Raskaanako vai viivan paikka?
Tein aamulla raskaustestin ja katsoin parin minuutin päästä vastauksen..ja negaltahan se näytti. Jätin testin pöydälle ja menin takas sänkyyn köllöttelemään. Muutaman tunnin päästä kun olin heittämässä testiä roskiin, huomasin että testissä oli kaksi viivaa.. toinen on aika haalea, mutta on kyllä selkee viiva. Testiähän ei saisi lukea enää 10 minuutin päästä testauksesta, että meinaisko tää vaan sitä että tuo viiva on se viivan paikka?? Mitäs ootte mieltä? Kertokaahan mielipiteitä? Vähän jäi kyl mieltä kaivertamaan.. Pitäis varmaan hakea uus testi muutaman päivän päästä.
Kommentit (17)
no mulla ainaki kävi samalla tavalla tai että se toinen viiva ilmestyi testiajan umpeuduttua, mut ei siinä montaa tuntia menny ;)
seuraavassa testissä oliki jo selvästi näkyvissä se toinenki viiva, haalea tosin..
tämä raskaus oli ensimmäinen ja päättyi ikävästi keskenmenoon vain 1,5 viikkoa plussauksen jälkeen. tapahtuneesta nyt nelisen viikkoa aikaa.
tsemppiä, toivottavasti sulle käy paremmin ;)
Mä en tiedä kuinka pian toinen viiva ilmestyi testiin, koska jätin testin pöydälle sen parin minuutin odottelun jälkeen kun ajattelin et selvä negahan se on.. Ja pari tuntia myöhemmin huomasin sitten sen toisen viivan. No teen toisen testin jossain vaiheessa niin saapahan varmuuden :D
Jos jollakin muulla kokemusta asiasta niin ois kiva kuulla.. :)
Samainen asia täällä kovasti mieltä vaivaa myös minulla. Eilen tein yhden testin ja haamuviivaa näytti (ehkä tuli noin 10-15 minuuttia jälkeen testin) tänään sitten malttamattomana uuden testin tein ja tulos sama haamuviiva ehkä noin 10 minuutin jälkeen vaikka aluksi näytti negatiiviselle.... Kun nyt malttaisi odottaa muutaman päivän ennen ku taas testaa :) .... eipä ole aiemmin tällaisesta kokemusta....
sen verran on mulla kokemusta samasta aiheesta, että voin oman mielipiteeni sanoa, eli jos sulla oli siinä testis kunnon viivat, vaikka haaleat, (siis sellaiset jotka testistä heti näkyi, eikä niin että testiäpiti käännellä ja väänellä valoa vasten yms) niin kyllä se sit itteesä olis.
mulla kävi nykyisen kuopuksen kans aika samalla tavalla, olin testannu vielä muutaman päivän etuajas, ja kolmen minuutin tuloksella ihan selkeä nega. unohdin testin tunniksi ja kun menin sitä muistaessani laittaa roskiin niin kas kummaa, siinähän olikin kaks ihan selkeää viivaa.
mä luulen että se aikarajoitus on sitä varten, että ne testit saattaa löytää ihan heikotkin pitoisuudet (alle 5ml/iu joita naisen elimistössä voi olla ilman raskauttakin) ja sit antaa väärän tuloksen. eli tee uus testi parin päivän päästä, mutta kyllä mun mielestä hyvältä näyttää;)
onnea matkaan!!!
bleeder
Joo mullakin on kokemusta raskaustestien tekemisestä kun kaksi muksua on jo.. Tällaista ei oo vaan aiemmin tapahtunut, joten olin aika hämilläni! Sitten kun kuukautiset ei oo vielä alkanu, kun kuopus on vasta 7kk kohta niin en tiedä milloin testailis..nyt sitten kun tissit tuli kipeeks, ajattelin testailla.. Täytyypä tehdä testi muutaman päivän päästä uusiks :D
Joo mä testailen varmaan huomenna uudestaan.. tuun sit ilmottelee :D
..Ja sama tulos! Taas alkuun oli selkee nega ja oisko noin tunnin päästä ilmestynyt ihan selkee vaaleenpunanen viiva. Hiukan outoa mun mielestä! No ehkä mä odottelen jos menkat alkais jossain vaiheessa kun nyt muutama päivä siiten lopetin imetyksen tai jos ilmenee raskausoireita teen testin, mutta odottelen nyt kyllä pitkän tovin ihan rauhassa ennen kun rupeen uudestaan testailee.
Tuli mieleen että jos kokeilisit jotain toista raskaustestiä (eri merkkistä)?
