*~* HAAHUT viikko 43 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]77mm[/b] 1.9.2006 rv 11+1 todettiin ultrassa sikiö jonka sydän ei lyönyt ja koko vastasi rv 8. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja nyt on vuotokin loppunut. Uutta raskautta toivotaan pian. Meillä on ennestään yksi poika, syntynyt 07/05. Ikää itselläni on viikkoa vaille 29 v.
[b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]apuh[/b] olen 29v (vm77) ja mieheni on 32v (vm74). Meillä on elokuussa 2005 syntynyt tytär. Ennen häntä mulla oli neljä alkuraskauden km:a ja hänen jälkeensä on ollut jo kaksi. Viimeisin nyt lokakuussa.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]DreamOne[/b] Itse olen 29-vuotias, mies 26. Ensimmäinen, clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus kesällä 2006 todettiin tuulimunaksi. Raskautumisvaikeuksia ollut matkan varrella koko ajan ja raskaudet lisäksi päättyneet ikävästi.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 v vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]Moment[/b] Olen 29 v. reilu 1 vuotiaan ihanan taaperon äippä, mieheni on 30 v. Olemme yrittäneet pikkukakkosta lähes siitä asti, kuin esikko syntyi. Aktiivisemmin viime huhti-toukokuulta. Toiveena on ollut lapset pienellä ikäerolla. Vihdoin loppukesästä sitten tärppäsi ja iloitsimme raskaudesta jo täysillä, -tietenkin kerrottiin heti sukulaisille ja kaikille. Niinpä sit kävi, että 7+5 rvk:lla tuli spontaani keskenmeno, kyseessä ilmeisesti oli tuulimuna. Nyt olen hissukseen toipunut keskenmenosta ja kovasti olemme orientoituneet uuteen yritykseen.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]Shannon-75[/b] meillä on uusperhe, johon kuuluu mun ja mieheni lisäksi 2 poikaa mun edellisestä liitosta 10/96 ja 3/99 sekä tyttö mieheni edellisestä liitosta 2/99. Meillä on myös yksi yhteinen poika 1/04. km 4/06 ja km+kohdunulkoinen 8/06.
[b]Titi-uu84[/b] 22-v lähihoitaja-opiskelija, mies 25-v. Ollaan seurusteltu 6 vuotta. Asumme Itä-Suomessa maaseudulla koiran ja kahden kissan kanssa. Ensimmäinen yrityksessä ja ehkäisystä luovuttu 04/2006. Alkuraskauden keskenmenot 05/2006 ja 10/2006.
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]vauvaksi[/b] minä+mies 34+38 v yhden lapsen (vm 04) onnelliset vanhemmat. Kakkosta kuumeiltiin 10 kk ja plussa 07/06 >>keskenmeno rv 12+0. Jatkokuumeilu vielä vähän avoin.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 18.5.2007
[b]vm69[/b] plussa 4.10.2006, la 13.6.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (43)
...vettä ja plussauutisia. Sain taas eilen kuulla ystäväni odottavan. Ihana juttu, mutta tällä hetkellä on niin vaikea iloita täysin rinnoin heidän puolestaan. Mutta ehkä se tästä.
Sofia: Olen todella pahoillani puolestanne! Luin kirjoituksesi ex-haahuissa ja tuolla keskenmeno-puolella enkä voinut olla kyynelehtimättä puolestanne. Aivan liian käsittämättömän rankan kokemuksen olette joutuneet käymään läpi. Voimia teille ja lämmin halaus!
Kiitokset teille tsemppauksesta. Eiköhän tämä minunkin alakulo tästä jossain vaiheessa helpota. Olen yrittänyt pitää tietoista palstataukoa ja ennen kaikkea taukoa haaveilusta, mutta kummasti sitä vaan eksyy tänne lueskelemaan ja kirjoittelemaan. Olen vielä kaiken lisäksi ilmeisesti masokisti luonteeltani, kun käyn lukemassa odotuspuolen juttuja säännöllisesti. Sattuu! Mutta täytyy jaksaa uskoa että se vielä jonain päivänä on minun kuten myös teidän muidenkin kirjoittelufoorumi.
