Help! Olen ollut viikon uudessa työpaikassa, ja en
viihdy yhtään. En jaksa tähän selittää, mikä kaikki paikassa on vikana (plus että henk. koht. elämässä on tapahtunut asioita, joiden takia tahdon jäädä vielä kotiin, mm. lapselle ei olekaan luvattua hoitopaikkaa koska hoitaja jäi sairaslomalle). No, olen rekrytointifirman kautta, ja he yrittävät väittää, että mulla on jonkin sortin velvollisuus olla siellä paikassa siihen saakka, kunnes löytävät uuden tilalleni. Auttoivathan hekin minua saamaan työpaikan, niin nyt on minun vuoroni auttaa heitä. Tosiasiassa, irtisanomisaikaa ei ole ja tässä juuri mietin, että miten ihmeessä he saivat mut perjantaina ylipuhuttua menemään tänään töihin. Onko teistä minulla moraalinen velvollisuus olla paikassa niin kauan, että saavat uuden paikalleni? Rekrytointifirmasta puhuivat " pulaan jättämisestä" vaikka tiedän nyt reilun viikon siellä työssä olleena, että en jätä ketään pulaan lähtiessäni.
:(
Kommentit (2)
olin vajaa pari vuotta kotona ja sain sitten vakituisen työn joka ei aluksi tosiaan napannut yhtään! nyt olen ollut siellä vajaa pari kuukautta ja viihdyn tosi hyvin! =) mietinkin tuossa, että jos työhön paluuni olisi venynyt pitkäksi (ts. en olisi saanut töitä), sopeutuminen olisi ollut tosi hankalaa varsinkin silloin!
jospa sinäkin löytäisit jotain hyviä puolia työstäsi ja alkaisit viihtymään kunhan sopeudut paremmin? lapsesi hoitojärjestelytkin varmaan muuttuvat parempaan suuntaan vielä... =)
Fiksumpaa omankin tulevaisuutesi kannalta olisi ehkä kuitenkin antaa viikko armonaikaa ja itse kitkutella siellä sen aikaa, jos mitenkään kykenet moiseen.