Miten pystyn ikinä laihtumaan? BMI 37.
En ikinä onnistu. Kokeiltu vähähiilihydraattiset, kalorit, ns. kotiruoka, lautasmalli, kasvisruokavalio, pätkäpaasto, Nutrilett, you name it. Hyväksynkö vaan kaiken ja tulen kuolemaan tähän? Verenpaine koholla, sokerit koholla, maksa-arvot pielessä ja kolesteroli koholla. Olen 43-v.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Aarmollisuutta: Kerran viikossa herkkupäivä. Mutta sen jälkeen HETI takaisin ruotuun.
T. nainen 43 vee ja n. -60 kg.
Höpöhöpö noille herkkupäiville!'
Kohtuus kaikessa, kaikesta saa nauttia. Aivan sama kuin lasten karkkipäivä. ..aivan turhaa!
Syö 4 tunnin välein. Sokeri pois ja kaikenlaiset herkut. Kyllä laihdut jos harrastaa säännöllisesti hiki liikuntaa. Liikunan pitää olla sen verran kovaa että hikoilee kunnolla. Pari kertaa viikossa ei riitä vaan pitää 5 kertaa viikossa treenata jos oikeesti haluaa laihtua. Itsekuria pitää olla.
Luovuta ap, niin minäkin tein.
Ei meillä iäkkäämmillä ylipaino haittaa, eri asia, jos oltaisiin 20v ja elämä edessä.
N37 ja bmi 38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aarmollisuutta: Kerran viikossa herkkupäivä. Mutta sen jälkeen HETI takaisin ruotuun.
T. nainen 43 vee ja n. -60 kg.
Höpöhöpö noille herkkupäiville!'
Kohtuus kaikessa, kaikesta saa nauttia. Aivan sama kuin lasten karkkipäivä. ..aivan turhaa!
Jos henkilö on tuolla ohjeella laihduttanut 60 kiloa, niin kaikkea muuta kuin turhaa..
Vierailija kirjoitti:
Mä painoin 1.1.2022 84kg.
Minä otin itseäni niskasta kiinni ja päätin, että nyt se läskien hävitys alkaa.
Mulle sopi VHH, nyt painan 67kg.
Vielä 7kiloa pois ja siinä pidän.
Nälkää ei ole tarvinnut nähdä, eikä nahka roiku.
Kehittelitkö itse VHH:n vai löysitkö jostain valmiin ensalkuun jota noudatit?
(En ole ap)
3 ateriaa päivässä: aamupala, päiväruoka ja iltapala. Kerran kuukaudessa herkkupäivä. Ja virallinen ravintosuositus romukoppaan.
Kysy lääkäriltä myös Saxenda-lääkkeestä, josta saa nykyisin Kela-korvauksen. Ja lihavuusleikkauksesta, laihdutusryhmistä.
Älä välitä tällä palstalla olevista viisastelijoista ja ilkeilijöistä: heillä taitaa olla vakavampia ongelmia kuin ylipaino. Jos itsekuri, lautasmalli, vähähiilihydraattinen dietti, jne toimisivat painonhallinnassa, niin miksi Suomessa yli 30-vuotiaista 46% on vyötärölihavia?
Kyllä sä pystyt. Ei tarviikaan pitää kuin ateria kerrallaan päänsä. Joku jo neuvoikin että valitse tiesi ja pysy sillä. Vaikka normiruokavaliota täällä aina parjataan niin minulle on sopinut suositusten mukaan syöminen kun olen oikeasti niitä noudattanut. Pudonnut on 9kg ja 7 vielä jäljellä. Hidas tahti on paras. Olen tänä kesänä löytänyt liikunnan ilon ja se on ihanaa. Älä venkslaa dieetistä toiselle vaan pysy jossakin ainakin se puoli vuotta - vuosi, oli se sitten lautasmalli tai VHH tai pätkäpaasto.
Minua on auttanut se ettei mistään tarvitse lopullisesti luopua, kaikkea voi syödä kun pitää maltin mukana. Minulla olleet turhan isot annoskoot ja lisäksi olen iltaisin napostellut sipsejä tai jätskiä kun lapset menneet nukkumaan. Kun nuo ekstraherkut olen jättänyt kauppaan ja täyttänyt lautasta enemmän kasviksilla ja muun osalta pienentänyt ruokamäärää niin tuloksia on tullut. Edelleen leivon kotona koska pidän leipomisesta, täytyy vaan tarkemmin kutsua joku aina sitten kahville tai viedä loput töihin kun on oma osuus syöty. Nyt muuten kun herkkuja ei syö enää kovin usein tai paljoa niin riittää makeaksi se kliseinen suklaapala jos tekee mieli.
joo ja nekin tulee takas kun ei sitouduta siihenkään hoitoon!