No, kohta alkaa työt ja saan jotain muuta ajateltavaa. Sen luulisi auttavan asiaan. Ja ehkä meille sitten suodaan vaikka sellain pysyvä yllätysplussa, jos siis pystyn olemaan tutkailematta kroppaani sen tarkemmin. Yeah right! En oikein itsekään usko asiaan.
Katrilla on edelleen jännät paikat. Toivottavasti viikonloppu tuo selvyyden asiaan. Kiva kun käyt täällä aina nostamassa pinoa, ettei me upota aivan tuonne unohduksiin.
Helgaakin päästään kohta jännäämään. Toivottavasti plussa-aalto pyyhkäisee teidän kummankin ylitse.
Tsemppiä 77mm menkkojen odotteluun. Se on todella, todella turhauttavaa. Kesäkuisen keskenmenon jälkeen jouduin odottamaan menkkoja 8 raskasta ja turhauttavaa viikkoa. Toivottavasti täti on nyt vihdoinkin kurvannut kylään.
DreamOne: aika hauska mies sulla, kun on itsekseen tilannut sulle ovistikkuja. Mä en voisi kuvitella, että mun mies sellaista tekisi. Eihän se edes osaisi lähteä niitä etsimään mistään. Hienoa että pääsit nyt niitä clomeja syömään. Toivottavasti ne tuottavat tulosta!
vm69: toivottavasti alakulo hellittää ja jaksat taas iloita raskaudestasi. Voimia sinulle ja halaus!
Nyt on tyttö aivan liian hiljainen, on siis mentävä tarkistamaan mitä mielenkiintoista (kiellettyä) se on tällä kertaa keksinyt.
Mukavaa päivää kaikille haahuille!
apuh: kiitos halauksesta. Tuli tarpeeseen ja teki hyvää.
Katri : Kiitti kun tuolla jossain vaiheessa tarjosit apuasi " atk-tuen" merkeissä. En ole muutamaan päivään edes koneella käynyt. Töissä teitty, mutta ei nettisurffailua. Yritin kyllä töissä, mutta siellä on netti tökkinyt koko viikon.
helga: Kiitokset sullekin " turvaan kutsusta" . Mä olen huomisaamusta lähtien n. 36 h YKSIN kotona, joten saatan ehkä yrittää päästä mukaan toisaalle kanssanne. Voisin siellä enempi avautua... On vaan ollut jotenkin niin pirun vaikea ja ahdistava viikko!! Helpottaa pikkuhiljaa, onneksi, ei tällaista kauan kestäisi. Jos musta ei kuulu mitään, mä en vaan sit ole osannut...
Apuh kertoili, että vettä sataa. Niin on täälläkin tehnyt. On tää kanssa kun joka päivä sataa enempi tai vähempi. Pikku hiljaa alkaa kyllästyttämään.
vm69: Kiva kuulla taas sinustakin. =) Ja juu, eipä mitään. Mieluustihan tässä autellaan, jos jotain tulee. Mites hajut? Mahdoitko kenties tiistaina haistella savukalan hajua? Olin vain vanhemmillani ja mun isä savusti siikoja.
Mutta eipä tässä taas muuta. Päivänjatkoja edelleen!
Sofia: luin kans kokemuksesi tuola ex-haahuissa ja kyyneleet tuli silmiin minullakin. Kovasti voimia ja *halauksia*! Tervetuloa haahuihin!
Joonatan: kovasti voimia ja jaksamista sulle kans! :' (
Moila: Ihanaa, että on myös plussauutisia! Onnea kovasti ja suojelusenkeleitä pikkuiselle matkaan! :)
vm69: hyvä, että alkaa jo vähän helpottamaan! *haleja*
Oma (.) Vielä viikko odottelua ennen kun saa ultrassa varmuuden, että onko masussa elämää.. Jos sielä tosiaan elämää on niin sitten luulen, että tohdin siirtyä seurastanne tuonne ex:ien puolelle, mutta ainakin tulevan viikon vielä teidän seurassanne toivon saavani olla. Vaikka sen verran väsy painaa, etten ehkä kovin usein jaksa kirjoitella..
