välein laidasta toiseen ;) (voiskohan olla oire, hih?)
Peipposkalla on ollut kivat polttarit, JEE! Se olikin sitten todella se " viimeinen" hurvitteluilta ;) ainakin yhdeksään kuukauteen, heh. Koskas se teidän h-hetki nyt olikaan? Joko alkaa iskeä viime hetken stressi?
Dajm, kyllä se mun kummityttöni on mitä ihanin mussukka... Hänen kuvansa on nyt mulla taustakuvana, ja aina hymyilyttää kun sen nään :)
).( täti on tosiaan pakannut kamansa ja häipynyt (jee). kp 5/27-33 eli hitaasti mateleva alkukierto meneillään. Painiskelen mitä vaikeimman hääpukuongelman kanssa - olin teettämässä sitä, mutta tänään törmäsin upean ihanaan pukuun morsiuspukuliikkeessä (miten niin törmäsin? no, kun se oli siinä oven edessä ja olin menossa katsomaan viittoja ;)). Se olis upea, sitä olisi yksi kappale... Mutta jos tästä kierrosta tulen raskaaksi, niin se ei kyllä istu enää helmikuussa oikein hyvin. Nyt jos ostan sen, niin plussa pärähtää ja jollen osta, niin mitään ei tietty tapahdu ja joku muu ostaa sen. Vaikeaa, vaikeaa. Ei tekis mieli keskeyttää yritystäkään kuukaudeksi. Blaah, haudon asiaa yön yli. Ihmeellisesti tää vauvamasu ja häät kietoutuvat yhteen, joten pahoittelen aiheeseen kuulumatonta tilitystä :)
+++++++++Vilkutuksia ja plussatuulia++++++++
Pieni tauko toissa, niin heti piti paasta kirjoittelemaan!
Onnea s-k:lle...vaikka olo onkin huono, niin 23 on kiva ika. Ma taytin 23 4 kertaa, kun jotenkin jamahdin. nyt oli pakko iskostua todellisuuteen, ja myonnan oikean ikani jo:)
Killa, Jessis,Brooke ja muut: toivottavasti plussa parahtaa pian ruutuun. Tottakai me kaikki ymmarretaan, etta pitkan yrittamisen jalkeen ei jaksa ihan innolla kaikkien kuumeilua. Kivaa olis jos saatte enska pinon l-puolellekin. Ehka se auttais monia taalla olevia siirtymaan l-puolelle jos ei plussaa ala kuulumaan. Toivottavasti tekaan, ette siella kauaa viihdy.
Hatahousulle piti jo aikaisemmin sanoa, etta suthan lasketaan joka tapauksessa taas ensisynnytajaksi, jos sun viimeisesta synnytyksesta on yli 7 vuotta.
Masulle ja muille pahoittelut tadista. Masulle erityisesti tsemppia...ja paljon jaksu energiaa.
dese: o/ pitkasta aikaa!
ON: Mun kierrot on ihan omituiset. tarkistin just kalenterista,etta mun viime kierto oli vaan 26pvaa, ja nyt oli 32 pvaa, aina on ollut 28-29pvaa. No toivottavasti ne ei ala enempaa venymaan.
hauskaa viikkoa kaikille!
Nuutti
Minä kanssa mukaan, jos tulee lapsettomuuspuolen enska-pino! Millä nimellä sitä kutsuttaisiin - Lenskat, Lapsenskat, Lensikot, Enskalat? :) En ole minäkään osannut siirtyä l-puolelle, kun on ollut sellainen olo että vasta sitten kun hoidot alkaa, on enemmän jutusteltavaa siellä.
Huomaatteko muuten tuon kun-sanan viimeisessä lauseessa. Tuli automaattisesti noin. Vaikka ihmismieli on ihmeellinen, ja jaksaa aina toivoa, vaikka pettymyksiä on tullut jo enemmän kuin riittävästi, niin silti olen aika vakuuttunut, että vielä tämän syksyn aikana niitä hoitoja aletaan meilläkin ainakin suunnittelemaan. Kp on nyt 23, ja oviksesta on viikko, eikä mitään oireita ole, joten usko alkaa tähänkin kiertoon hiipumaan.
