Tee mukava testi, miten opit asioita?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅 Voi herranjestas nyt taas, tämäkin teoria kumottu jo aikapäivää sitten. Netti ja netin hassunhauskat testit.
Niinhän ne nykyään opettaa, mutta en ole yhtään varma etteikö olisi taas ideologinen tulos kuten kasvatustieteessä usein on. Tällä hetkellä halutaan asia nähdä niin, että kaikki oppii samalla tavalla, koska halutaan rakentaa tietynlaisia oppimisympäristöjä. Jostain muusta tutkimuksen näkökulmasta asiaa tutkimalla voitaisiin saada ihan erilainen tulos.
Eiköhän sen nyt kaikki ymmärrä ettei näiden nykyisten oppimisympäristöjen rakentamisessa ole kyse kuin rakennuskustannuksista säästämisessä.
Visuaalinen 40%
Kinesteettinen 40%
Auditiivinen 20%
Opin parhaiten asioita niin että katson ensin kun joku tekee, ja sitten vielä ohjattuna itse tekemällä.
Pystyn hyvin palauttamaan mieleeni kyllä äänikin.
Tulokseni
Kinesteettinen 44 %
Visuaalinen 56 %
Eli ei kumpikaan täysin.
Vierailija kirjoitti:
😅 Voi herranjestas nyt taas, tämäkin teoria kumottu jo aikapäivää sitten. Netti ja netin hassunhauskat testit.
Kyllähän tuossa vinha perä oli.
Tiedän kuinka opin helpoiten jo ennen kuin tein testin. Ja oikea tuloshan sieltä tuli. itseäni on harmittanut, ettei kuuloon perustuvaa oppimista ole ollut enemmän.
T. Auditiivinen
Olin niin pieni, että nukuin vielä lastenvaunuissa. Vaunut oli tuotu sisälle ja radiosta kuului biisi nimeltä Budapestin yö tms.
Muistan vieläkin, miten vahvasti eläydyin tunnelmaan ;) Runoa tuskin kuuntelin, sanat eivät merkinneet musiikissa juuri mitään, vaan sävellys.
DDR:n peruskoulun vika:
Lasten tasapäistäminen. Yksilöllisyyttä ei oteta huomioon. Latistaminen, typistäminen.
Suomen peruskoulu ilm. rakennettiin DDR:n mallin mukaan.
Jokaisen olisi syytä olla tästä huolissaan.
34 ääntä. Visuaalisuus johtaa kirkkaasti.
Visuaalinen 42 %
Auditiivinen 0 %
Kinesteettinen 58 %
Tuntoaistiin pohjautuvat kinesteettiset havainnot ovat havaintomaailmassasi selkeästi hallitsevina.
Tämähän on ihan myytti, mutta kiinnostavaa kyllä. Itse opettajana ajattelen, että opetuksen pitäisi olla mahdollisimman monipuolista, jotta se tarjoaisi monenlaisille oppijoille mahdollisuuden oppia.
Toisaalta eri asioita oppii eri tavoilla. Käytännön asioita varmasti useimmat oppivat parhaiten tekemällä, mutta abstraktien asioiden opiskelu kinesteettisesti (mitä se edes olisi?) on väkinäistä ja tehotonta. Onko itse kirjoittaminen kinesteettistä oppimista?
Monimutkaisia asioita on vaikea oppia vain kuuntelemalla, mutta kuuntelu yhdessä visuaaliseen tukeen helpottaa kummasti.
Faith kirjoitti:
"Visuaalinen 90 %
Auditiivinen 0 %
Kinesteettinen 10 %Näköaistiin pohjautuvat visuaaliset havainnot ovat havaintomaailmassasi selkeästi hallitsevina."
Tiesin jo etukäteen, että olen visuaalinen. Ainoastaan "Mitä tulee mieleesi bensiinistä?" -kohtaan vastasin, että tuoksu.
"Palauta mieleesi muisto varhaislapsuudestasi"-kohta oli kiinnostava, koska siitä tuli samanaikaisesti tunnemuisto että visuaalinen muisto. Vastaukseen valitsin visuaalisen, koska se oli selkeämpi.
Sama: bensiinistä tulee mieleen haju, ravintolasta maku. Lapsuudestakin muistan hyvin tuoksuja ja makuja. Voisinko oppia haistelemalla? 😅
Muistan kaiken mitä minulle on sanottu.
Nyt testin tehtyäni tulos oli visuaalinen. En muista esim. missä kohtaa sivulla jokin lukemani asia on ollut.
En sitten tiedä.
visuaalinen 40 %
kinesteettinen 60 %
auditiivinen 0 %
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan myytti, mutta kiinnostavaa kyllä. Itse opettajana ajattelen, että opetuksen pitäisi olla mahdollisimman monipuolista, jotta se tarjoaisi monenlaisille oppijoille mahdollisuuden oppia.
Toisaalta eri asioita oppii eri tavoilla. Käytännön asioita varmasti useimmat oppivat parhaiten tekemällä, mutta abstraktien asioiden opiskelu kinesteettisesti (mitä se edes olisi?) on väkinäistä ja tehotonta. Onko itse kirjoittaminen kinesteettistä oppimista?
Monimutkaisia asioita on vaikea oppia vain kuuntelemalla, mutta kuuntelu yhdessä visuaaliseen tukeen helpottaa kummasti.
Voidaan olettaa, että kaikki ei riipu opettajasta. Opiskelija voi itse käyttää tuntiopetuksen lisäksi tekniikoita, jotka auttavat häntä muistamaan paremmin. Näistä teknikoista on tärkeä informoida opiskelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kaiken mitä minulle on sanottu.
Nyt testin tehtyäni tulos oli visuaalinen. En muista esim. missä kohtaa sivulla jokin lukemani asia on ollut.
En sitten tiedä.
Tee uudestaan. Eläydy siihen voimakkaasti, mikä on ensimmäinen fiilis kun asiaa kysytään.
"Visuaalinen 90 %
Auditiivinen 0 %
Kinesteettinen 10 %
Näköaistiin pohjautuvat visuaaliset havainnot ovat havaintomaailmassasi selkeästi hallitsevina."
Tiesin jo etukäteen, että olen visuaalinen. Ainoastaan "Mitä tulee mieleesi bensiinistä?" -kohtaan vastasin, että tuoksu.
"Palauta mieleesi muisto varhaislapsuudestasi"-kohta oli kiinnostava, koska siitä tuli samanaikaisesti tunnemuisto että visuaalinen muisto. Vastaukseen valitsin visuaalisen, koska se oli selkeämpi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/