Kaveri koittaa määräillä, että lähtisimme ulkomaan matkalle
Kaverilla on kauhea hinku ulkomaille. Hän katselee rantalomia espanjasta, kreikasta yms. Ei miestä, eikä lapsia, joten hän koittaa koko ajan saada minut mukaan ulkomaanmatkalle! Olen sanonut, että mulle riittää kotimaan matkailu ja koittanut viedä keskustelua muihin aiheisiin ja ehdottanut että pyytäisi sisaruksiaan ulkomaille hänen kanssaan. Ei kuitenkaan tunnu menevän jakeluun vaan hän aina painostaa minua ulkomaille ja pitäisi muka esittää niin iloista hänen suunnitelmistaan!! En enää jaksa tätä. Mua ei kiinnosta ja haluan tehdä omaa elämääni koskevat päätökset itse!
Vastaavia kokemuksia???
Kommentit (37)
Sano kaverille, että kerjää jotain toista mukaasi.
Parhaat matkani olen tehnyt ihan yksin. Ei tarvitse valittaa kenenkaan muun haluamisista. Paiva Louvressa olisi monelle muulle ollut liikaa.
Tai sano, ettei sulla ole varaa panna rahaa reissaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat matkani olen tehnyt ihan yksin. Ei tarvitse valittaa kenenkaan muun haluamisista. Paiva Louvressa olisi monelle muulle ollut liikaa.
Täällä sama kokemus.
Pari matkaa yksin olen tehnyt. Paljon rentouttavampaa, kuin rasittavan matkaseuralaisen kanssa.
Olen oppinut sanomaan kaverille etten halua lähteä matkalle. Pari viimeistä reissua oli niin v....tumaista hänen kanssaan, että päätin tämän loppuvan. Suuttuu ja äksyilee reissussa ja silloin viikon loma on ehdottomasti liian pitkä.
Hyvin voit reippaasti vaan sanoa, ettei sua vaan huvita.Sen pitäisi riittää.
Jos sun kaverilla on joku lievä psykoosi tai muu ongelma ja hän ei vaan tajua. Ei tajua vaikka miten sanot ettet ole lähdössä niin minkä sille sit mahtaa. Kyllä se siinä vaiheessa viimeistään ymmärtää tilanteen kun et ilmesty lentokentälle ja hän lähtee yksin matkaan.
Antaa kaverin siis painostaa ja jankata. Älä anna rahaa, älä osta lippuja. Toista rauhallisesti vaan "mua ei kyllä kiinnosta mikään tollanen matka, en missään nimessä tuu mukaan, mutta pidä sä hauskaa." Ei kai siinä mitään muutakaan voi, jos oot jo monta kertaa sanonut "kiitti, ei kiitti" ja tyyppi ei vaan mitenkään sitä ymmärrä.
Kokeile ensin vaikka päivä Tallinnan risteilyllä
Voit tehdä ostoksia ja on kuitenkin lähellä vaikka ulkomailla.
Ole sitten huonoa seuraa niin ei pyydä uudelleen.
Tulisi varmaan ihana matka, kun nytkin on tuollaista. Älä lotkauta korviasi, elä omaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Tai sano, ettei sulla ole varaa panna rahaa reissaamiseen.
Ei kannata sanoa, jos se ei ole totta. Parempi sanoa niin kuin asia on. Et halua matkustaa ulkomaille. Matkustat Suomessa ja se on sinun unelmasi. Jokainen saa unelmoida mistä haluaa. Kreikka ei ole minun unelmani.
Tätä voi toistaa ja toistaa ja vaihtaa sitten puheenaihetta.
Kaveri houkutteli minuakin Etelä-Amerikan reissulle ja olisi maksanut matkanikin. En hemmetti soikoon lähde jonkun toisen rahoilla, kun ei itselle jää mitään sananvaraa.
Sano sitten kaverille, että ei olla yhteydessä vähään aikaan, jutellaan sitten, kun hän lopettaa painostamasta sinua matkalle. Että koet sen jo niin ahdistavana, että et halua kuulla aiheesta enää mitään. Ja että et aio lähteä matkalle. Piste.
Tällaisia jankkaajia oikeasti on valitettavasti. Sanoin eräälle jankkaajalle, että turha lentely ulkomaille ei sovi eettisiin arvoihini. Pahoitti mielensä, mutta lopetti jankkaamisen.
Tee itsenäiset päätöksesi,älä annan kaveriden hallita elämääsi. Minun ystäväni joka oli vuosikymmeniä elämässäni,hallitsi aikaani arjessa.Itse sallein.Hän solmi erojen jälkeen avioliiton .Joka mahdollisti hänelle vaurautta.Minä asuin yksin ja minun tuloni,ei saman ritänyt. Tuli hänen pyöreiden vuosien aikaa.Sanoi lähde Espanjaan 5 viikkoa,pakoon hänen syntymä päiviä.Koska hänen mies oli jossain matka sama aika,jättänyt rahaa hänelle!Sanoin ei rahaa.Kyse oli Joulu tammikuun vaiheen viikot.Sanoi hän lainaa rahaa. Sanoin en syö tiliäni etukäteen laina rahalla. HÄN SUTUI .MITÄÄN ARVOAA EI OLLUT YHTEINEN YSTÄVYYS !JOKA OLI KANTANUT SILLOIN JO 40V. KATU EI TERVEHTINYT ENÄÄ ja valitettavasti hän kuoli.
Kuule. Jos joku kaveri ei usko, kun sinä sanot ei, niin pysäytä tilanne, katso tiukasti silmiin ja kysy miksi et usko kun sanon ei. Ja vaadi vastaus.