Noniin, siinäpä tuli ON:aa, sorry! Pakko jatkaa töiden tekemistä, yritän palata myöhemmin asiaan paremmin kommentoiden.
bianco
Pingu ja saikku, pahoittelut negoista.
Nennaliinahan saa kohta jo piinailla =) ja Pingulla sitä vasta piinaa onkin....
Huiskutus Haavemaalle !!
Tervetuloa takaisin Trixie ja onnea synttäreiden johdosta s-k. Harmi, että pitää viettää synttäreitä mahataudissa. Ei kivaa (nimim. viime viikolla oksuillut). Aukiolotutkimuksesta löysin netistä seuraavaa: Usein myös munatorvien aukiolotutkimus on paikallaan, sillä raskaus ei ala, jos irronnut munasolu ei kohtaa siittiötä munatorvessa. Munatorvien aukiolotutkimus voidaan nykyään tehdä tavallisella gynekologin vastaanotolla ultraäänitutkimuksena.
Gyne ei välttämättä ¿huomaa¿ kaikkia asioita tavallisessa vuositutkimuksessa, siksi kannattaa hänelle sanoa, että esim. ultraisi munasarjoja tms. Mulla ei ainakaan ole koskaan aikaisemmin ultrattu koko munasarjoja ennen kuin nyt kun lasta ei ruennut kuulumaan.
Welcome back Jessica. Ihmettelinkin jo välillä missä kaikki ¿vanhat¿ enskat luuraa. Se aukiolotutkimus on ihan hyvä etappi aloittaa näitä tutkimuksia. Eihän se nyt mikään maata ylentävä kokemus ole, mutta jos sen buranan muistaa ottaa niin eipä se kovin kivuliaskaan ole. Tsempit siihen!
Brooke: mä olen käväissyt l-puolella niissä inssipinoissa ja lukenut niitä kun on ollut ajankohtaisia. Vähän olen kysellytkin muilta, joille on useampi inssi jo tehty. Ivf pinoja siirryn lukemaan kun sen aika on, nyt en vielä jaksa sinne asti ¿harpata¿.
desejolla on lomaa, voih, huokaa kateellisena. Oispa mullakin. Pidä täti loitolla lomalla, siinä sulle uusi motto !!! Ja kiitos jaksu-terkuista. Mä olen taas vaihteeksi ihan hyvällä päällä (huomaa varmaan jo teksteistäkin =). Löysin itselleni parikin uutta harrastusta ja muuta vapaa-ajan toimintaa ja kummasti on mieli piristynyt kun liikkuu ja löytää uusia tuttavuuksia. Ei tarvitse tätä omaa oloaan koko ajan pohtia. Siitäpä tulikin mieleeni, että mitäs masu:lle kuuluu? Onko yhtään parempi mieli jo? (((halaa)))
Tää on ihan kans oman l-puolen pinon puolestapuhuja! Ois kiva jatkaa juttua teidän tuttujen kanssa ja edetä näissä hoitoprosesseissa. Viikkopino vois olla hyvä ajatus.
Maitikka: mulla on samaa ongelmaa, eli ne munarakkulat on siellä keskellä munasarjaa. Sanoiko se lääkäri sulle, että miksi ne on siellä niin ja mihin se vaikuttaa? Mulle se ei oikein tehnyt selväksi, että mikä se tilanne nyt sitten oikein oli. Vähän niinkuin pco:ta mutta ei kuitenkaan....kun pco:ssa ne rakkulat on siellä reunamilla nauhamaisesti....otappa näistä nyt sit selvää.
Killa: tiedän tunteen!! Bianco, vielä on toivoa!
(Kylläpäs mulla olikin taas asiaa =)
t. Afternoon
Kivaa kun on ollu tänään näin aktiivista väkeä. Tekis niin mieli kommentoida jokaiselle henkilökohtaisesti jotakin, en vaan osaa, pelkään suuresti unohtavani jonkun, joten pysyttelen toistaiseksi ainakin tällaisissa yleisissä löpinöissä.
Muutaman viikon olen taas itsekin ollut hieman passiivisemmin mukana, kun tuntuu ettei ole ollut mitään sanottavaa, pinoja olen kyllä koittanut käydä lukemassa vähintään joka toinen päivä.