Tsempitykset kaikille! Ja hyvää loppuviikkoa! :)
Katri, apuh ja muut! On teilläkin kyllä kovia kokemuksia matkan varrelle kertynyt, ja silti jaksatte minuakin lohdittaa! Toivon myös kaikille teille hirmuisesti voimia ja jaksamista, on tämä niin rankkaa välillä...
Ihanaa että olette olemassa! Koitetaan jaksaa, ei voi muuta kuin uskoa parempaan huomisees! Hyvää torstai-illan jatkoa kaikille,
Rakkaudella Sofia
Ei tätiä kylässä vieläkään. Huomenaamulla 8 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Päätin juuri että jos ensi maanantaihin mennessä ei ole menkat alkaneet teen vielä kerran varmuuden vuoksi raskaustestin ja jos se näyttää edelleen negaa, varaan ajan gynekologille tilanteen selvittelyyn.
Kurja ilma vetää hieman mieltä matalaksi, mutta muutoin olo on edelleenkin melko hyvä. Kävin eilen neuvolatätini luona, sain loppuviikolle sairaslomaa. Käytiin tapahtunutta läpi, ja th:llakin tuli tippa silmään... Oli kovin huolissaan siitä, olenko menossa liian aikaisin töihin (maanantaina). Olisi halunnut minun vielä olevan ensi viikon kotona. Kuitenkin mulla on tällä hetkellä sellainen olo, että maanantaina voin töihin mennä. Lupasin th:lle, että jos yhtään pahalta tuntuu, niin otan kyllä yhteyttä. Herttainen täti =).
Nyt on siis tapahtuneesta ja kaavinnasta 9 päivää, ja jälkivuto koko ajan kovin niukkaa ollut, samanlaisena jatkuu. Hieman jo odotan että loppuis, niin vois sitten alkaa kuukautisia odottamaan. Jostain syystä olen ollut aina pitkään vuotavaa sorttia, niin synnytysten kuin tm:kin jälkeen... Voi siis mennä tovi, ennen kuin kk:t alkaa. Ei auta kuin odotella...
Kaiken kukkuraksi meidän 1v-hääpäivä lähestyy... ja olen aivan pulassa, mitä voisin miehelleni hankkia? 36v, kaulakorun olen joskus jo ostanut joka on aina kaulassa, kaksi hienoa kelloa on jo, muita koruja ei käytäkkään. Oisko kellään pientäkään vinkkiä? Jotain henkilökohtaista kuitenkin haluaisin ostaa. Huoh.
Niille, jotka kuukautisia eivät toivo, toivon ettei kk:t ala, ja ne, jotka em odottaa, toivon pikaista alkua! Ja kaikille tasapuolisesti hyvää perjantai-aamua=)
Rakkaudella Sofia
Enpä viimeksi onnitellut Moilaa; suurensuuret onnittelut. Koska olette miehenne kanssa epäileviä ja varauksella suhtaudutte uuteen raskauteen, niin lähetän teille suojelusenkelin vartioimaan pientä matkallaan.
Ja Joonatanille pahoitteluni!! Halauksia ja voimia!!
Sani: Kiitokset haleista. Hyviä vointeja sulle!!
Katri: En haistellut tiistaina muistaakseni savukalaa.. Multa hävisi vainuominaisuudet raskauden myötä... Ei vaan, kyllä mä haistan vielä, mutta kaikkia uusia hajuja. Esim. kloorin työpaikan vessan pöntöstä. Kamalaa mennä sinne, kun yökötys alkaa... Mites sinä? Onko oireita ollut ja tarvitsetko uutta testausta?
Pumpsusta oli mukavaa kuulla. Kesällä juteltiin enemmänkin ja usein olen miettinytkin mitähän sinulle kuuluu.
