Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka päästä eroon katkerista ajatuksista toista ihmistä kohtaan?

Vierailija
01.08.2022 |

.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuule mitenkään.

Vierailija
2/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon mistä katkerat ajatukset kumpuavat, mutta ymmärtämällä.

Vierailija
4/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuule mitenkään.

Tottakai, kuuro kun olet niin et kuule, et sitten mitenkään. Tsemppiä!

Vierailija
5/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisemalla välit täydellisesti ja poistamalla heidät omista somekontakteista.

Vierailija
6/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden ymmärtäminen ja ajatus, että kaikelle toiminnalle on jokin syy, auttaa. Anteeksianto.

Kukaan ei ole täydellinen. Et sinäkään.

Vierailija
7/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys!

Sen takia tein sarkastisen kritiikin ensimmäiselle pelllelllellle.

Vierailija
8/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli helpotus päästä kertomaan suoraan asianomaiselle katkeruuteni syyt. Tiesin satuttavani, mutta tekojensa vuoksi pidin sitä oikeutettuna. Ehkä julmaa, mutta tekonsa olivat julmempia, sen enempää niitä tässä avaamatta.

Vierailija
9/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psilosybiinisienten avulla. Syksy lähestyy ja sienestysaika.

Vierailija
10/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hoponoponoa. Kun annat ensin anteeksi itsellesi, koko elämäsi muuttuu.

Vierailija
11/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyt tosiasiat ja kastelet sitten muita asioita.

Vierailija
12/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on äitiäni kohtaan katkeruutta koska koen että hän pilasi lapsuuteni ja sitä kautta mielenterveyteni pitkäksi aikaa. Odotan hänen kuolemaansa ja toivon että tää inhotus päättyy siihen.

Vierailija
13/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon, mistä tämä katkeruus johtuu, mutta minusta nimenomaan ei tarvitse ymmärtää. Jos joku on loukannut sinua, ei sulla ole mitään velvollisuutta ymmärtää häntä. Pikemminkin voit ymmärtää ja hyväksyä omat tunteesi ja sitten pyrkiä keskittymään hyviin asioihin elämässäsi.

Vierailija
14/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon mistä katkerat ajatukset kumpuavat, mutta ymmärtämällä.

Ei kyllä todellakaan. Katkeruus kuolee kuin ihminen pyytää anteeksi. Jos joku tulee sanomaan että olen pahoillani ja itkee niin miksi minua pitäisi kiinostaa jos ei sanota kertaakaan anteeksi sanaa ja pitää kuunnella blaa...blaa...blaa...?

Oikea tulkinta ihmisestä on tämä, jos ihminen itkee niin silloin ihminen itkee ilosta, ihmiset eivät osaa käyttää molempia aivolohkoja ja se on valtakunnallinen ongelma mistä Englannin Kruunu ei ota vastuuta pennin hyrrääkään. Ja en jaksa tehdä tilannekuvausta nyt siitä että miten se on psykologisesti De Facto se kuin jos joku itkee niin se on iloitsemista.

Ihmiset eivät osaa tulkita ihmisiä koska on tämä ongelma ihmisten henggellisyyden tasapainottamisessa mädättävån mielen tai siis mentaliteetin takia... ym... kapitalismi.

Vierailija
15/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti trauman käyneenä jossain vaiheessa ymmärsin, etten voi oikeasti yrityksistä huolimatta unohtaa ja en voi ymmärtää toisen toimintaa. Päätin, etten anna hänen enää vaikuttaa tulevaisuuteni. Hän vei monta vuotta elämästäni, muttei koko tulevaisuuttani. Toki myös aika ajan kanssa antaa tilaa paremmille kokemuksille, muistoille ja niille ihmisille, joilla on enemmän merkitystä. Kieltämättä, myös tieto tuon henkilön huonosta elämästä sai aikaan ymmärryksen siitä, että elämäni olisi niin paljon huonommassa jamassa, jos olisin jäänyt.

Vierailija
16/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voodoo.

Vierailija
17/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioiden ymmärtäminen ja ajatus, että kaikelle toiminnalle on jokin syy, auttaa. Anteeksianto.

Kukaan ei ole täydellinen. Et sinäkään.

Lainatun tekstin sanat kaunisti sanottu.Anna anteeksi itselle ja nille jotka sinua ovat loukannet. Sulje heidät pois elämästäsi vaikka olisi lähisukua jatka elämä avaa uusia ovia. Jos ei onnistu, mene lyhyt terapiaan.Saat työkalut asioillesi jatkaa etenpäin.

Vierailija
18/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on äitiäni kohtaan katkeruutta koska koen että hän pilasi lapsuuteni ja sitä kautta mielenterveyteni pitkäksi aikaa. Odotan hänen kuolemaansa ja toivon että tää inhotus päättyy siihen.

Varo mitä toivot. Äitisi jatkaa elämäänsä korviesi välissä ikuisesti. Ikuisesti.

Vierailija
19/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri sitä toksista positiivisuutta, että kaikki hirveät teot pitäisi vain antaa anteeksi niin katkeruus väistyy. En mä anna anteeksi sitä mitä mulle on tehty ja kenenkään ei pitäisi joutua sellaista kokemaan. Traumojen seurauksena olen vain ymmärtänyt, että suurin osa ihmisistä on tosi yksinkertaisia, mustavalkoisia ja itsekeskeisiä. Tämän kun olen ymmärtänyt, olen muokannut omaa käytöstäni niin, ettei tarvitse katkeroitua enää. Elän vain itseäni ja hyvin tarkoin valikoituja läheisiä varten, muiden kotkotuksista en piittaa. Teen asioita nykyään niin, miten itse haluan enkä uhraa itseäni kenenkään toisten mieltymysten tai halujen vuoksi.

Vierailija
20/31 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mietin. Olen katkeroitunut miehelleni ja haluaisin päästä eroon siitä tunteesta. Googlasin ja katkeruus myrkyttää oman mielen, olisi hyvä päästä eroon siitä. Se katkeruus syntyy pettymyksistä ja vääryyden- ja vihantunteista.

Jos joku tietää hyvän keinon päästä siitä eroon, niin kertokaa. Todella haluaisin, koska muuten tästä suhteesta ei voi tulla enää mitään, eikä voi rakentaa uutta pohjaa parisuhteelle ja haluaisin yrittää.