Itselläni on alkamassa piinaviikot. Ja koska toiveena olisi saada heti ensimmäisellä testillä plussa, päätin odotella aivan rauhassa ennen kuin lähden testiostoksille. Ja päätökseni vuoksi saatan joutua piinailemaan parikin viikkoa, edellinen kierto kun venähti 40 päivään, joten ainakin sen odotan. Tällä hetkellä kyllä tuntuu siltä ettei tainnut tässä kuussa tärpätä, kun ei ole mitään tuntemuksia siihen suuntaan että olisi plussaa pärähtämässä, mutta eihän sitä ikinä tiedä.... toivotaan parasta.
hannnah 26/28-40
Valtavan pino on jo saatu aikaiseksi¿Kovasti sitä yritin silmät sirrillään lukea, mutta katsotaan mitä jäi mieleen! Aikas inhokki päivä oli töissä, joten kohta meen sohvalle ja otan hyvän asennon, kun täydelliset naiset alkaa¿=)
Teille kaikille yhteisesti, jotka suunnittelette menoa l-puolelle, niin ymmärrän hyvin, jos täällä ei enää olo ole ¿kotoinen¿¿Me kun jännäämme ja piinailemme, siitä ei taida enää niin innostua? Saatte ainakin vertaistukea enemmän. Itse olen aika ulapalla noista hoitojutuista, joten on vaikea asioihin kommentoida, tietenkin aina voi antaa halin *rutistaa*¿(masulle ekstra iso)
dajm: Kovasti peittoja tuli pöllyteltyä, toivotaan että tuottaa tulosta! Eihän sitä tiedä jos teilläkin tärppi käy¿=)
Pingu: pidetään vielä lippu korkeella bd
Peipposka: Tuntuu varmasti ihanaltakin kirjotella viikkoja, eikä enää kp:tä! *huokaa* On se vaan varmasti aikas ihmeellistä =)
s-k: Onnea valtavasti! Ja pikaista paranemista samalla, ei oo kyllä häävi tauti (sairastin ite pari viikkoa sitten)¿Niin ja bdbdbd
Kaikille piinailijoille paljon peukkuja! bdbd Aika menee tappavan hitaasti, mutta toivotaan, että se on sen arvoista!
ON: Nyt mennään siis p17 ja ovis oli siis vkloppuna! Kovasti peittoja tuli pöllyteltyä ja nyt pitänee hiukan varmistella ;) Saa nähdä! Aika luottavainen fiilis, mutta sehän heittelee joka minuutti! Muuten eipä mitään ihmellistä =) Nyt äkkiä telkkarin ääreen!
-marge-
..ilmoittelen, että tätiä ei vieläkään kuulu. Juoksin aamulla ennen pissaamista äkkiä apteekkiin ja hain testin (Clearblue) ja negaa näytti edelleen. Ajattelin nyt sit ainakin loppuviikolle ootella ja testata vielä sitten, jos ei kuulu mitään. Ja jos ei vieläkään tuu plussaa, ni kaipa sitä täytyy sitten varmaan tk:seen soitella. Eihän mulla tosiaan oo vasta kun kaks kiertoa luomusti takana, mut kun kumpikin oli sen tasan 30 päivää ja tiputtelu alko kummassakin kaks päivää aiemmin, niin luulin jo, että kierrot ois ihan kohdallaan, eikä heittelis.. Mut voihan olla, et tää on joku outo juttu, enkä oo raskaana ja täti kaartaa paikalle vasta jotain kp40-50, mut haluun kuitenkin edelleen uskoa, että mahassani asuu jo joku.. :)
Pingulle myös plussatuulia ja edelleen piinaillaan sitä tuplaplussaa!!!!
S-k:lle ONNEA synttäreiden johdosta!
-Saikku kp32/30-
Tulipahan ihan murteella kirjoitettua :)
Ihanasti te muut ymmärrätte meidän vanhojen enskojen tuntemuksia. Minua itseäni harmittaa se, että nämä jutut lapsettomuudesta eivät oikein kuulu tähän ensikoiden alkuperäiseen ajatukseen. Täällä pitäisi voida jakaa kokemuksia ja tuntemuksia piinailuviikkojen jännittävistä hetkistä ja ovistestien ensi kokeiluista.