Kivaa kun poikkesit kirjoittamassa.
Soifa-77: Hienoa lukea, että sinulla on empaattinen neuvolatäti. Usein kyllä hoitajat ovatkin todella ihania ihmisiä. Lääkärit ovat jotenkin niin " kylmiä" , mutta hoitajat niin inhimmillisiä. On mukavaa lukea viestejäsi, koska huomaan, että päivä päivältä olet " paremmassa" kunnossa. Takapakkia tunteiden kanssa voi joskus tulla, mutta älä siitä huoli. Sekin kuuluu asiaan.
En oikein osaa antaa vinkkiä hääpäivälahjaan. Itsellänikin on aina ongelmia niissä asioissa. Mutta onnittelen teitä jo etukäteen!!
helga: alla selitystä, miksei musta vieläkään ole kuulunut mitään...
Mitäs sulle kuuluu?
ON: Mulla piti olla ihana rentouttava rauhallinen puolikas viikonloppu YKSIN kotona, mutta vanhin tyttö tuli kuumeeseen ja jäi reissusta pois. Just kävimme lääkärissä ja apteekissa ja pikaisesti poikkesin kaupassa. Aamulla oli sähköt pois ja päällä ja pois ja päällä, joten koneella oleminen jäi.
Niin, piti välillä lähettää tuo eka kirjoitus, kun usein pitkiä tarinoita kirjoittaessani mulle käy niin, että " ne katoaa" . Ja nyt vielä jatkuvasti hyppään koneelta tytön luo kun sillä on koko ajan niin huono olo.
apuh: Niin, kiitokset sinullekin halauksesta. Voimiakin olen saanut paljon lisää ja pikkuhiljaa tässä olo paranee. Kyllä se sinunkin alakulo helpottaa, usko pois. Syksy vaan ei ole parasta aikaa masennuksen karkoitukseen... Mäkin lähetän sulle halauksia ja iloisia ajatuksia!!
DreamOnellekin mun piti sanomani jotain, mutta mulla ei nyt pysy ajatus koossa, kun tuo tyttö on niin surkeana tuolla. Toivotanpa sinullekin sitten kaikkea iloista, kaunista ja onnellista!!
77mm: Sinäkö odottelit menkkoja..? Toivottavasti vuoto alkaakin itsekseen, ettei tarvitse odotella enempää. On tämä elämä kummallista... keskenmenon jälkeen niin odotti menkkoja ja sitten kun ne kerran tuli, ei halunnutkaan enää... No, minä jouduin useammat menkat odottelemaan, joten tiedän, että odottavan aika on pitkä. Tsempitystä sinnekin!!
Minä vaan en osaa täältä haahuista siirtyä exiin.
Ihan äkkii tässä silmät lupsuen vastaan tuolle " yhelle" eli VM69: No mitä tässä mittään, kuumemittari ahkerassa käytössä ja lämmöt nousee hitaaaaaasti, mutta kait varmasti?, eilen oli aamulla sekä illalla 37 astetta. (Välil tais käydä korkeammallakin, mut se tais olla heti oviksen jälkeen?)
Eli tehtävä suoritettu, siitiöitä matkelle laitettu ja muna todistetusti irronnut, ainakin tikkujan ja lämpöjen mukaan!
Ens viikonloppu onkin sit jännääkin jännempi... Pitäis olla yhet bileet täällä meillä perjantaina, ja menkkojen pitäis alkaa sit olikohan sunnuntaina? Et mitään oksufiiliksiä ei oo tullu ainakaan, ainoastaan ihme palelukohtauksia välil, ja yks ilta mies sano, et " sä olet aivan tulikuuma, et eiks sulla oo hiki?" ..Olin maastoutuneena toukkakääryleenä täkin sisällä niin, et vähä nenää näky.. ja kyllä, tuuppasin mittarin kainaloon samantien, et josko vaik kuumetta olis, mut ei..
