Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähkön hinnan nousu - onneksi olen toimeentulotukiasiakas!

Vierailija
01.08.2022 |

Ei yhtään käy kateeksi työssäkäyviä ystäviä, jotka joutuvat maksamaan hurjat laskut itse.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi luuseri palstalla, joka kyllä ei voi itseään kunnioittaa toimeentulotukiasiakkaana. Tosi tyhmä aloitus henkilöltä, joka elää meidän työssä käyvien verovaroista. Häpeä ap!!

just nii! kyyläämällä ja ilkeilemällä suomi nousuun!

Vierailija
22/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaa tässä pilveä kasvatella. Kasvatuslamput loistaa ja tuulettimet pyörii ympäri vuorokauden. Sähkölasku on melkein viisisataa kuukaudessa mutta tähän asti ovat menneet läpi tt-hakemuksessa.

t. iloinen pilviveikkonen

Mä kasvatin kolmella teltalla. Sähkölasku yli 1000 e. En kehdannut sossuun laittaa niin myin 25 grammaa ja jäljelle jäi 950g

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän toi sähkön hinta pienessä kerrostaloasunnossa mitään merkitse. Kulutus on niin vähäistä joka tapauksessa.

No äläpä, palstalaiset ei vaan sitä usko. Itse juuri eilen kirjoitin 12€/ kk sähkölaskustani ( + siirtomaksu ) kerrostalokolmiossa niin ei ole kuulema mahdollista. Hah, sanon minä.

Vierailija
24/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa toimeentulotuen määritelmä sähkölaskulle: KOHTUUsähkö. Koh-tuu. Kohtuuttomia sähkölaskuja eivät siis maksa.

ja aloitus provo

Vierailija
25/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaa tässä pilveä kasvatella. Kasvatuslamput loistaa ja tuulettimet pyörii ympäri vuorokauden. Sähkölasku on melkein viisisataa kuukaudessa mutta tähän asti ovat menneet läpi tt-hakemuksessa.

Mä kasvatin kolmella teltalla. Sähkölasku yli 1000 e. En kehdannut sossuun laittaa niin myin 25 grammaa ja jäljelle jäi 950g

köyhille kateellisten provoja

Vierailija
26/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne lopettaa kohta toimeentulotuet. Ei niitä ole varaa maksaa.

Hohhoijaa. Toimeentulotukea maksetaan 0,8 mrd. vuosittain. Eläkkeitä maksetaan 30 mrd. ja Suomen ulkopuolellekin jaetaan 1,3 mrd. kehitysapuna. Täytyy olla erityisen tyhmä, jos oikeasti kuvittelee, että ttt on tässä se suurin ongelma ja että siihen ei olisi varaa. 

Vierailija
27/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse olen tosi kiitollinen, että olen hyvin koulutettu ja hyvätuloinen. Hintojen nousu ei omassa elämässä juuri tunnu. Pahalta tuntuu kyllä pienituloisten työsskäyvien puolesta.

Vierailija
28/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin loppui duunit just ja aion pitää sapattivuoden. Näiden nousevien hintojen vuoksi ei ole järkeä käydä duunissa kun kaikki rahat menee kuluihin. Kun en ota töitä vastaan niin työkkärituki loppuu, mutta sossusta saa sen 2/3 tuesta ja kulut maksetaan kuten aina. Näin korkean inflaation aikana se kannattaa. Voi vielä tehdä kuutamokeikkaa siinä sivussa vähän.

Vierailija
29/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä kuulin sellaista huhua,että kesällä 2021, kun oli kuuakuden ajan melkein yli 30 astetta lämpöä, toimeentulotukia saavat henkilöt viilentivät asuntoaan pitämällä jääkaapin ja pakastimen ovea auki.

Mitä järkeä? Ei yhtään mitään. Enemmän on hyötyä juoksuttaa kylmää vettä suihkusta. Pakastin lämmittää jokatapauksessa kuitenkin kotia vaikka pitäisi ovea auki ja kun pitää auki niin paljon enempikin koska onhan sen jääkaapin otettava energia siihen jäähdyttämiseen ja silläkös jääkaappi kuumenee sieltä takaa. Haitta on suurempi kuin hyöty.

Vierailija
30/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne lopettaa kohta toimeentulotuet. Ei niitä ole varaa maksaa.

Hohhoijaa. Toimeentulotukea maksetaan 0,8 mrd. vuosittain. Eläkkeitä maksetaan 30 mrd. ja Suomen ulkopuolellekin jaetaan 1,3 mrd. kehitysapuna. Täytyy olla erityisen tyhmä, jos oikeasti kuvittelee, että ttt on tässä se suurin ongelma ja että siihen ei olisi varaa. 

Etkö ole tosiaan huomannut, että laman tullen ruvetaan puhumaan eläkkeiden leikkauksista, lapsilisien leikkauksista, subjektiivisen päivähoito-oikeuden lakkauttamisesta ja asumistukien leikkauksista. Vaikka rahaa ammennettaisiin kehitysapuun, samaan aikaan toisaalla..

Vierailija
31/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

köyhille kateellisten provoja

Niin, ja aika kallis grammahinta, jos myy neljäkymppiä gramma niin kuin tästä laskelmasta käy ilmi. Kuka idiootti ostaa? :D

Vierailija
32/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin ymmärrettävää, että syrjäytynyt toimeentulotukiasiakas haluaa löytää tilanteestaan jotain positiivista, vaikka edes sen, että kun elää muiden kustannuksella, ei tarvitse huolehtia sähkön hinnan noususta. On siinä jotain liikuttavaa, tai jopa säälittävää.

Vierailija
33/33 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tienaan sen verran hyvin, ettei sähkön hinnan korotukset ole tuntuneet yhtään missään. Ei muuta kuin taloa vaan lämpimämmäksi!