Tottahan täällä saa purkaa myös pahaa oloaan, mutta ehkä meidän olisi aika siirtyä juttelemaan näistä " paatuneista" olotiloista jonnekin muualle ja tulla kertomaan teille aina välillä missä mennään ja lukemaan teidän piristäviä juttuja.
Tuisku kp 26/34-42
Hyvää syntymäpäivää toivotan :)
kaikille vanhoille enskoille: ymmärrän että teistä tuntuu siltä, että tää täällä pyöriminen tuntuu hetkittäin ahdistavalta. me uudet tosiaan tupataan lannistumaan jo kun ekalla ei onnista, niin mahtaa se teistä tuntua pahalta kun jo yli vuoden päivät olette aina vaan joutuneet pettymään. varmaan semmonen enskojen oma lapsettomuuspinkka antais parasta mahdollista vertaistukea. tosin ikävä teitä tulee, joten älkäähän kokonaan meitä unohtako. paljon voimia kaikille. kyllä se vauva meille kaikille vielä suodaan, tavalla tai toisella.
saikku: ostinpa minäkin toisen testin, herkemmän tällä kertaa.. ja negaa täälläkin... aattelin kuitenkin vielä huomenna aamupissasta testata.. oon niin malttamaton. oviksen mukaan viimeistään tänään ois pitäny tätsyn tulla, onneks ei oo kaartanu paikalle (ovksesta 11päivää, mulla lyhyt luteaalivaihe).oireita mulla ei oo vielä ollenkaa. tai siis masua välillä hieman nipistelee, mutta se nyt voi enteillä mitä vaan. otetaan tällä viikolla se tuplaplussa. meijän on vaan ihan pakko plussata!
nyt nukkumaan niin jaksaa aamulla nousta.
hyvää yötä
-pingu kp 37/35-37 (eikä tätiä vieläkään näy (hip hei!), tosin eipä myöskään oo plussasta tietoakaan oireista puhumattakaan)
ja toiseen pitäis lukea, mutta pakko oli tulla täällä pyörähtämään.
Kiitos hoyt ja maitikka kun opastitte tuossa kp-laskennassa, olen vielä vähän onneton... eli nyt siis kp 3/31 menossa. Onneksi kierron pituus pysyi aisoissa, mutta on kyllä pidempi mitä oli enne pillereitä (silloin oli tasan 28 päivää, mikäli nyt oikein muistan tuonne yhdeksän (!) vuoden taakse).
Dajm kyseli, milloin jätin pilsut pois, eli 15.9 taisin syödä viimeisen, sitten tuli heti täti 19.9. ja nyt on sitten ekan yrityskierron jälkeen täti kylässä. Miulla oli kanssa välillä tosi huono olo, ja jotkut ruoka-aineetkin, joista yleensä tykkään, ällötti (esim. kiinalaisessa ravintolassa friteeratut jutut). Nyt sit menkkojen aikana on makeakin maistunut, mutta sillon kierron aikana ei kauheesti. Lisäksi oli alavatsa aika hellänä koko ajan, pupuillessakin saattoi tuntua välillä pientä kipua (tosin tää tais liittyä lähinnä siihen oviksen aikaan ja sen lähelle). Olihan sitä yleensäkin kaikenlaista, sit kasvoi tuo rintavarustuskin, mutta myös ehkä lihoin vähän, joten voi liittyä siihen. Onko siulla ollu muuta kun huonon olon tunnetta?
Pingulle tsemppiä, on niin jännät paikat! Toivottavasti plussaat :) bdbdbdbd
Saikku tulehan kertomaan, onko tätiä näkynyt siellä päin, vai ymmärsikö pysyä poissa.
Nennalle ja s-k:lle kärsivällisyyttä piinailuun ja plussasäteitä, kyllä se viikko menee, vaikkei siltä tunnukaan. Toivottavasti saadaan ihania uutisia!
Maitikka, tulehan sit huomenna kertomaan, miten gyne meni!
Nyt tenttikirjan luo ->