Mut nyt on sellanen rauhallinen fiilis odotella tuota ens viikkoa, en tiiä miks? Ajatukset on enemmän sen puolella, etten usko tärppiin, mut taas toisaalta oon ihan ok sen ajatuksen kanssa? Hankala selittää... Mut ymmärsitkö?
Ja jep, selitykset uskottavia! ;)
Ei vaineskaan, mut sä tuut kunhan kerkeet ja jaksat leikkiä nettinörttiä!
Nyt on pakko mennä nukkumaan hetkeks, kun silmät on väkisin puoltangossa...
Kaikille muille kuumeilijoille paaaaaaljoooooooon onnea siihen mitä olette toivoneet! Olipa se sitten Täti Punainen, Plussa tai ihan mitä vaan. =)
Ihan " pakko" oli munkin tulla näin iltasella vastaamaan vm69:lle. =)
Eli: Onhan mulla noita oireita ollu edelleen. Tänäänkin taas on alavatsaa vihlaissut muutaman kerran ja pientä painontunnettakin on. Närästys on myöskin melkein joka päiväinen " vieras" . Väsymystäkin edelleen, mutta ei ihan niin maata kaatavaa kuin mitä oli tossa jokin aika sitten. Välillä kanssa palelen ja joka ilta menee vilttiin kääriytyneenä.
Alun perin suunnittelin testaavani nyt viikonloppuna, mutta muutinkin mieleni. Odotan nyt ensin seuraavia menkkoja ja kattelen tuleeko niitä vai ei ja sitten testailen, jos näyttävät olevan vähän enempikin myöhässä. Ei niitä turhia testejä viitsis tehdä. Se negakin on aina niin kurja nähdä...
Vointeja ja jaksuja sullekin vm69!! Ja tietysti kaikille muillekin... ;)
Ihan niinkuin teidän oli " pakko" tulla mulle vastaamaan, niin samanlaista pakkoa mulla on ollu kurkkimaan tälle koneelle viimeisen tunnin aikana... että oletteko vastanneet... Ja olitte, ihanaa.
Helga: Ymmärsin mitä tarkoitit.
Mä toivon, niin paljon kuin toisen puolesta toivoa voi, että tärppi on käynyt!! Tottakai sitä on toivottu tässä koko ajan kun ollaan tunnettu, mutta mulla on jotenkin sellainen olo, että kun muakin onnisti, niin olisi reilua jos muitakin!!!
Katri: Mä en tajua, miten sulla voi olla noin lujat hermot ja miten sä olet niin järkevä!! Siis ton testaamisen kanssa. Ja sitäpaitsi, ihan oikeessahan sä olet. Nega on paha pettymys, koska testatessaanhan sitä ihmisellä on jonkinlainen toivon kipinä kuitenkin. Ihan samoin kuin Helgalle toivoin tärppiä, niin toivon, ettei sullekaan menkat tule ja pääset sit sen myötä testaamaan plussan.
Nyt mä menen tytön kanssa syömään. Ihan avasin pinaattilettupaketin ja niitä lämmittelin. Mut en sentään mikrossa vaan pannulla, niin saadaan vähän rapeutta pintaan. Varsinainen gourmet-illallinen tulossa... (en varmaan edes sanaa osannut oikein kirjoittaa...)
Poistun tältä päivältä. illan jatkoja ja hyvää viikonloppua KAIKILLE!!!
terv. toi yks veeämmä...
unirytmi vähän sekaisin kotona olosta johtuen... Katrille ja Helgalle toivon hyviä uutisia kunhan testaus koittaa! Kaiholla odotan jo tuota odotusta =) Kaikki aikanaan.
vm69, joo, vointi parempi päivä päivältä, tosin tänään kun kaupungilla kaupoissa kiertelin ja äitiysvaatteita osui silmään niin suru tuli ja tippa linssiin... omituista, ettei vauvojen tai raskaanaolevien näkeminen sellaista aiheuta. Sitten tuli vaan kova koti ikävä, nopeesti piti päästä kotiin.