En oo kokeillu eri merkkisiä testejä.. voisi kokeilla jossain vaiheessa, mut nyt kyllä yritän hillitä itteeni etten testailis vähään aikaan..:D
Sain kans tänä aamuna haamun, mut se tuli kyl ihan aikarajan sisäl,tein kans ennen kuin ois pitäny menkkojen alkaa. Viimeksikin mulla kävi näin et aluks tuli monta haamuviivaa ennen kunnon viivaa,se tosin meni kesken. Ekaa odottaessa sain kans eka haamun enkä edes tajunnut et oon oikeesti raskaana kunnes tein viikon päästä uuden testin ja tokan kanssa maltoin odottaa niin kauan et kunnon viivat pärähti heti. Et kyllä mä ainaskin kuvittelisin nyt olevani raskaana tolla haamullakin, toivottavasti ei tällä kertaa mee kesken. Oiretta on pukannut jo muutaman pvän, mut pelkäänkin nyt että ei oo kiinnittynyt kunnol ja täti saapuu alkuviikosta :( Oon lukenut noista yliherkistä testeistä jostain et ne saattaa näyttää niin aikasin et sit saattaa kuitenkin menkat alkaa, koska nainenhan saattaa saada km tietämättä olleensakaan raskaana...pikku pessimisti alkaa taas heräilemään mussa.. Tulipas sekava sepostus...sori :)
Valkosipuli: Mulla on ongelmana noitten testausten kanssa se että en tiedä millon pitäis testailla kun ei oo menkat vielä alkanu edellisen raskauden jäljiltä.. Oon useamman viikon ajan vähennelly tissimaidon antamista ja tällä viikolla nyt sitten lopetin kokonaan. Piti lopettaa kun ois töihin paluu luvassa kahden viikon päästä...
Kylllä mä sinuna jo uskoisin raskauden :) vaikka varmasti alkuun se taas tuntuu niin uskomattomalta.. :) Onnittelut!! :D
Millos meinaat eyes testata uusiksi? Onko sulla mitään raskauden oireita?
Laitan tänne nyt juttua ku aiemminkin tänne niistä haalean vaalenpunaisista viivoista. Oon testaillu tässä malttamattomana pitkin matkaa päivänä jos toisena :D . Aluksi oli haamuja jotka tuli noin 10 minuutin kuluttua.Ja ne testasinkin ihan liian aikaisin. Tänä aamuna tein sit testin ja siinä on hyvin haalea viiva, mutta minusta vahvempi kuin haamu :) ja tuli testin luku rajoissa. Jokohan tuota uskaltaisi iloita?! Jotenki noiden testausten kanssa menny ihan sekaisin omakin ajatus mihin uskoo mihin ei. Kierto mulla vaihtelee ja on keskimäärin 25-30 on joskus ollut pisin tyypillinen se 26. Nyt jos tänään menkat alkaisi niin olisi se 30 kierron pituus. . . niin ja rinnat tuntuu turvonneen kyllä mutta kuvittelenko ;), muita oireita ei ole ja välillä tuntuu että ne menkat alkaa ... on sitä vähän hupsu. Mutta kai se aika näyttää onko siellä massussa salamatkustaja...jos ensiviikkoon malttaisi odottaa seuraavaa testiä ja jo vahvempaa viivaa...
Enhän minä malttanu olla testaamatta.. Mahassa kun on tuntunu koko ajan et menkat alkais ja ajoittain rintoja aristaa..ja minä jo luulin että oon vainoharhanen MUTTA enpäs ole..Nimittäin testiin ilmestyi kaksi viivaa testiajan sisällä!! Tosi haalea viiva tuli, mutta ei sitä tartte tihrustaa että näkis sen.. Mä oon onnesta soikeena... Eikä kyllä meinaa uskoa todeks!! Se on PLUSSA!!! Jeeee :)
Niin ja Inna4..kyllä mä sinuna jo uskoisin että raskaana olet jos kaksi viivaa ilmestyy testiajan sisällä..vaikka se viiva ois haalea niin on se silti viiva :) Jos ei meinaa uskoa todeks ni odottele vielä muutama päivä ja testaa uusiks niin varmistuu ainakin :)
Ilmeisesti en olekkaan raskaana. Testi millä plussasin oli predictor,joka ilmeisesti saattaa näyttää joillakin plussaa vaikka ei olisikaan raskaana..näin olen lukenut! Ja mä taidan kuulua tähän sakkiin.. "tein meinaa eilen ihan vaan varmuuden vuoksi" toisella testillä ja nega sieltä tuli! Hiukan on nyt huonot fiilikset, mutta ei auta muuta kun toivoa että kohta pääsis juhlimaan oikeella plussalla.. :)
Edellisessä kierrossa testailin kun menkkojen olis pitäny alkaa. Roskisplussa tuli kahdella eri testillä, mutta menkat alkoi.
Tässä kierrossa testasin n. 10dpo ja testiin piirtyi n. 7min jälkeen viiva (testissä luki, että 5min tulee tulos ja sen jälkeen ei saa lukea). n. 12dpo testasin toisen merkkisellä testillä ja taas tuli haalea, mutta selkeä viiva n. 5min jälkeen (testissä luki, että 3min päästä tulos luettavissa ja, että 5min jälkeen ei saa lukea).
Dpo 14 sitten testasin ja alle minuutissa tuli selkeä viiva. Joten raskaana ollaan.
Toivottavasti plussaa näyttää sielläkin kohta testi!
vastatkaa nyt joku.. Kai nyt jollakin kokemusta aiheesta.. ?