Pakko alkaa nukkumaan, kohat on jo lauantai.
Rentouttavaa vko:n loppua sisaret!
Sofia
Ja tuolle " veeämmälle" : *Reps* Hyysss.... Ei saa aiheuttaa tähän aikaan enää tuollaisia repeily räkätyksiä, kun mies taas kyselee, et ni mikä siellä _taas_ on niin hauskaa...
( Ja ala nyt sille selittään, et eikun yhen nettikamun nikille nauran, kun mää kerran sanoin sitä sellasella hassulla sanalla mistä sai liikaa mielikuvia jne...) Joo-o, sit se pistäis mut jo nettipimentoon alta aikayksikön!
Sofia: Kiitos tsempityksistä! Toivon sullekkin oikein hyvää ja parempaa " huomista" . Mä myös kuulun niihin kenellä alkoi vetistely samantien, kun luin sun " tarinasi" . On se niin väärin. Jos olis joku valta ja mahti maailmassa, niin km kokeminen tuossa vaiheessa on jotain niin julmaa ja väärin, etten kyllä soisi sitä kenenkään kohdalle.
Mutta muistathan tosiaan, että sulla on lupa surra niin kauan kuin siltä tuntuu. ja jos töihin meno tuntuu nyt hyvältä ajatukselta, joka voikin olla toisaalta ihan hyvä juttu, mutta jos alkaa ahdistaa niin sit vaan lisää saikkua ja juttelemaan jonkun ihmisen kanssa, heti.
Mä ihailen kyllä sun rohkeutta mennä töihin näinkin äkkiä, ottaen huomioon sun ammatin! Joten voimia, voimia... =)
Ja nyt tää tytsy lähtee relaan sohvalle/ Nukkumaan sohvalle ja siitä sitten sänkyyn niskat jumissa...
väsyttää, mutta heräsin jo ennen seitsemää. En malta mennä takas nukkumaan, kun pitää siivota tänään. En vaan uskalla näin aikaisin alkaa la-aamuna imuroimaan...
vm69, millä viikoilla mahdat nyt olla? Onko alku sujunut hyvin? Varmasti pelon tunne lisänä, mutta entä pääosin? Olet varmaan kertonutkin fiiliksistä ja olotilasta, mutta tuossa sumussa kaikki on jotenkin mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Teilläkin ilmeisesti nyt lisätutkimuksia tässä raskaudessa? Pohdittiin miehen kanssa sitä, että jos niin onnellisesti käy, että uusi raskaus suodaan, halutaanko mennä kromosomitutkimuksiin. Meidän vauvastahan ei otettu ennen synnytystä kromosomeja, vaan vasta obtruktiossa, joten tulokset tulevat siis vasta kuukausien kuluttua. Yksi meidän vauvan sydänongelmista on kuulemma tyypillinen Down-vauvoilla esiintyvä ongelma. No, turha noista näytteistä on tässä vaiheessa huolehtia, miettii sitten kun on (ja jos on) ajankohtaista.
Helga, en niin tiedä tuosta vahvuudesta, mutta kovasti olen aina " itseäni reflektoinut" ja väsymiseen asti tunteitani analysoin... Täytyy myöntää, että pieni jännitys on siitä, miten käy kun töihin palaan. Toisaalta mulla on jo melkein ikävä niitä äitejä, osaan kun " tutustuu" pitkienkin hoitosuhteiden aikana. Yhden äidin näin kauppakeskuksessa, oli saanut vauvan tänä aikana kun olen töistä pois ollut. Ihan haikea olo tuli, yritin nopeasti livahtaa piiloon ettei vaan näe minua. Olis varmaan ihmetellyt kun en töissä ole ollut. Olis niin tehnyt mieli mennä onnittelemaan!
Myrkyisää lauantaita, toivotaan ettei puita kovin kaatuile...
Sofia
Helga: sori vaan, jos aiheutin yöllisiä repeämisiä... Tiedän ton tunteen, jos/kun mies kyselee " no mikä nyt noin hauskaa on" . Siinä ei hirveesti ole järkevältä kuulostavia selityksiä. Ja vaikka ihan rehellisesti alkaisikin kertomaan mikä naurattaa, niin totta tosiaan, kone voisi mennä komeroon ja saisi nettikiellon. Niin älyttömiä nää meidän jutut on joskus olleet. Mutta terapeuttisia!!
helga ja Katri: te kun ainakin pyöritte tälläkin puolella, niin olen ajatellut nyt pitäytyä vaan täällä vauvalla. Pikkuhiljaa yritän vapauttaa itseni kokonaan näistä palstoista. Kertokaa kaikille hirmusti terkkuja ja plussaonnea!! Mä kun ryhdyn johonkin, en osaa olla erossa, ja tuntuu, että nää nettikeskustelut " hallitsee mun elämää" . Aina pakko päästä kattoo mitä uutta tapahtunut... Työt kärsii ja kotona vaan tiuskin tytöille " ei nyt kun mä kirjoitan" .
Sofia-77: Nyt olen viikolla 7+3. Olemme " tehotarkkailussa" , mutta ilmeiseti ihan mun henkisen hyvinvoinnin vuoksi. Meidän keskenmenolle ei kaikista tutkimuksista huolimatta löytynyt mitään syytä. Tyttö olisi ollut rakenteelisesti ihan terve jne. Eli puhtaasti vaan huonoa tuuria. Tytön kuolinsyy oli aivoverenvuoto, mutta se varmaankin tuli synnytyksessä. Ainakin vielä käynnistysaamuna tunsin vauvan liikkeet, joten elossa oli. Mutta eihän niin pieni voi kestää supistuksia ja synnytytstä. En mä tiedä mitä hyötyä siitä on, että tarkkaillaan enemmän, koska jos asiat on mennäkseen pieleen,ne menee. Mutta kun julkisella puolella saan ilmaiseksi enemmän ultrauksia jne, niin miksi kieltäytyisin..
Olen voinut ihan hyvin, tosin koko ajan elän pelon vallassa. Monilla keskenmenon kokeneilla eräänlainen virstanpylväs raskaudessa on edellisen keskenmenon viikkojen ylitys. Eli minä kai sitten jännitän puoleen väliin viikolle 20+5 asti. Ensi perjantain on ultra, jos siellä näyttää kaikki olevan ok, uskon, että vähän uskallan jo iloita ja nauttia tästä raskaudesta. Mielessäni olen kuitenkin varautuntut pahimpaan. Ei tule sitten niin suurta pettymystä, vaan lähinnä " no, mä arvasinkin tämän" -tunteen kaltainen alistuminen.
Varmaan näiden pelkojeni takia pysynkin täällä haahuissa, enkä uskaltaudu exiin. Tosin olen ihan tietoisesti muutenkin vähentänyt netissä olemista, koska tieto lisää tuskaa ja kaikki uudet epäonnistuneet raskaudet muilla ihmisillä lisäävät omiakin pelkojani. Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, tämä koneella oleminen vie liikaa aikaa.
Tuulista on ollut täälläkin, ja tänään aamulla tuli ensimmäisiä lumihiutaleitakin. Pitää kai kohta mennä katsomaan, ettei mitään tärkeää ole jäämässä lumen alle.
Tulin moikkaamaan ja kertomaanhiukan kuulumisia.
Huomasin, että erittäin surullisia uutisia oli kertonut ainakin Sofia ja Joonatan. Virtuaalihalaukset molemmille ja voimia päiviin parempiin.
Myös plussia on tullut, ainakin VM on plussaillut aika lailla samaan aikaan kuin minä, ja toivon että teillämenee kaikki nyt hyvin!
Mullahan tuli se km viikolla 9 ja sikiön koko vastasi 6+3. Nyt kun on ohitettu tuo aika,eli siis se hetki kun sikiö oli lopettanut kehityksen, niin jotenkin uskallan uskoa tähän raskauteen. Kävin ultrassa, itseasiassa olen käynyt jo useampaan kertaan ja vaikka aluksi oli hieman myöhässä viikkoihin nähden, nyt kuitenkin kehittyy sen mukaisesti ja sykekin on näkynyt. L.a. ta ei muuteta koska on alle viikko eroa.
Plussatuulia kaikille niitä toivoville sekä tarrasukkia ja suojelusenkeleitä!
T:Pikkutiikeri rv 7+5
onhan kaikki muistaneet kelloja siirtää?
Pikkutiikeri: kiitos haleista, ääärimmäisen raskaan kokemuksen jälkeen elämä alkaa voitaa, päivä päivältä paremmin jaksan. Onnea sulle kovasti odotukseen, toivon ja uskon, että kaikki menee sulla nyt niin kuin pitääkin =)
Ihanaa, kun vihdoinkin aurinko paistaa täällä pääkaupunkiseudulla! On ollut niin myrskyisää viime päivät. Ihan eri fiilis, kun valoa pilkottaa pilvien takaa.
Alan käydä pikku hiljaa kärsimättömäksi tämän jälkivuodon suhteen... ei loppua näy, niukkaa tosin on. Huolestuttaa vaan tuo seuraavien kk:n alkamisajankohta =( Niinpä nyt kysynkin Teiltä Kaikilta: milloin teillä on alkanut kk:t km:n jälkeen? Yleensähän sanotaan, että 4-6 viikon kuluttua, mutta miten käytännössä? Toivotaan niin kovasti vauvaa, ja kuitenkin haluaisin ne yhdet kk:t ennen yritystä...
Kaunista sunnuntaipäivää kaikille!
Sofia
Onnittelut Moilalle ja hurjasti liimaa mukaan tähän raskauteen!
Sofia: Hienoa kuulla, että olosi on jo parempi. Edelleenkin voimahalauksia ja jaksamista töihin paluuseen. Vastauksena vielä kysymykseesi, että minulla kesti 7 vkoa km:n jälkeen kierron käynnistyminen. Kovasti olisin heti halunnut aloittaa uuden raskauden yrityksen, mutta siitäkin vielä pari kuukautta meni niin, että mies tai minä olimme ovulaation aikoihin aina työmatkalla ;) . Todella mahtavaa, että jaksat katsoa eteenpäin. Kaikkea hyvää teille tulevaan!
Joonatanille myös pahoittelut ja jaksamista km:n kanssa.
77mm: toivottavasti tilanne selviää. Vaikka plussalla?!? ;)
Pikkutiikeri, Sani ja vm69: Hienoa, että kaikki edellen hyvin ja raskaus etenee! Onnea alkuraskauden ultriin ja suojelusenkeleitä kaikille.
Helgalle ja Katrille ja kaikille muillekin plussatuulia!
ON: Ainakin itselle tämä alkuraskaus on ollut yllättävän raskasta, vaikka ilon kai pitäisi olla se päällimmäinen tunne. Yksityisen ultran varasin vasta 2 vkon kuluttua, ja aika kuluu nyt hirmuisen hitaasti. Väsyttää ja pahoinvointi nostaa päätää, mutta silti on todella epävarma olo. Alussahan tässä vielä mennään...
Aurinko onneksi tosiaan paistaa ulkona, joten parempi lähteä happihyppelylle ja ajatella positiivisesti! Mukavaa päivää kaikille!
Koala rv 5+3
Kiitos esittelystä. Tuo oli oikein hyvä. =) Eipä siinä enää mitään lisättävää ole.
Tämä palsta on kyllä ollu hyvä apu toipumiseen. Itsekin kun tulin tänne vuosi sitten heinäkuussa ekan km:n koettuani, niin oli kyllä tosi paljon apua. Sittemmin on kaikista toivuttu kutakuinkin hyvin. Tietysti on sitten näitä la-päiviä sun muita, mitkä ovat tuntuneet sitten raskaammalta kuin muut, mutta niistäkin on selvitty.